Pages

vendredi, avril 22, 2011

Ieri am vazut pitzipoance

Pai, din 2009 de cand sunt in Franta, uitasem. Nu mai vazusem o pitzipoanca pe strada sau la televizor de atata timp si creierul meu se «curatase» deja, la un nivel convenabil, de imaginea asta. La fel si cu manelistii. Pana ieri. Am fost la Rennes, la Oficiul Francez pentru Imigrare si Integrare (OFII) ca sa trec vizita medicala, ultimul demers in obtinerea cartii de sejur. Cum este si normal, la o institutie ca asta te astepti sa vezi toate natiile pamantului, de toate culorile. Ceea ce s-a si intamplat. Asteptand in fata cladirii sa se deschida biroul, din ce in ce mai multi oameni se adunau, cu dosare in mana, pentru a-si rezolva aceeasi problema. La un moment dat, privind grupul din fata mea, ceva m-a frapat. Am vazut cateva fete care imi pareau ciudat de familiare desi, evident, nu le cunosteam. Si mi-am zis: ori sunt romance, ori sunt in orice caz din sud-estul Europei. Cum au deschis gura, mi s-a confirmat acest fapt. Nu erau romance, ele insele, (o romanca avea sa-si faca aparitia cateva minute dupa aceea), dar erau bulgaroaice, cred. Nu ma prea pricep la limbile slave. Tinuta si comportament tipic, de pitzipoanca, exact asa cum le stiti foarte bine. Nasul pe sus, figuri cat cuprinde, lipsa de educatie. Sareau in ochi fata de toti ceilalti imigranti care erau acolo si va jur ca erau din toate colturile lumii. Undeva in interiorul meu m-am simtit atat de jenata ca imi venea sa ma ascund. Am inteles ca occidentalii au dreptate sa nu vada cu ochi buni sud-est-europenii. Suntem jalnici. Notiunile de educatie si bun-simt nu mai exista, nici macar la nivel elementar. Puneti sa zicem, un negru, un chinez, un englez, un neamt, un american langa un roman si va jur ca pe roman il remarcati primul. Oamenii cu bun-simt si cu ceva minte-n cap in Romania sunt din ce in ce mai putini, iar generatia care iese acum in lume si reprezinta tara noastra este, cel mai adesea, o rusine. Dar, mai mult ca sigur, pe Guvern il doare la bascheti.

2 commentaires:

  1. Nuuu!!!!!Franta este o tara f frumoasa, Valea Loarei e splendida, Parisul f romantic, dar eu am circulat f mult prin Europa si singura tara in care m-am simtit nesigur a fost Franta.
    In primil rand,hotelul(f bun) pe care l-am rezervat (pt a fi in apropierea centrului), era pe strada Saint Denis.E plin de tot felul de pitzipoance care nu au nici o legatura cu SE europei.
    Am gasit insa 6 tineri din tara noastra plecati intr-un tur al Frantei, care cintau pe unul din podurile de pe Sena, si care strangeau f multi admiratori in jurul lor.
    Evident, as putea spune si despre taberele de romi din Romania sau Bulgaria de pe Valea Loarei, dar incerc sa vad cu aceiasi ochi atat lucrurile frumoase cat si cele urate.
    Dar sunt roman si am multi romani cu care ma mandresc!
    Mii de scuze pt interventie!
    Un Paste fericit!

    RépondreSupprimer
  2. Nu trebuie sa va cereti scuze pentru interventie. Blogul meu este deschis tuturor opiniilor si imi place sa mi se spuna lucruri pe care eu nu le stiu sau sa discutam pro si contra cu conditia folosirii argumentelor. Deci, va multumesc pentru vizita si comentariu! Paste Fericit!

    RépondreSupprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.