Pages

jeudi, octobre 20, 2011

Et pourtant... Ne me quitte pas!

Cateva randuri despre o mare emotie pe care am resimtit-o aseara. Emisiunea "France a un incroyable talent" a produs o surpriza enorma, un eveniment as spune eu, care dincolo de dimensiunea artistica, a adus in fata tuturor realitatea faptului ca pana si o stralucita cariera devine efemera, privita 50 de ani mai tarziu. Cum stiti deja, acest tip de emisiune este un concurs destinat sa descopere oameni cu talente deosebite. Surpriza enorma a fost aceea ca, la un moment dat, pe scena a urcat o concurenta destul de in varsta, mai exact de 78 de ani. Intrebata cum se numeste, doamna a spus: Numele meu este Simone Langlois! Unul dintre cei trei membri ai juriului, Dave, a tresarit si apoi a incremenit. Doar el si-a dat seama ca in fata lor, aseara, se afla una dintre primele vedete ale muzicii franceze, un star al anilor '60 si, mai ales, una dintre putinele voci pe care marele Jacques Brel le-a iubit si pentru care a scris cantece nemuritoare. 
Simone Langlois este primul artist din lume care a interpretat "Ne me quitte pas", cantec scris de Jacques Brel dupa ce s-a despartit de Suzanne Gabriello. Cantec care din 1959 incoace a facut inconjurul lumii si a fost preluat de o armata de monstrii sacrii ai muzicii si filmului mondial, dintre care o sa numesc: Edith Piaf, Patricia Kaas, Barbra Streisand, Sting, Dalida, Céline Dion, Nina Simone, Nana Mouskouri, Frank Sinatra, Neil Diamond, Cyndi Lauper, Madonna, David Bowie, Ray Charles, Juliette Gréco...
Aseara, pe scena, o batranica, acompaniata la pian de sotul ei, si-a reinviat tineretea cantand din nou in fata publicului Ne me quitte pas... De piatra sa fii ca sa nu te miste o asemenea intamplare... Intrebata de ce s-a prezentat, totusi, la concurs dat fiind trecutul ei de star, Simone Langlois, care canta de la varsta de 4 ani, a spus: "Pentru ca oamenii m-au uitat si pentru ca, poate, este o ocazie sa imi relansez cariera. Nu stiu daca se va intampla asta, dar mi-as dori. Oricum, eu sper, deoarece viata mea a fost jalonata de atatea miracole incat poate mai am parte de inca unul pentru cei cativa ani care mi-au mai ramas..."
Din pacate, este aproape imposibil sa gasim filmari din epoca respectiva, deci nu pot sa regasesc interpretarea originala, din 1959, cu Simone Langlois, a acestui cantec nemuritor. Dar am gasit-o, totusi, pe Simone, cu un alt mare succes al ei, din anii 60 si va pot face cunostinta, astfel, cu o frantura din istoria chansonettei pariziene. Apoi, ca sa ramanem in atmosfera miracolului de aseara, va propun una dintre interpretarile moderne ale Ne me quitte pas, una pe care eu o iubesc, cu o voce la fel de miraculoasa: Patricia Kaas.
Este omagiul meu pentru Simone Langlois si Jacques Brel, cei care ne-au daruit cu dragoste un fragment, devenit nemuritor, din viata lor...


2 commentaires:

  1. mai mai Lili mai, mai fatuca mai, pai tu sti ce ora am eu aici? 1 dimineata mai. pai tu chiar chiar m-ai facut fericit si nici nu stii. uite acum stii. am ajuns la august si miine ca e simbata o sa reiau cititul. ce sa zic, ca daca eram mai tinar ma faceam doctor. am ratat ocazia. auzi mai Lili, eu iti urez sanatate multa si fericire cu butoiul, asa la neterminate. sa iti traiasca si fata si Claude. hai ca o sa vin si eu in Franta ca aici in America m-am plictisit rau de tot, dar rau. si vreau ca fetilii mele sa invete si franceza. zau, nu caut de munca, numai sanatate,scola buna pentru fete si chirie mica ca am remuneratie mica. unde crezi ca as putea ateriza mai usor, ca vad ca te pricepi tare.
    o sa te mai caut ca am prins drag de tine. esti tare de treaba si zau, e bine sa mai dau si peste oameni ca tine.
    va pup pe toti din Los Angeles.

    RépondreSupprimer
  2. Multumesc mult pentru mesaj, o sa revin cu detaliile pe care le cunosc legat de diferitele zone. Va pupam si noi din Pontivy! Numai bine!

    RépondreSupprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.