Pages

mercredi, février 16, 2011

Mère Marianne (2)

Am spus ca o sa ma ocup de asigurarile de sanatate, dar apoi mi-am dat seama ca am pus, cumva, caruta inaintea calului. Mi-am propus, totusi, sa urmez pasii logici care se succed atunci cand te muti in alta tara, adica sa incep exact de la momentul plecarii. Am decis sa procedez asa deoarece mi-am amintit ca atunci cand eu am plecat din Romania, am avut mari emotii pentru ca habar nu aveam ce trebuie sa fac pentru a ajunge la destinatia stabilita. O sa va explic in detaliu tot ce urmeaza dupa momentul cand ati coborat din avion.
Pornesc de la ipoteza ca ceea ce va poate determina sa va mutati in Franta este un loc de munca gasit aici. Dupa ce v-ati inteles cu angajatorul, prima informatie pe care trebuie sa o aveti pentru a va organiza cat mai bine voiajul este in ce regiune se gaseste localitatea de destinatie si care este cea mai apropiata gara TGV (Train de Grande Vitesse). Iata harta Frantei pe regiuni:

Explicatiile pe care vi le dau se refera, bineinteles, la Franta Metropolitana, adica Franta europeana, celelalte zone franceze raspandite prin lume fiind numite DOM-TOM (Noua Caledonie, Reunion, Mayotte, Polinezia Franceza, etc.). 
Ca si in Romania, regiunile sunt alcatuite din mai multe departamente (judete), numerotate in ordine alfabetica, de la A la Y, si care au, ca si la noi, un oras resedinta de judet unde se gasesc Prefectura si alte institutii importante. Deci, nu ar strica sa intrebati si in ce departament trebuie sa ajungeti, desi odata ce aflati care este cea mai apropiata gara TGV, restul e logic. Iata aici lista tuturor departamentelor din Franta Metropolitana cu prefecturile lor.
Bun, ati aflat detaliile geografice ale viitoarei locatii, acum trebuie sa organizati calatoria propriu-zisa. Presupun ca o sa zburati cu o companie low-cost, asta va va aduce, cam in doua ore si jumatate, pe aeroportul Beauvais care se afla la 80 km de Paris. Apropos, Beauvais se afla in regiunea Picardie, departamentul Oise (60). In momentul in care iesiti din aeroport, priviti spre dreapta dumneavoastra si veti vedea, la aproximativ 30-40m un chiosc de bilete spre care veti constata ca se indreapta toata lumea. Mergeti acolo si cumparati-va un ticket de autobuz care costa 14 euro si care va asigura transportul pana in Paris. Autocarele sunt garate la 5m de chiosc si circula fara nicio oprire intre aeroport si Paris. Drumul dureaza o ora si se va termina la Port Maillot. Profitati de acest timp pentru a va regla ceasul dupa ora locala, astfel incat sa nu incurcati borcanele apoi, la gara. Daca veniti din Romania, trebuie sa dati ceasul cu o ora in urma, de exemplu ora 13:00 devine ora 12:00. La Port Maillot coboara toata lumea, deci si dumneavoastra. De la Port Maillot trebuie sa luati metroul pana la gara care va intereseaza. Aici precizez ca in Paris exista mai multe gari de unde se pleaca spre diferitele regiuni ale Frantei. De exemplu, din Gara de Est se pleaca spre Lorraine, Alsace (Strasbourg), din Gara Montparnasse se pleaca spre Bretagne, spre Toulouse, Bordeaux, etc. 
Bun, dar ce metrou luam? Nicio problema: Parisul este un oras colosal, dar extrem de bine organizat, este imposibil sa te ratacesti in Paris. Iata planul metroului parizian:


Aici in format .pdf pe care il puteti imprima. Exista 14 linii de metrou in Paris, le vedeti pe toate in acest plan, reprezentate prin culori diferite. Statia Port Maillot este in stanga planului, sa zicem asa, la ora 10. Exemplu pratic: sa presupunem ca trebuie sa ajungeti la Gara Montparnasse. De la Port Maillot luati linia 1, in directia La Défense, si mergeti 2 statii pana la statia Charles de Gaulle-Etoile. Aici schimbati metroul luand linia 6, timp de 11 statii pana la Gare Montparnasse. Un ticket de metrou costa 1,80 euro si este valabil pe ambele linii, adica atat timp cat nu iesiti din metrou puteti schimba si 10 linii cu acelasi ticket.
Ati ajuns la gara care va intereseaza, nu va mai ramane decat sa va cumparati biletul de tren care -atentie!- costa cam cat un bilet de avion. De altfel, o sa va simtiti in TGV ca in avion pentru ca circula cu 320km/h. In functie de destinatie, este posibil sa schimbati trenul; de regula TGV-ul va duce intr-un oras mare, iar de acolo daca mai aveti inca de mers, luati fie TER-ul, adica trenul regional, fie autocarul. Ca sa stiti exact ce traseu aveti de parcurs, introduceti, pur si simplu, aici orasul de plecare (Paris) si orasul de destinatie si, in cateva secunde, SNCF va afiseaza toate detaliile.
Sper ca acest mic ghid sa va fie de folos. Data viitoare ne vom ocupa de contractul de munca si de asigurarile de sanatate in Franta. Sa ne vedem sanatosi!

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.