Pages

samedi, février 05, 2011

O zi la Louvre

video


Prima oara in viata mea cand am vazut poze din Paris, prin urmare si cu vestitul Louvre, a fost la varsta de 7 ani, in clasa a 2-a. Profesoara mea de franceza (la aceea vreme, studiul unei limbi straine incepea devreme), ne-a adus la scoala diapozitive cu imagini din Franta si, inainte de a incepe sa invatam franceza, ne-a aratat niste lucruri fabuloase ca sa intelegem cu ce avem de-a face. Impactul asupra mintii mele de copil a fost hotarator, imi amintesc ca ajunsa acasa i-am spus prietenei mele de joaca asa: "eu cand o sa ma fac mare, ma duc in Franta".
Au trecut de atunci 33 de ani si cand aproape uitasem decizia luata in copilarie, miracolul s-a intamplat: acum 2 saptamani am fost la Louvre. Trebuie sa spun ca, de fapt, m-am stabilit in Franta acum un an si jumatate, printr-o conjunctura total neasteptata, dar total benefica pentru mine. 
Vorbind despre impresia pe care ti-o creaza muzeul Louvre, ca de altfel Parisul in intregimea lui, eu una m-am simtit coplesita, invadata de maretia istoriei nu numai a Frantei, ci a intregii planete. Privind o parte din miile de obiecte de arta care exista in Louvre, adica atat cat am putut cuprinde intr-o zi, primul gand care mi-a venit in minte a fost ca Franta este cea mai bogata tara din lume. Patrimoniul artistic francez nici macar nu poate fi estimat. Este imposibil de evaluat, de exprimat in bani, tot ceea ce detine macar muzeul Louvre, fara sa mai vorbim despre restul Parisului si restul Frantei. 
In acest filmulet, am pus cateva fotografii din interior, tablouri si sculpturi inestimabile, si sper sa reusesc sa va inspir un pic din atmosfera celui mai fascinant loc de pe pamant.

4 commentaires:

  1. Impresionant...Si eu imi doresc sa ajung la Louvre...Nu stiu cand o voi face...De-abia am fost de trei ori in Austria, la Viena, Salzburg si in Tirol - la Innsbruck, o data in Germania - la Munchen si la Berchtesgarden, si de trei ori in Ungaria - la Budapesta si Szeged (ultimul cu un centru istoric de o mie de ori mai frumos si mai aranjat de centrul orasului natal Constanta).
    Frumoase imagini...
    O singura intrebare am: linia melodica pe care ai pus toate pozele de unde este? Cine a compus-o si cine o interpreteaza?

    RépondreSupprimer
  2. Compozitorul se numeste Hans Zimmer. Muzica pe care am folosit-o este compusa, da fapt, din doua piese ale lui care se regasesc in coloana sonora a filmelor "Ingeri si demoni" si "Codul lui Da Vinci", dupa cartile lui Dan Brown. Ma bucur ca ti-a placut.

    RépondreSupprimer
  3. esti minunata doam,na doctor .. ce pacat ca nu am descoperit acest blog mai devreme...... nu sunt doctor.....

    RépondreSupprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.