Pages

mardi, avril 19, 2011

Constanta, orasul meu

Mi-a propus prietenul George, Gramusteanul, intr-o zi, sa scriu despre oameni simpli, romani, care fac imagine buna tarii in afara ei. Ca despre vedete de carton si politicieni mizerabili e plina presa romaneasca. Bineinteles ca sunt de acord cu ideea lui si o sa caut sa identific in Franta persoane cu care sa pot schimba cateva cuvinte in sensul acesta. 
Dar, uite ca lucrurile se leaga si altfel. Sunt oameni simpli acolo, in Romania pe care eu am lasat-o in urma, care fac lucruri frumoase, uneori chiar de exceptie, chiar la nivel cu astia din Occident. Pe unii ii cunosc, pe altii nu. In seara asta, m-am nimerit sa vorbesc pe internet cu un fost coleg de munca, Cipi, cum ii spuneam noi. M-a intrebat daca mi-e dor de Constanta. I-am spus ca nu, in niciun caz. De ce sa-mi fie dor? De Mazare? De mizeria din oras? Si atunci el mi-a aratat ceva, un filmulet facut de el (Cipi e fotograf si cameraman de meserie, acum lucreaza la CTV) in care a incercat sa ilustreze orasul intr-un minut. Stiam ca e talentat, dar fata de cum il lasasem eu cand am demisionat de la un ziar de trista amintire, a evoluat inca mult. Dintr-o Constanta terna, cenusie, a scos un minut de imagini superbe intr-un montaj de maestru. Bonus, va mai arat un film, un promo pentru Jandarmeria din Constanta, realizat de el si de Camil, un alt fost coleg de presa.
George, oamenii simpli care ar putea face imagine super Romaniei, sunt chiar acolo, nu numai afara. Tragedia mare este ca lui Cipi, de exemplu, desi are potential imens si talent, nu i se da sansa. Pentru ca, mereu, la marile televiziuni din Capitala, trebuie sa ajunga altii: nepotu' lu', verisoara lu', amanta lu'... etc.
Hai, vizionare placuta!



2 commentaires:

  1. Multumim Lili. Stiam despre filmuletul lui Cipi si despre talentul lui. De altfel in presa mai sunt asemenea OAMENI, care sunt profesionisti adevarati. Un exemplu in arta fotografica este Bebe Pitei. Trecand peste considerentele pe care oricine poate le are cu privire la persoana Bebe Pitei, cred ca nimeni din Constanta nu poate sa nege ca nea Bebe este cel mai tare fotograf din presa de la tarm de mare.
    Mai ales ca toti ceilalti fotografi si fotoreporteri au invatat tainele acestei meserii de la nea Bebe.
    Sunt OAMENI si la tarm de mare. Dar noi, cei de acasa, am vrea sa ii descoperim si pe OAMENII de afara, care nu prea sunt bagati in seama de presa din Romania, presa pentru care conteaza numai capsunarii din Spania si cersetorii din vestul Europei.

    RépondreSupprimer
  2. Asa este, Bebe este un profesionist care a format multi profesionisti. Am lucrat cu el ani de zile, este incontestabil ca e cel mai bun fotograf pe care l-am cunoscut vreodata.
    Cat despre romanii de aici, asa cum am spus, o sa fac tot posibilul sa ajung sa stau de vorba macar cu cativa. Problema este una singura, spre deosebire de capsunari si cersetori, ei sunt foarte discreti. Dar, vad eu cum fac.

    RépondreSupprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.