Pages

vendredi, avril 08, 2011

Romanii sunt prea tristi ca sa faca asta...

Dimineata, la cafea, imi place sa ma plimb pe internet ca sa mai vad o stire, o gluma, un filmulet, etc. De regula, Claude e primul la calculator si, spre deosebire de mine, urmareste zilnic stirile din Romania si are mereu acelasi comentariu: «asta, numai la voi e posibil!» Nu il contrazic niciodata pentru ca are dreptate.
In fine, sa ajung la subiect. Ca de obicei, azi dimineata inainte sa plec la serviciu, am intrat pe youtube in cautare de alte reclame haioase, ca cea de ieri. Nu ca sa le postez, ci ca sa incep ziua zambind. Si am gasit un video comercial pentru o companie de telefonie mobila care m-a impresionat cu adevarat. Sunt, desigur, doua aspecte aici. Pe de o parte, din punct de vedere strict al advertising-ului reclama este geniala bazata pe spontaneitate: ce face un om obisnuit atunci cand vede pe strada ceva inedit, extraordinar ? Pozeaza sau filmeaza cu telefonul, gestul este aproape automat. De cealalta parte, din punct de vedere psihologic, reclama asta m-a facut sa ma gandesc la foarte multe.
Iata scenariul: in gara din Antwerp, calatorii au fost luati total prin surprindere de un grup de copii care au inceput sa danseze. Dupa cateva clipe de uimire, insa, oamenii au inceput sa cante si sa danseze alaturi de copii bucurandu-se de ineditul situatiei. Primul lucru care mi-a venit in minte a fost: iata cum trebuie sa fie moralul unei natiuni civilizate. Romanii sunt prea tristi ca sa faca asta. Credeti ca daca acelasi scenariu s-ar aplica in gara la Constanta, de exemplu, reactia calatorilor ar fi aceeasi? Eu votez NU. S-ar putea sa fie chiar suparati ca sunt deranjati din treburilor lor care sunt mult mai importante data fiind nevoia stringenta de supravietuire in Romania. Apoi, mai exista un defect la romani: sunt mult prea individualisti, egoisti, pentru ca asa au fost educati sa fie. Romanii nu vor putea face echipa niciodata nici macar pentru a canta 5 minute impreuna. Daca unul face ceva neobisnuit, cel putin 10 vor sari sa strige ca e un tampit.
Va las sa vedeti si sa analizati singuri, chiar daca nu sunteti psihologi, nici eu nu sunt, si va astept parerile.

12 commentaires:

  1. Suuuuuper! Multumesc, domnul doctor! Exact asta am vrut sa explic... din pacate, romanii au pierdut bucuria de a trai, reflexul de a aprecia micile lucruri care ne fac viata frumoasa cum este, de exemplu, gestul de a ura cuiva "bun venit".

    RépondreSupprimer
  2. Supeeer!!!! Melodia din filmul Sunetul Muzicii...foarte antrenanta pentru un asemenea MOB...
    S-a mai facut si la noi, in fata la Tomis Mall, dar a fost cam regizat...
    Vorba ta, ar trebui sa fie o chestie spontana, chiar daca la originea ei se vor afla doua-trei persoane care vor da tonul.

    RépondreSupprimer
  3. Am primit şi eu prin mail filmuleţul cu gara din Antwerpen. E o altă lume, cu adevărat!
    Dar românii nu sunt de vină în totalitate că nu pot fi la fel.După cum ai spus, pentru ei supravieţuirea este pe primul loc. Cum să înceapă să cânte când pot întârzia la serviciu, care este esenţial pentru supravieţuirea lor? De aici vine şi graba, şi aşa-zisul egoism: mă bucur acum cu tine, dar dacă mâine nu mai am loc de muncă, nu mai am cu ce-mi plăti datoriile? E o situaţie pe care occidentalii, care au o tradiţie de viaţă civilizată şi îndestulată, o pot înţelege doar teoretic. Ei ar putea spune: îşi pierd locul de muncă, şi ce-i cu asta? Găsesc altul.
    Dar în România, e foarte greu să găseşti altul. Am văzut la ştiri cazuri de sinucideri (bărbaţi în putere) pentru că nu aveau de lucru, şi nu îşi puteau întreţine familiile.

    Sperăm că ţara asta va cunoaşte şi vremuri mai bune, pentru că e păcat de oamenii ei valoroşi...care există, totuşi!

    RépondreSupprimer
  4. Extraordinare!...
    Aici, la Montréal, exista festivalul Juste pour rire (Just for Laughs), de care sunt sigur ca ati auzit. In afara de spectacole de umor, sunt renumiti pentru gag-uri gen caméra cachée/hidden camera, din care cred ca ati vazut de multe ori.
    Ce parere aveti, cum ar arata un astfel de gag filmat la... Bucuresti...Constanta...Galati...Timisoara...etc... ?
    http://www.youtube.com/watch?v=JsEiMjpMvT8&feature=related

    http://www.youtube.com/watch?v=hywkFr3VOIA

    P.S. Si eu cred ca nu suntem "condamnati" sa ramanem asa - exista cazuri individuale ! :))

    RépondreSupprimer
  5. Radu, le-am vazut, sunt super amuzante, iar intrebarea ta este una foarte buna: cum ar reactiona romanii la farse de acest gen... Tare mi-e teama ca "the touchy police officer" ar iesi cotonogit bine din afacerea asta!

    RépondreSupprimer
  6. ...imi si inchipui un mars de protest condus de "fortele infratite" gen Noua Dreapta, Marius Marinescu si Codrin Stefanescu, diversi studenti cu diverse fixatii, sutane, prapuri, steaguri, alegatori, public....

    Cam ca aici:
    http://www.flickr.com/photos/inconstantin/3244471542/

    (chiar, ati vazurt ce bine seamana femeile noastre de la tara, cu batic, cu musulmancele de acelasi calibru? - ca sa nu intram in amanunte gen trasaturile fetei, etc... Aici, in Canada - si, probabil, si in Franta - ai toate natiile comprimate in cate un oras mare, asa ca sare in ochi!)

    (scuze pentru divagatii)

    En passant, felicitari si astept cu nerabdare episodul 2 din Teoria conspiratiei

    RépondreSupprimer
  7. Multumesc pentru felicitari! Vine, vine Teoria, week-end-ul asta...

    RépondreSupprimer
  8. Din nefericire, insasi comentariul care insotzeste acest articol e unul negativ - "romanii n-ar putea". Dupa umila mea parere cit timp acest discurs negativ (nu neadevarat dar negativ) nu iese din inima romanilor, nici nu va putea fi posibil ca ei sa se schimbe. Realitatea e perceptzie - oare francezii n-au cazuri de coruptzie, n-au probleme, n-au avut tradari si oameni de nimic printre ei?! Canadienii, unde locuiesc eu, aidoma. Si totusi ei nu spune atit de des "Noi nu putem", "Noi n-am fi in stare" ci din contra "Putem orice".
    Da, romanii sint neobisnuitzi cu asta si probabil c-ar reactziona neadecvat - dar asta e punctarea problemei, nu rezolvarea ei. Sa incercam sa-i obisnuim, nu?! :)

    RépondreSupprimer
  9. Andi, ai identificat exact scopul pentru care tin blogul acesta: sa le arat romanilor ca se poate si altfel. Cum spui tu: sa incercam sa ii obisnuim. Probabil ca va dura mult pana cand romanii se vor schimba, dar macar vom stii ca am incercat si noi sa facem ceva...

    RépondreSupprimer
  10. http://gramusteanul.blogspot.com/2011/04/dalida-pour-ne-pas-vivre-seul-sous.html

    Asta ca sa vezi ca si noi, astia de acasa, mai stim sa ne bucuram de normalitate...fie ea si vizuala.

    RépondreSupprimer
  11. Inspirata reclama :) Si eu urmaream culturepub des ... inainte de bebe :)

    Spectatorii din jur, in mod cert se bucura de spectacol si apreciaza. Probabil tot asa s-ar intampla si la noi daca s-ar filma o asemenea reclama. Sunt si oameni indiferenti/grabiti care merg mai departe, sunt si oameni care participa activ si sunt si cei care doar urmaresc.

    Peste tot sunt oameni si oameni. Sunt convins ca si la noi reactia ar fi similara. Desigur in gara ar fi mult mai multi cersetori si totul ar avea mult mai mult succes daca s-ar canta o manea :))
    Nu sunt insa prea sigur daca in gara din Constanta ar fi suficient de mult spatiu pentru a dansa atatia oameni.

    Multumesc pentru postare :) Am zambit ... si probabil acesta era scopul.
    O zi frumoasa in continuare !

    RépondreSupprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.