Pages

jeudi, avril 28, 2011

Top Chef (4)

Astazi facem cunostinta cu bucataria bretona. In Bretagne nu exista localitate in care sa nu gasiti macar o «crêperie» adica, in traducere mot-à-mot, clatitarie. Clatitele si cidrul sunt traditionale aici si de neocolit.
Mai intai, trebuie sa stiti ca in afara de clatitele desert pe care le faceti cu totii acasa, in Bretagne exista nenumarate alte feluri de clatite, fara zahar, deci care nu se mananca la desert, ci ca fel principal, si care se numesc «galettes». Clatitele se mai clasifica si dupa felul de faina cu care se prepara : cele facute din faina alba se folosesc, de regula, pentru desert, iar cele facute din faina neagra se mananca de regula, cum spuneam, ca fel principal.
Eu va propun sa incercati o reteta originala de galeta bretona, usor de facut, si sa-mi spuneti dupa aceea daca v-a placut.

Ingrediente pentru 12 galete

Preparare 25 de minute, Prajire: aproximativ 45 de minute

400 g de faina neagra, 125 g de faina alba, 1 litru de lapte, 50 g de unt, 1 varf de cutit de sare mare, 200 g de unt sarat topit

Pentru garnitura: carnaciori, branza, jambon, oua, etc. la alegere

Pregatiti pasta de galete exact ca pe cea de clatite si adaugati sarea apoi lasati-o sa se odihneasca 3 ore.

Ungeti tigaia cu untul sarat topit in prealabil.

Cand untul este foarte bine incins, turnati ca pentru clatite compozitia in tigaie. Lasati sa se prajeasca 2 minute apoi intoarceti galeta, cu delicatete, fara sa o rupeti (galetele, neavand zahar, sunt mai sensibile decat clatitele).

Dupa ce ati intors galeta, puneti umplutura si indoiti marginile peste aceasta (ca in foto) cu ajutorul unei spatule. Lasati-o sa se prajeasca inca 2 minute apoi o transferati, prin alunecare, in farfurie. Alaturati o salata verde.

Pont: La umplutura puteti adauga cartofi mici, fierti in coaja, taiati apoi rondele, dar FARA sa inlaturati coaja. Obtineti astfel galeta piratilor din Saint Malo. Piratii, fiind caractere puternice, mancau cartofii cu coaja. Sa stiti ca nu e asa de rau precum pare!



4 commentaires:

  1. Imi lasa gura apa!:) Desi nu sunt o gurmanda, dar imi plac felurile ovo-lacto-vegetariene.

    RépondreSupprimer
  2. Daaaaa,merita.Am stat la coada in Saint-Germain pt asa ceva, dar a meritat.Acu nu stiu daca o sa si iasa acasa,pt ca ei o prajeau in ceva special.Cel putin asa mi se parea(?)

    RépondreSupprimer
  3. Ma bucur tare ca am gasit aceasta reteta aici, sunt disperata ca am preluat spre chirie o clatitarie bretona si bucatarul care este aici face niste clatite nu foarte grozave, m-ar bucura cateva sfaturi, retete, povestioare sau imagini cu clatitarii bretone. Adresa mea de email meda.decebal@gmail.com

    RépondreSupprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.