Pages

jeudi, mars 24, 2011

Medic roman in Franta (3) - UPDATE

Da, poti trimite candidatura (raspuns pentru Emil, deoarece nu stiu din ce motiv eu nu pot sa scriu comentarii pe propriul meu blog; in fine). In principiu, orice anunt in care nu se specifica in mod expres ca medicul generalist pe care il cauta trebuie sa fie neaparat inscris la Ordin, este bun pentru tine. Dar, nu cauta numai anunturile. Trimite candidatura peste tot, ca de-aia se numeste "candidature spontanée". Pe pagina pe care mi-ai aratat-o chiar este un post de medic assistant. Da-i bataie! 
In ce priveste dezamagirea, te inseli. Nu ai de ce sa fii dezamagit deloc. Din contra, daca prinzi un post intr-un spital, vei constata singur cat de multe ai de invatat inainte sa te lansezi pe cont propriu si cat de avantajat vei fi cand va veni momentul sa iti alegi un post in liberal. Sunt enorm de multe lucruri pe care nu le poti intelege acum, fiind in Romania, dar le vei descoperi aici si cred ca imi vei da dreptate la un moment dat. Sunt enorm de multe lucruri pe care nici medicii de familie care s-au instalat sau urmeaza sa se instaleze in Franta, nu le stiu si fac declaratii razna prin ziarele locale de aici. 
In fine, scuze pentru confuzia legata de numele tau, dar sunt sigura ca m-am conversat cu un doctor Emilian, din Brasov, care a fost reprezentant medical si care mi-a pus exact problema asta, ca era decis sa cumpere un cabinet in Franta. I-am spus ca asta e cea mai mare greseala si a disparut, probabil nemultumit de raspunsul meu. Spor la treaba!

7 commentaires:

  1. Multumesc inca o data pentru raspuns. Inseamna ca totusi noi am vorbit ... eu am lucrat ca reprezentant medical si numele meu este Emilian. Daca am vorbit prin telefon pe un numar francez, inseamna ca deja ne cunoastem :) "Disparitia" mea este o neintelegere. Eu am asteptat o oferta prin e-mail (pe care urma sa o primesc in 2 saptamani) si care nici in ziua de azi nu a sosit, tocmai fiindca probabil nu intrunesc conditiile. La aceea urma sa dau eu raspuns. Probabil ca nu am inteles bine si trebuia sa trimit eu mesaj ... scuzele mele inca o data pentru neintelegere. Nu sunt genul care sa fie nemultumit fara motiv ... dezamagit da, dar nu dau in cap oamenilor de buna credinta, care ma mai si ajuta ... dimpotriva, ajut si eu cum pot (in return).

    Inca o data multumirile mele pentru informatii. Nu prea inteleg eu totusi de ce pot lucra acum in Ro ca medic dar in Fr nu, dar legea e lege peste tot.
    Toate cele bune si multa sanatate iti doresc !
    Tinem legatura ... macar aici prin blog ... si da ... tare ciudat ca nu poti da reply la propriile postari din blog.

    RépondreSupprimer
  2. Am gasit: Mozzila era de vina. Daca intru cu alt browser, nu am probleme.

    RépondreSupprimer
  3. Si ca sa completez la problema ta, aceea ca nu intelegi de ce in Romania poti profesa si in Franta nu, cu dreptul de libera practica pe care il ai. Asa cum ai vazut pe site la Ordinul Medicilor, in afara de art. 24 din Directiva care este baza, este obligatoriu sa ai unul din celelalte, 25, 28 sau 30. Daca nu poti obtine un certificat de conformitate pe unul dintre aceste articole, nu poti sa fii medic inscris la O.M. in Franta. Situatie in care singura solutie este cea pe care ti-am dat-o.

    RépondreSupprimer
  4. Apropo, la Ministerul Sanatatii ai intrebat? Daca esti in relatie cu CJAS, poate reusesti sa obtii de la MS un certificat pe art. 30. Verifica!

    RépondreSupprimer
  5. Excelente informatii.
    Noi (eu si sotia) suntem pusi totusi pe plimbari in perioada asta, asadar vom face o scurta vizita in Fr. si apoi la mama mea in Italia. O sa iau la mine vraful de CV-uri pentru spitalele din zona dorita (ne place Bourgogne) si o sa dau o fuga si pana la Colegiul Medicilor din zona. Azi am vorbit la telefon cu ei si mi-au spus ca se poate face inregistrarea pentru mine (caz particular), avand o diploma de dinainte de modificarile din legea UE si implicit cea din Fr. si desigur deja profesand in Ro. cu libera practica.

    Singura problema o constituie acel pacatos de certificat de conformitate, care nici macar nu va mai fi cerut nicaieri peste 2 ani.

    Mai devreme sau mai tarziu vom deveni colegi de breasla in Franta, si ma bucur mult sa vad ca sunt oameni de asemenea calitate acolo.

    Inca o data mii de multumiri pentru toate informatiile.
    Chiar daca nu vom reusi pe partea cu Colegiul Medicilor din FR, multumita tie acum avem la dispozitie si varianta nr. 2, spitalul. Singura problema pe care ne-o mai punem acum este legata de salariul din spital ... ce ne spuneai (aprox. 2000 euro) este ce ramane dupa plata taxelor? sau din acesti bani platesc si taxe ... ar fi crunt.

    RépondreSupprimer
  6. 2000 de euro este net, taxele le platesc ei, mai putin impozitul pe venit care ti-l platesti tu, o data pe an. Nu te ingrijora, traiesti linistit cu 2000 deoarece spitalul iti va da locuinta gratuit in primele 6 luni (de regula) si nu prea ai pe ce cheltui. Si chiar daca o sa iti inchiriezi apoi ceva, tot iti ajung banii linistit. Totul e sa stii unde si cum iti faci piata. Vezi postarea Mère Marianne (10). Si, pana la urma, sunt doar 3 ani care trec repede.

    RépondreSupprimer
  7. Apropo, te rog tine-ma si pe mine la curent cu ce iti vor spune la Ordinul Medicilor. O sa iti ceara sigur un certificat in plus fata de cel cu art. 24, ramane, cum ai spus, sa vezi daca Ministerul Sanatatii romanesc ti-l elibereaza. Multa bafta!

    RépondreSupprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.