Pages

lundi, février 07, 2011

Dusmani au fost, dusmani sunt inca

Romania este, dupa parerea mea, cea mai oropsita tara de pe pamant. De cand cunosc eu eterna si fascinanta istorie a acestei natiuni, ea a fost vesnic si iremediabil legata de Dusmanul Poporului. Totdeauna cineva a avut ceva cu noi, iar acest lucru a fost evidentiat in mod stralucit de propaganda comunista.
Tocmai cand uitasem ca romanii au dusmani, am citit un sondaj de opinie, publicat azi, conform caruia Dusmanul Poporului s-a intors, loveste din nou, si ca acesta ar fi acum Franta (sau Sarkozy, tot aia). Mai intai m-am amuzat, apoi m-am oripilat pentru ca am detectat manipularea psihologica grosolana incercata prin acest sondaj. Din start, adica direct din intrebare, oamenilor li se induce ideea ca Romania are dusmani, evident exteriori, si li se cere romanilor sa identifice acesti dusmani. A formula o astfel de intrebare este grotesc, inacceptabil in secolul 21, penibil, inspaimantator din punct de vedere al consecintelor pe care le poate avea inducerea unei asemenea idei, si de-a dreptul comunist.
Cei care au apucat sa citeasca pe vremuri ziarul "Scanteia" isi amintesc, probabil, pasaje de genul : "Uneltele hitleriste pot fi înlăturate numai prin unirea și solidaritatea muncitorilor. Prin lupta dârză, muncitorimea, alături de toate forțele democratice va ști să impună direcțiunii dela SET și guvernului însuși, înlăturarea tuturor dușmanilor poporului român, din aparatul de stat și din intreprinderile industriale și comerciale." La acea data, Dusmanul Poporului era canalia fascista. Acum sondajul de azi zice ca inamicul public nr. 1 ar fi Rusia urmata indeaproape de Franta.
Mie imi este clar ca tovarasii din Guvern, oricine au fost/sunt ei, de la razboi incoace, au nevoie constant de a arunca responsabilitatea esecurilor si a mizeriei tarii pe umerii altcuiva care sa para in ochii poporului principalul vinovat de toate dezastrele. Citez din Wikipedia referitor la ziarul comunist "Scanteia": "Tot ceea ce e negativ este pus doar în cârca occidentului, atitudine care este prezentă în materialele din campania anticapitalistă, pentru ca textele despre România să prevadă și să prezinte doar imaginea unei societăți perfecte." Asta face acum Basescu, identic si la fel, adaugand si propaganda fascista dupa principiul lui Goebbels: "Noi nu vorbim pentru a spune ceva, ci pentru a obține un anumit efect".
Bun, deci avem lista de dusmani de la al doilea razboi mondial incoace: Germania, Rusia, Franta. Ma rog, cu Rusia eu n-as baga mana-n foc pentru ca aparent relatia noastra cu Mama Rusia este destul de oscilanta: ba suntem prieteni la catarama, ba dusmani.
Ceea ce va urma poate sa fie si mai interesant. Dupa ce ne vom fi saturat sa avem Franta ca dusman sau cand ideea va fi perimata, la palatul Cotroceni va fi scos din palarie un alt dusman. De ce nu Republica Congo de data asta? Sau poate eschimosii... Daca ma gandesc mai bine, eu cred ca Google poate fi un bun candidat la functia de Dusman al Poporului.
Si acum, sa ajung si la problema mea. Sondajul asta a fost, finalmente, bun pentru mine nu numai pentru ca mi-a provocat o postare, dar mi-a deschis ochii. Mi-am dat seama brusc ca sunt inconjurata de dusmani, domnule, si la serviciu, si acasa, si pe strada, peste tot. Ma aflu in tabara adversa, in inima dusmanului, si nu stiu ce sa inteleg din asta. Sunt si eu, automat, un Dusman al Poporului??? Si mai am o nelamurire, daca Franta e dusmanul meu, cum naiba se face ca aici ma simt de 10 ori ma bine decat in Romania??!

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.