Pages

dimanche, avril 24, 2011

Mont-Saint-Michel

Am un cadou pentru voi, in ziua de Paste: o plimbare pe Mont-Saint-Michel, o insula-roca, fosta manastire, care tasneste, pur si simplu, din ocean, pe coasta Basse-Normandie. Mont-Saint-Michel nu are decat 43 de locuitori, dintre care 12 sunt calugari si calugarite, dar primeste 20.000 de vizitatori pe zi. Altfel spus, peste 7 milioane de turisti anual. Comparabil cu Tour Eiffel si Muzeul Louvre. Duminica trecuta am pus piciorul acolo, era un obiectiv pe care il aveam demult si am reusit sa-l ating. La ora 10,00 cand am ajuns noi, am constatat ca eram oarecum in intarziere, locul era deja intesat de oameni din toate colturile Frantei si ale lumii. 
Mont-Saint-Michel face parte din patrimoniul UNESCO, fiecare metru patrat de pamant pe care calci acolo este istorie si are o valoare inestimabila. Am pozat, am montat si iata ce a iesit:

7 commentaires:

  1. Cred ca imi amintesc niste povestiri de comando cu Mont Saint Michel. Nu a fost si aici o debarcare? Sigura nu pot fi, dar tata are multe carti despre al doilea razboi mondial, si aparea si acest nume acolo.

    Foarte frumos film, imi face doe de excursii!

    RépondreSupprimer
  2. Superb! Multam fain Lili pentru aceasta postare!

    RépondreSupprimer
  3. Buna Liliana.Eu am vizitat anul acesta Normandia,dar mie nu mi-a placut deloc Mont St.Michel.Inafara de aspectul fabulos de la distanta, care intr-adevar il are,pe dinauntru l-am gasit ca pe o stuctura gotica searbada si goala.Parerea mea este ca in Normandia,partea sa cea mai frumoasa este Etretat si Honfleur,dar desigur depinde de gusturi.O seara buna!

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Sigur, depinde de gusturi, dar banuiesc ca dupa "minunile" arhitectonice din Romania plina de caini vagabonzi, manelisti si gropi in sosele (etc., ca sa nu enumar tot) avem dreptul ca Mont St Michel sa ni se para searbad si gol... Interesant este ca sute de milioane de oameni de pe planeta asta sunt de acord cu mine :) Nu cred ca 5 milioane de turisti straini vin in fiecare an in Romania ca sa viziteze ceva, orice.
      Probabil cei care l-au clasificat in patrimoniul UNESCO, alaturi de piramidele din Egipt, de exemplu, au fost niste oameni cu gusturi proaste :)

      Supprimer
  4. Magnific! Si fondul muzical are contributia lui, se potriveste!

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Dupa parerea mea i-au facut prea multa publicitate si lumea care viziteaza Mont St.Michel nu stie ca nu se merita.Toata lumea cind ajunge in Bretagnia sau in Normandia stie de Mont St.Michel ca de un obiectiv tinta,dar eu de exemplu daca as fi stiut cum este pe dinauntru nu m-as fi obosit.Mai degraba m-as fi dus sa vad inca o data Etretat,pt ca mi-a rams in suflet.Dar desigur daca privim lucrurile din punctul de vedere al gropilor de prin Romania,tu ai perfecta dreptate.Iti doresc o zi buna.

      Supprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.