Pages

mercredi, septembre 21, 2011

Presa, a patra mizerie in stat (4)

Nu puteam, tocmai eu, sa nu comentez ultimul "bum" al oxiurilor din presa romaneasca, supranumiti pe nedrept "ziaristi". Cred ca deja toata lumea este la curent cu asa-numitul "caz" al medicului roman Ioan Stoica, care sustine si povesteste asa de frumos cum a fost el dat afara de nu stiu ce spital din cauza ca este roman. Pentru ca mi-a putit din prima istoria asta, eu cunoscand foarte bine sistemul medical francez, am pierdut 17 minute ca sa ascult declaratia lui de la Antena 3, timp in care m-am amuzat, ce-i drept, de reactiile jurnalistei (sa ma ierte, nu stiu cum o cheama si nici nu ma intereseaza) care il compatimea la maxim. Am lasat si doua comentarii pe site-ul lor, la articolul cu pricina, in care am spus ca nu cred povestea asta nici in ruptul capului si am explicat si de ce. Am primit, ca raspuns, calificativul "toanta" din partea unui individ (poate chiar doctorul Stoica), apoi, acelasi individ spunandu-mi: "Daca erai inteligenta, veneai cu argumente logice. Ceea ce prezinti dumitale nu are legatura cu subiectul de mai sus. In alta ordine de idei, ai impresia ca esti singura doctoreasa angajata in Franta. Afla ca nu. Sistemul il sunosc si eu la fel de bine, medic fiind in Franta. Dar nu intru pe forum sa ma dau mare asa cum o face domnia ta plina de fite ieftine. Astept argumente logice privind acea discriminare. Daca nu esti in stare, ciocu' mic si VALEA."
Dupa aceasta admirabila mostra de limbaj si civilizatie, va propun sa nu ne mai minunam atata ca ne injura Europa.  
In fine, omul mi-a cerut argumente logice. Sa-i dam argumente logice, dar sa incepem cu inceputul. Va propun sa revedem articolul, direct pe site la Antena 3, aici. Nu reiau din toata porcaria asta decat poza doctorului, poza despre care el ne povesteste cum a realizat-o cu telefonul mobil, cum a ales special sa se aseze langa afisul cu Ella Fitzgerald, etc.


 Acum, o sa intelegeti de ce fostii mei colegi de la ziarul Uups! din Constanta m-au poreclit Columbo. In primul rand, cand am vazut poza asta, ceva nu mi-a picat bine, ca sa zic asa, la ea. Ma "rodea" ceva si mi-am dat seama ce: in primul rand, nu ii vedem fata, deci nu avem nicio garantie ca persoana din aceasta imagine este Ioan Stoica. In al doilea rand, el spune la Antena 3 ca a plecat din locuinta din care, sanchi, a fost pe nedrept evacuat, cu cele doua geamantane pe care le are. Vedeti voi in aceasta poza vreun geamantan? Eu nu vad, dar ceea ce vad seamana mai mult cu boccelutele unui boschetar. Si pentru ca eu nu mananc cacao cand spun ca chiar cunosc sistemul francez, mi-a picat fisa instantaneu: este poza unui SDF! Pentru cei care nu cunosc, SDF inseamna "sans domicile fixe" adica oamenii strazii. Mai departe a fost usor: search pe Google imagini dupa SDF. Rezultatul o sa va placa: aceasta poza a fost FURATA de doctorul Stoica! Fotografia apartinei Agentiei France Presse si a fost publicata pe data de 17 octombrie 2006, in cadrul unui reportaj despre oamenii strazii, SDF, sub semnatura jurnalistului Dominique Raizon. Articolul original, din 2006, aici
Este sau nu argument logic? Cine face acum "ciocu' mic"?  Trebuie sau nu ca "ziaristii" de la Antena 3 sa-si ceara scuze de la AFP pentru preluarea unei fotografii fara precizarea sursei? Puteau ei sa verifice ca si mine autenticitatea pozei sau nu?
Mai are rost in acest moment sa comentam restul afirmatiilor acestui individ care ne face de rusine in cel mai execrabil mod si care poarta halatul alb de medic? Va asigur ca o sa scriu si pe site la Antena 3, dar ma intreb daca acest comentariu o sa mi-l mai publice... deoarece ii cam baga in cacao.
In orice caz, ca sa fie clar pentru toata lumea, locuintele primite la angajarea in spital sunt provizorii, spitalul nu are obligatia sa cazeze medicii la nesfarsit, pana la pensie, iar concedieri pe teme de rasism NU exista, cel putin nu in sistemul medical pentru simplul motiv ca legile franceze impotriva rasismului sunt extrem de aspre. Altfel spus, nimeni nu se risca sa se trezeasca cu un dosar de rasism sau xenofobie in carca, cu atat mai putin un director de spital!
Haideti sa ne revenim si sa punem la lada de gunoi aceasta "stire-bomba" inventata de un bolnav si crezuta de alti bolnavi numai in scopul de a face rau. Si, dragi colegi medici din Franta, daca vi se intampla sa fiti intrebati de cineva ce stiti despre acest caz, nu va fie teama sa spuneti: da, este roman, dar este un mincinos ordinar! 

16 commentaires:

  1. Ne scăldăm în ridicol. Antena 3 este plină de jurnalişti ca grădiniţele de doctori docenţi. Felicitări pentru articol!

    RépondreSupprimer
  2. Nu sunt medic, sunt sot de medic. Imi ajut sotia in treburi administrative, asa, discutam contractele oferite, etc.

    Cred ca am fost primul care am comentat pe Antena3, si am scris scurt, "Pe naiba"...

    Nu exista asa ceva, dat afara pe criterii de nationalitate...nu in Franta si nu in spitale...

    1. Daca i s-a oferit o camera in internat pe perioada nedeterminata, e un norocos, noua ni s-a oferit pe max 6 luni...si am auzit si de 3 luni...
    2.Daca era sef de sectie, asta inseamna ca era si PH (nu contractuel ci definitiv), acel statut se obtine destul de greu si in timp, ma gandesc ca a avut sustinerea spitalului...
    3. Pentru contractele de 1 an sau mai mult preavizul este de minim 60 de zile, in unele cazuri 90...
    4. Singurul fapt pentru care se poate incheia un contract rapid si unilateral este incompetenta medicala, aici nu ma bag, nu stiu...
    5.Daca esti PH inseamna ca ai dreptul sa fii si liberal, adica privat, scuzati-ma daca s-ar putea, maine ar pleca sotia in privat (cabinet) si nu ar interesa-o salariul destul de mic din sistemul de stat
    6.Legile de aici, pentru discriminare de orice fel, sunt atat de draconice incat daca cineva ar castiga un proces impotriva acelui spital, ar disparea din cauza falimentului.Sunt persoane (angajati in hoteluri sau restaurante) care au castigat procese in care pentru un singur cuvant prost exprimat au primit daune si de sute de mii de euro...

    RépondreSupprimer
  3. Bravo, Lili!
    Probabil ca multi se ghideaza in viata dupa zicala "dezbina si stapaneste!" fara sa priceapa, ca oamenii daca tac, nu sunt neaparat si prosti sau creduli ca ultimii netoti!

    RépondreSupprimer
  4. In ajutorul tau, vin cu urmatorul link:
    http://images.google.com/search?tbs=sbi:AMhZZit-_1fjO8l2mx8xuCF7ThEYm5MqyomHCBxWhNH1mTQ0I8JEtvgW62DYnA1GGT8souweyuDn102KO5mE2FofULMTIwFJpBDWFujsvWetfyj-R9aVlLJigA6ShUrhmd-bj4o8AUntt3NGNvNtO62DNKkQ-R7A15BBOhQP7Xp6XobIt8vpR3DJkuVR2XNNErlEdn1sC4a3j_1Yz7GoeZWiKOA0G7ArLpmeCpBZPX9cwZ9Kd3Ixk6pl0yCferd7VkFcM763oO57kNgEdgi1MsYTN98O1HIUuKfOzCj74HNpNzswvGPW5VEfdRMSASo4hQGyWSh39flw0Ke9o1I_1-iY4MwLeaU3FYy5MDGaLyzruphqTdQxfcsY4pujuCL4NMDaTeIGZEI13rP32EnNLS9xTdXEP3aEtDAcOQJ8WzwvFhMSYqrcX3KcBGjJVJNo9YOhxNAY3p7oSEYKZMdxFVunvSyUW6hDNVm6iF00p2Q1piBWKyTptb4wsPv7IMREmhGigvA-y1jpxEVN3LstxBJMt6Kl3ZU5EZCvil4NFvWYstYy0Br7CtgeDOOoMEuJqOWi8j_1xtYKQZo2p4UkNzYdEHfmWW-RbnbrtoH5vfptuiuxHN3J9BCzluqd2NcxtPFadqbbU44iOVzpkok9_1_1sIC6TCDl_1_1yM9RDGZ2-7MwaFRELx43uYbyV3qAqOn513hjpurhw5_1lqUv0y6nKi1vY0PjzGOJ7J7Sp2hi9svPx4fF1G_1GI0tIq1cNx7_12IyPo8VqAhKZEXRenk9HzKhkpjnGKXDfhJq-AgUiuLw-prpxHPd8c3hmuG4VDIMfbzDN-N7_1HiBa_1KWQIRn5thNtOS7wW1e2vbUW9b09Lb9nzPTQMX8VnhoKxfSqjbg9dFjGm9z3o3LVqR7S1byXTUomRbNZTTANNfpgS4oxokAZEkJWV57G_1dLWwKbLOnAfW7un_1lpLwpiPVYWTK0wyffN94OkbUflV3XuiX6jEkbMMItQwn9DlnccFUYlFHGpEqvMK2PPcpBYKPefYCMcYtHsZdq1i2czB5mTd5eGAkM0UqgjITmpw6lpYnlnFoz7BZgGCn2GZF1Z_1EWxhNE_1R6KJXitIiVFPOHYYcALpxI67k2wJWUhWYDqopHsz5GkT4Ef5rHxBsNpgbDfqbB5eyJ9cDUPWD5S9PhMDbV77D05DsNuTo4yO75b4DZs-cct9nFa0paUWtDi_11fQYRPuRfwBJCxSsrYD7GcVPbr326KZ6XVH25n4mJX8yWqxHRSlGAv3JTdcb4LeQnRc9gWGo3b5Wxz48NRe8iYlHMWdhg29fdBOoTfA6aUkL9uUepJbWCtn4I-ibGAlVd2PGK_1fdFLyv2r9ewh2pK5WK0OsF_1QGdmecZWNSfRLti7HcXL8&btnG=Search&hl=en&biw=1280&bih=880&gbv=2

    In baza de date Google sunt 96 de rezultate la cautarea respectivei poze :D

    Felicitari, Colombo! :P

    RépondreSupprimer
  5. bravo voua i s-a infundat doctorului stoica ...ramine de vazut daca va invata ceva din experienta asta

    RépondreSupprimer
  6. Felicitari, Liloa! Vei ramane toata viata un adevarat jurnalist! Succes in cariera medicala franceza! Maria

    RépondreSupprimer
  7. Multumesc, Maria, va multumesc tuturor pentru aprecieri! Week-end placut si pe curand!

    RépondreSupprimer
  8. Buna Liliana, daca te uiti bine in poza e clar ca e un SDF, stii de ce? langa respectivul si perete ce se vede? catelul nelipsit tuturor boschetarilor francezi, e un boxer ....asa-i ca am dreptate? spor in toate

    RépondreSupprimer
  9. Ai dreptate, 100%. Asta a uitat sa zica Stoica: daca observa catelul, baga si o povestioara lacrimogena cu cel mai bun prieten al omului :))

    RépondreSupprimer
  10. De fapt, trebuia sa spun: Excelenta observatie pentru care iti multumesc! Bravo!

    RépondreSupprimer
  11. am ascutat si eu patania medicului dar, din cate am auzit eu, sper ca am inteles bine, el precizeaza clar ca nu a dormit in strada ci ca s-a plimbat pe strazi si a facut poza respectiva; cred totusi ca facem parte toti din aceeiasi breasla, suntem colegi si nu prea e ok sa vorbim urat intre noi; poate povestea lui chiar e adevarata; ce motive logice ar avea sa minta? si eu lucrez in franta ca medic si am vazut lucruri neplacute care se intampla chiar intre francezi (medici sau nu)...ma opresc aici

    RépondreSupprimer
  12. Deci, a spus ca el a facut poza respectiva. A MINTIT! In ce scop? Cum e posibil ca un om matur si cu o pregatire profesionala sa se coboare la minciuni pe care nu le spun nici copiii de gradinita.
    Nu sunt de acord cu dvs, domnule/doamna doctor, eu NU sunt colega cu un mincinos care face de rusine o tara intreaga! Ce "nu prea e ok"? Faptul ca am demascat eu o minciuna murdara sau faptul ca el a mintit cu nerusinare? Adica, metaforic vorbind, nu hotul e de vina ca a furat, ci politistului care l-a prins sa-i fie rusine!
    Va rog frumos, putina decenta morala!

    RépondreSupprimer
  13. Asa ceva ar fi posibil in Franta?
    http://casteluldenisip.blogspot.com/2011/10/decizia.html

    RépondreSupprimer
  14. Bineinteles ca NU! Directoarea care a dat asemenea decizie este o toanta, iar aia care au fost de acord cu ea sunt niste imbecili care uita de DREPTUL LA LIBERA EXPRIMARE inainte de orice. O sa preiau aceasta poveste pe blog.
    In ceea ce il priveste pe profesorul sanctionat, ar trebui sa o dea in judecata oe directoare care, bag in foc, este portocalie. Astept vesti despre acest caz daca aveti.

    RépondreSupprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.