Pages

mardi, avril 19, 2011

Saint Malo, o lectie de turism marinaresc

Week-end-ul trecut l-am petrecut pe coasta Atlanticului, la Saint Malo, oras de pirati, leaganul Regelui Corsarilor, Robert Surcouf. Saint Malo si Surcouf sunt inca una din mandriile Frantei prin frumusetea exceptionala a locului si prin renumele piratilor sai care au servit drapelul francez in secolul 19 impotriva Marii Britanii. Considerat si astazi unul dintre cei mai buni marinari pe care Franta i-a avut vreodata, piratul a ramas in istorie si pentru o replica celebra pe care i-a dat-o unui nobil englez la sfaristul razboiului, in anul 1800. Britanicul i-a spus lui Surcouf: «Domnule, recunoasteti ca voi, francezii, va bateti pentru bani asa cum noi, englezii ne batem pentru onoare… » Raspunsul corsarului a fost: «Desigur, domnule, dar fiecare se bate pentru ceea ce nu are… »
Povestea Regelui Corsarilor o gasiti integral aici, atat faptele lui pirateresti, cat si cele de arme.
Eu am un singur lucru de spus: in Saint Malo, timp de 2 zile, am avut impresia ca am murit si-am ajuns in rai. Asa trebuie sa fie si sa se faca turism intr-un oras marinaresc. Daca mai punem la socoteala si ca in timpul celui de-al doilea razboi mondial, orasul a fost complet distrus de bombardamente, putem sa evaluam corect eforturile pe care francezii le-au facut pentru a reconstrui de la zero Saint Malo, exact asa cum a fost. Mi-ar placea sa vad si Constanta, intr-o buna zi, la acelasi nivel sau macar pe-aproape. Deocamdata, insa, Constanta, orasul meu de altfel, nu dispune decat de fumurile din capul lui Mazare, dar eu nu pe el as fi suparata in primul rand, ci pe toti cei care il ridica in slavi si ii sufla in fund, inclusiv pe cei care il tot voteaza pentru un pui si un kil de zahar.
Iata filmuletul pe care l-am facut la Saint Malo si care mi-ar placea nu numai sa va incante, ci sa va fie si folositor aratand constantenilor cam cum ar trebui sa fie si nu este, orasul lor.

5 commentaires:

  1. Frumos. Pana vom ajunge noi sa vedem Constanta ca Saint-Malo, mai va...
    Aici se doreste a fi un fel de Rio de Janeiro, cu samba, femei goale, bautura la discretie, cluburi si trabuc...
    Asta este Constanta lui Mazare. Altceva nu conteaza in mintea lui si a celor care ii canta in struna!

    RépondreSupprimer
  2. Pai, citeam azi intr-un ziar din Constanta ca ultima lui grija a fost sa-si ia chiloti de silicon ca sa faca ciclism confortabil.

    RépondreSupprimer
  3. Pai s-a dat in stamba electoral cu bicicleta, pe bulevardul Mamaia, de acasa de la el pana la Primarie. Si, cica, de-abia acum a constatat ca trebuie sa faca pista sau banda pentru biciclisti in statiunea Mamaia.
    A fost nevoie sa suie in saua bicicletei pentru ca sa observe si el o chestie care in Occident tine de normalitate!

    RépondreSupprimer
  4. Foarte frumos S.Malò,auzisem de la o prietena,doar ca eu inca nu am reusit sa-l vad.Comparatia cu Constanta cred ca este inutila si stii si tu de ce:la noi in Romania lumea nu-si schimba mentalitatea!Noi nu o sa putem fi ca ei niciodata,iar chestia cu bicicleta occidentalii o au in singe!

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Anonim: Stiu, ai dreptate suta la suta, comparatia cu Constanta este inutila: doar ca mi-e ciuda cateodata!

      Supprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.