Pages

samedi, juillet 09, 2011

Breizh Side Story: Le Bagad de Lann Bihoué

Azi ne-am dus la E. Leclerc sa ne facem cumparaturile, ca de obicei sambata. Mai intai am intrat in librarie sa-mi caut eu o carte de medicina si totdeauna cand mergem acolo, ne cam uita Dumnezeu printre carti macar o ora. Ambianta este foarte placuta, rasfoim carti si din difuzoare curge o muzica placuta, linistitoare. Absorbiti toti 3 in cate o carte, nici nu am observat cand, la un moment dat, muzica s-a oprit. Dupa cateva minute de liniste completa, eu - care sunt foarte perceptiva la folclorul breton - am sesizat ca era ceva diferit in atmosfera, se auzeau cimpoaiele pe care le cunosc deja foarte bine, dar ne-am zis ca or fi schimbat cd-ul. La iesirea din librarie, surpriza: imensul magazin paralizase si toata lumea era adunata in jurul unor marinari care cantau. De acolo se auzeau cantecele bretone, marinarii bretoni dadeau un miniconcert, avanpremiera la un mare spectacol de muzica celtica, ce are loc in seara asta la noi in oras. Si asta nu e tot: apropiindu-ma am fost si mai surprinsa sa vad ca in fata mea se afla celebra fanfara militara, singura care mai exista in Franta, Le Bagad de Lann Bihoué! M-am felicitat in gand pentru inspiratia pe care am avut-o sa vin la E. Leclerc chiar azi dupa-amiaza. Si mi-am dat seama ca nu am la mine aparatul foto, nu puteam nici sa filmez, nici sa fotografiez un moment atat de rar ca acesta! Am incercat ceva cu mobilul, dar telefonul meu este batran, abia isi duce zilele, asa ca filmarea mea este execrabila. Lectia pe care am invatat-o azi este ca in Bretagne nu e deloc indicat sa iesi din casa fara aparatul de fotografiat, lucru de care va sugerez sa tineti cont daca ajungeti vreodata in zona. 
Din fericire, m-a salvat internetul unde circula destule filmulete facute de amatori care au avut norocul sa fie in preajma atunci cand Le Bagad de Lann Bihoué a dat spectacole pe strada. L-am ales pe cel mai calitativ dintre ele, din pdv al imaginii, facut in Alsace, la Hoenheim, anul trecut. Mai jos gasiti si un cantec pe care artistul Alain Souchon l-a dedicat soldatilor marinari din fanfara militara bretona. Iata, deci, inca un moment unic, special dintr-o zi obisnuita in Bretagne...







2 commentaires:

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.