Pages

dimanche, octobre 16, 2011

Licence to Quilt (1)

Va spuneam ca imi place sa fac singura diverse lucruri de care am nevoie in casa, avand la activ ceva cursuri de croitorie, de baza ca sa zic asa, pe care le-am urmat in copilarie. Matusile mele sunt "vinovate" pentru asta, dar recunosc ca aceasta indemanare este mai mult decat utila si, mai ales, imi da posibilitatea de a-mi exploata creativitatea. Am facut pana acum o lenjerie de pat cu ursuleti pentru Maria (pe care o sa v-o arat cand o sa am rabdare sa o calc corespunzator), sorturile de bucatarie, fete de masa, esarfe, in fine, fel de fel de lucruri. Insa, recent, am descoperit ceea ce se numeste patchwork, adica lucrul cu petece. Se obtin lucruri absolut fabuloase din resturi de materiale si vreau sa va arat deoarece eu am fost super-incantata de aceasta ramura a croitoriei care pasioneaza milioane de oameni, femei si barbati, in intreaga lume.
Mai intai, va prezint dotarea: am doi monstruleti, o masina de cusut (foto dreapta) si o masina de surfilat (foto stanga), de la firma nemteasca Silvercrest, deci nu cine stie ce sofisticarie, pe care le-am cumparat de la Lidl:


Masina de cusut a fost prima, anul trecut, si va asigur ca este extraordinara. Are 33 de programe diferite si poate lucra si cu doua ace in acelasi timp. Masina de surfilat este ultima venita in atelierul meu, acum o luna, si deja a facut dovada capacitatilor sale, doar ca spre deosebire de surata ei, cere multa-multa rabdare pentru reglajele care trebuie refacute la fiecare noua tesatura.
Sa revenim la patchwork. Cea mai raspandita aplicatie a acestei tehnici este quilting-ul. Quilt-ul este o cuvertura de pat realizata din trei straturi de tesut. Tesatura de dedesubt este, de obicei, intr-o singura culoare, iar cea de deasupra face tot spectacolul quilt-ului, fiind realizata din bucati multicolore. La mijloc se pune un tesut gros, tip molton sau wat (un fel de burete). Tehnica quilting-ului este foarte raspandita in SUA, Japonia si vestul Europei. Pasiunea este atat de mare pentru aceste creatii incat exista spectacole si competitii de quilting. Hai sa vedem cateva quilt-uri absolut extraordinare facute -cred- in Spania, ca sa avem o prima idee despre ce este patchwork-ul:




O sa-mi ziceti ca este imposibil sa facem asa ceva in casa. Va asigur ca nu va trebuie decat o masina de cusut, ceva material si multa imaginatie. Si o sa vedem cum. Inainte de orice, trebuie sa exersam pe un quilt mic si foarte-foarte simplu, ca sa "prindem" principiul. Va recomand una din nenumaratele lectii de quilting de pe internet, cea pe care eu am aplicat-o si care m-a condus la reusita din prima.



Si ca sa nu ziceti ca ma laud degeaba, iata primul meu quilt, cel mai simplu posibil, pentru care am cumparat cateva bucati de material si molton alb pentru mijloc. L-am asamblat exact ca in filmul de mai sus, la masina de cusut, programul normal:


Quilt-ul meu il pot folosi fie pentru picnic, fie ca paturica in masina pentru Maria, fie pe umeri cand mi-e frig iarna, practic la orice. Deocamdata Claude l-a cam confiscat si l-a pus pe fotoliul lui din fata televizorului. Sa vedem cum arata pe dos, in imaginea urmatoare, si cum arata finisajul pe care l-am facut la masina de surfilat (detaliul din coltul din dreapta jos):


Daca nu aveti ce face duminica dupa-amiaza, sper ca v-am dat idei. O saptamana buna va doresc!




49 commentaires:

  1. Bravo Liliana. Ma bucur ca iti poti ocupa timpul liber cu ceva util si placut. Eu am ales sa ma fac fermier in timpul liber, adica sambata si duminica. Dupa ce lucrez cu mintea, intelectual si psihic toata saptamana, am ales sa muncesc fizic, la tara, la final de saptamana. Si vreau sa iti spun ca ma relaxeaza fantastic...

    RépondreSupprimer
  2. Wow, tocmai cautam cu disperare un review pentru masina de cusut Silvercrest si n-am prea gasit nimic pe nicaieri. Am dat peste postarea ta si ma bucur mult. Ma ajuta informatiile despre brandul asta. Multumesc!

    RépondreSupprimer
  3. Ma bucur, eu am o adevarata colectie Silvercrest in casa, de la masina de cusut pana la prajitorul de paine si chiar aparat de facut vata de zahar pentru copil... :D In ceea ce priveste masina de cusut, te asigur ca este o minune la casa omului. Pret foarte bun, calitate impecabila a lucrarii. Sigur, o Bernina sau un Pfaff sunt super-performante, dar nici masinuta mea nu e de lepadat. In Franta este "vanata" cand apare la Lidl, cam o data pe an: stocul dispare in 15 minute!
    Produsele Silvercrest sunt fabricate in Germania, nu in China sau Taiwan, si au un pret corect. Probabil ca vor aparea si in Romania, odata cu patrunderea lantului Lidl in tara. Daca te mai pot ajuta cu ceva legat de masina de cusut sau cea de surfilat, spune-mi!
    Iata o minidescriere facuta de un fan al acestei marci:

    http://ma.maman.la.fee.over-blog.com/article-machines-a-coudre-lidl-84818227.html

    RépondreSupprimer
  4. Buna!
    Ma bucur enorm ca am gasit pe cineva care poseda o masina de cusut Silvercrest, am o MARE rugaminte.....daca ai bunavointa de a posta o poza cu cusaturile realizare de masinuta pe un material ce nu iti mai trebuie si cu rugamintea de a preciza latimea si lungimea pasului..cati mm?
    Eu am cautat informatii referitoare la detaliile astea tehnice dar sincer nu am gasit asa ca tu ramai ultima mea speranta de a afla ceva depre masina.

    Multumesc frumos!
    O zi buna!

    RépondreSupprimer
  5. Buna ziua! Am anticipat intrebarea pentru ca am vazut in ultima saptamana ca multi oameni au ajuns pe blogul meu cautand informatii despre masina de cusut Silvercrest. Asa ca am programat pentru diseara sa fac nu doar o poza, ci un filmulet de prezentare cu notiunile de baza. Asa ca tineti aproape, o sa fac tot posibilul sa il incarc in seara asta.

    RépondreSupprimer
  6. buna ziua, am si eu o intrebare. de unde as putea sa achizitionez o masina de cusut silver crest? de la Craciun tot caut, era oferta la lidl, dar eu nu am gasit, m-au tot dus cu vorba ca doar joi va aparea, apoi joi ce defapt luni era,.....si imi doresc tare mult masina

    RépondreSupprimer
  7. Masina SilverCrest este vanduta doar de Lidl, cam o data pe an in fiecare magazin. Daca aveti un Lidl prin apropiere trebuie sa urmariti pe site-ul lor, www.lidl.ro, cautand exact magazinul cel mai apropiat, ca sa vedeti cand ajunge masina de cusut acolo. Site-ul lor se actualizeaza in fiecare duminica noaptea, ora zero, cu promotiile din saptamana care urmeaza. E adevarat, insa, ca daca ati ratat-o, trebuie sa asteptati inca un an...

    RépondreSupprimer
  8. Buna ziua! Masina de cusut Silvercrest are su functie de surfilare? Va multumesc!

    RépondreSupprimer
  9. Buna ziua,
    Va rog sa-mi spuneti daca masina de cusut Silvercrest are si functia de surfilare?
    Va multumesc!

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Bineinteles ca nu! Este masina de cusut, nu masina de surfilat. Nu exista, inca, pe planeta Pamant o masina care sa fie de cusut si de surfilat in acelasi timp deoarece este vorba despre doua mecanisme total diferite. Insa, puteti folosi cusatura in zig-zag ca sa faceti un overlock bazic, adica sa intariti marginea materialului pentru a diminua/evita desirarea.
      Tehnica e simpla: asezati materialul astfel incat marginea pe care vreti sa o "surfilati" sa se gaseasca exact la mijlocul piciorului masinii de cusut (in fanta). Selectati cusatura in zig-zag, mai larga sau mai stransa in functie de scop, si coaseti. Veti obtine un overlock simplu, dar destul de eficace pentru a evita destramarea.

      Supprimer
  10. Buna!Poti sa-mi zici te rog de unde ti-ai achizitionat triplocul?

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Lenuta: Dar am zis chiar de la inceput! Tot de la Lidl.

      Supprimer
  11. Buan
    masina de cusut pe care o aveti este acasta: http://www.lidl.de/de/SILVERCREST/SILVERCREST-Freiarm-Naehmaschine-33-A1?FromRecommendation=true

    As dori sa imi cumpar si eu una si nu stiu ce sa aleg dat fiind ca nu am delco experienta

    Va multumesc

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Andreea: Da, aceasta este, de fapt e singurul model Silvercrest pe care il gasiti la Lidl, deci alegerea este foarte simpla.

      Supprimer
  12. Buna ziua,

    Ma numesc Cristina si m-am bucurat foarte mult cand am aflat de masina de cusut silvercrest si am facut-o cadou parintilor mei acum de Craciun.

    Totusi nu face cusaturile G,H,I,J,K de la tipul simplu de cusaturi (acele figuri: triunghi, cerc, etc), deci nu cele de la S1 si S2-pe acestea le face.

    In locul acelor figuri, face cusatura zig zag.

    Am vazut pe internet ca a mai intrebat cineva in engleza aceeasi problema, dar nu a primit raspuns.

    Incep sa cred ca poate e defect din fabrica.

    Cum trebuie sa fac acele figuri? Ca sa stiu ce sa fac cu masina, s-o returnez sau nu.

    Va multumesc mult si ma scuzati de deranj.

    Numai bine va doresc.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Cristina: Chiar nu stiu ce sa va spun, a mea le face deci inclin sa cred ca e un defect. Mergeti cu ea inapoi la magazin sau adresati-va direct serviciului clienti la Silvercrest. Eu am facut-o, pentru un alt produs, si mi-au raspuns imediat pe e-mail cerandu-mi nr. bonului fiscal. In mod normal, aveti coordonatele in cartea tehnica a masinii. Eu am scris la adresa de mail support.fr@kompernass.de (aceasta fiind pentru Franta).
      Am gasit urmatoarele pentru România, in speranta ca sunt bune:

      RO
      Kompernass Service Romania
      Tel.:
      031 / 82 70 1 70
      e-mail: support.ro@kompernass.com

      Sper sa o rezolvati!

      Supprimer
  13. Cat de rapid mi-ati raspuns...nu ma asteptam, multumesc mult pt sfaturi...
    O ultima intrebare: deci daca selectez modelul G de exemplu, dau la latime intre 3-5 si la lungime intre 1-2, cum arata in carte pt modelul I, imi face zig-zag...nu cred ca ar trebui sa mai selectez altceva, nu? Ca sa ma asigur ca nu fac eu ceva gresit...
    Va multumesc si va doresc numai bine!

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Cristina: Intr-adevar cu setarile pe care mi le dati, nu se vede modelul, apare ca un zig-zag. Ca sa il vedeti reglati: 5 la latime si 1 la lungime. Doar ce am testat pe masina mea. Apare!

      Supprimer
  14. Multumesc mult pt raspuns...dar tot nu merge...am dat pe modelul K, am selectat latimea 5 si lungimea 1 si face modelul K de la S1...asa ca o sa astept raspunsul celor de la silvercrest.
    LA multi ani si sarbatori fericite!

    RépondreSupprimer
  15. Inseamna ca are o problema, sper sa o rezolvati. La Multi Ani si Dvs., An Nou Fericit si numai bine!

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Buna ziua! m-ar interesa si pe mine achizitionarea unei astefl de masini de cusut.. as avea o intrebare.. stiti cumva daca se pot coase si materiale mai groase la ea.. m-ar interesa in special materialul de blug.. multumesc frumos

      Supprimer
    2. @Anonim: am mai raspuns la aceasta intrebare in celelalte postari: da, coase si blugi.

      Supprimer
  16. Buna ziua! Am achizitionat de curand aceasta masina...,dar nu reusesc sa surfilez cu ea ... prinde ata la suveica scoate un zgomot mai ciudat si cusatura de surfilare nu iese ca in manualul de utilizare :( daca ma puteti ajuta ?

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Anonim: Este vorba de masina de cusut, din cate inteleg (nu cea de surfilat fiindca aceea nu are suiveica). Parerea mea este ca suiveica nu este corect inserata in locasul ei.

      Supprimer
  17. Buna ziua,imi puteti spune va rog de unde pot cumpara ace pentru masina de cusut Silvercrest?

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @flory boca: Mai intai, tipul de ace de care aveti nevoie este 130/705H sau echivalentul acestui tip. Marimea este, in general, 14 (depinde, pentru tesaturi fine este 10 sau 12, pentru jeans este 16, etc.). Acele ar trebui sa le gasiti la orice mercerie sau magazin de croitorie. Marca (fabricantul) poate fi diferita, de ex, eu mi-am cumparat rezerve de la Singer, nu conteaza.
      Cand inlocuiti acele, fiti foarte atenta: partea plata a acului trebuie orientata spre spatele masinii de cusut, iar "burta" in fata (gasiti instructiunile in cartea tehnica).

      Supprimer
  18. Va multumesc frumos ,va doresc o duminica frumoasa si sarbatori fericite.

    RépondreSupprimer
  19. Foarte frumos, minunat chiar. Vroiam sa te intreb de masina de la LIDL, Am vazut-o acum cateva luni la oferta dar nu am avut curaj sa o cumpar. Vreau sa stiu cat de zgomotoasa e? Si daca ai avut pe mana vre-un Braun sau Singer, cat de mar este diferenta intre ele?

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Art by Lencik: Este rezonabila in ce priveste zgomotul. Bineinteles, nu este silentioasa ca un Brother, de exemplu, dar nici nu pot sa spun ca ma deranjeaza la urechi. Nu am avut niciodata Braun sau Singer, nu pot sa compar, cunosc mai degraba Pffaf si, in ce priveste zgomotul, nu e prea mare diferenta.

      Supprimer
  20. Buna ziua ! Am cumparat o masina Silvercrest de la LIDL ... In pachet aveam cateva ace (3) , am cuparat cateva din comert , dar nu corespund (mai precis nu coase).... Daca ma puteti ajuta, sa-mi spuneti de unde pot achizitiona ace compatible ? Multumesc mult!

    RépondreSupprimer
  21. Buna ziua ! Imi cer scuze ca repet intrebarea,dar chiar nu stiu unde sa gasesc raspuns, am gasit blog-ul dvs. si sper sa ma ajutati... :) Am cumparat masina Silvercrest de la LIDL ... In pachet aveam cateva ace (3) , am cuparat cateva din comert , dar nu corespund (mai precis nu coase).... Daca ma puteti ajuta, sa-mi spuneti de unde pot achizitiona ace compatible ? Multumesc mult!

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Andreea Obreja: Tipul de ace de care aveti nevoie este 130/705H sau echivalentul acestui tip. In mod normal, ace pentru masini de cusut se gasesc in orice mercerie. Aveti la dispozitie si internetul: Amazon, eBay, etc.

      Supprimer
    2. Va multumesc foarte mult pt. raspuns, am cumparat acest tip de ace , dar din pacate nu merg ...

      Supprimer
  22. Réponses
    1. Nu l-am inserat corect, acum din fericire merge :) Multumesc mult!

      Supprimer
  23. Buna seara, am si eu o dilema si poate reusesc sa primesc lamuriri de la dvs. Maine dimineata este din nou in oferta la Lidl masina de cusut SilverCrest, dar si masina de cusut Pfaff si un overlock Pfaff. As dori sa-mi achizitionez o masina de cusut si un overlock. Am intrebat la Lidl si mi-au spus ca masinile Pfaff sunt fabricate in China. Asta imi da putin de gandit... Nu stiti daca si masina SilverCrest e fabricata tot in China? Am scris aceasta intrebare celor de la Lidl, dar nu am primit nici-un raspuns inca... Imi pare rau ca nu am dat peste blogul dvs. mai repede, ca poate nici dvs. nu mai reusiti sa-mi raspundeti in seara aceasta si maine nu stiu ce hotarare sa iau... Va multumesc!

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Semy G: In cartea tehnica a masinii scrie (cel putin in cea franceza) ca fabricantul este Crown Technics in Nordheim, Germania. Nu pare, deci, sa vina din China, insa inteleg ca ar exista ceva piese importate din China.
      Stiu ca Pfaff s-a lansat in fabricatia de masini low-cost pe care le comercializeaza la Lidl, insa nu cunosc aceste masini, deci nu stiu ce sa va spun. Sigur, Pfaff ramane o mare marca, fara indoiala, zic ca masinile lor low-cost nu le cunosc... inca.

      Supprimer
  24. Multumesc mult pentru promptitudinea raspunsului. Discutand aseara direct cu cineva din personalul de conducere a unui magazin Lidl din Paris, printre altele am aflat ca nici-o masina din cele vandute, nu le-a fost returnata, ca au primit numai review-uri bune. Asa ca, m-am simtit incurajata si din aceasta dimineata sunt fericita posesoare a doua din cele trei masini de cusut din oferta Lidl: masina de cusut Pfaff Brilliance si masina overlock Pfaff. Sunt superbe ca aspect. Abia astept sa studiez putin manualul de instructiuni al fiecareia si sa trec la treaba.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Semy G: Felicitari! Spor la treaba si va astept cu impresii despre masinile Pfaff de la Lidl. Pe curand!

      Supprimer
  25. Buna seara! Detin de aproape doi ani o masina de cusut Silvercrest si m-am cam incurcat... Imi puteti spune cum sa reglez masina pt a putea coase un material mai elastic, tercot? Am incercat azi, dar cred ca presiunea piciorusului nu e corespunzatoare, cand am cusut deasupra materialului, s-a labartat. Si a doua intrebare e daca ati incercat sa faceti tiv din zig-zag marunt pe material mai subtire. La mine nu a mers, aduna materialul, poate tot presiunea e de vina. As aprecia daca puteti sa imi indicati cum sa fac selectiile corecte.
    Multumesc pt tutorialele explicite, cam singurele la indemana de pe youtube.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Alina: Am cusut chiar si tricot acum cateva zile si a mers impecabil; reduceti presiune piciorului. Zig-zag-ul mi-a mers pana acum pe orice tip de materil, voal sobtire inclus. Inca ceva: viteza e importanta. Cand aveti materiale sensibile, mergeti incet, cu rabdare.

      Supprimer
  26. Sunt convinsa ca masinuta merge si pe tricot, nu am avut timp eu sa testez tot. Mai incerc. Cat despre viteza, eu nu prea vreau sa o fortez si cos incetisor fata de viteza cu care cuseati dvs in tutoriale :). Multumesc, zi lejera!

    RépondreSupprimer
  27. Buna seara. Am si eu o problema cu o astfel de masina. S-a terminat ata de la suveica, iar dupa ce am pregatit-o sa reincep treaba, nu a vrut sa mai traga ata de jos. Aveti idee care ar putea fi cauza? Va multumesc anticipat

    RépondreSupprimer
  28. Buna seara. Ce model este masina ta Silver Crest. Am vazut la Lidl modelul 86902 la 350 lei? As vrea sa stiu daca merita sa o iau si daca o pot folosi si la bumbac elastic? Multumesc anticipat.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Masina mea e fabricata in 2010 (am cumparat-o in acelasi an) si nu poarta niciun numar de felul acesta. M-am uitat peste tot, scrie doar Silvercrest.
      O puteti folosi, in mod normal, la orice tip de material.

      Supprimer
  29. Buna! Imi poti spune te rog daca merge bine si la materiale groase? Mai am o masina de cusut care la materiale groase se blocheaza (de exemplu cand cos blug suprapus pentru tiv, sau am materiale mai pline si le suprapun). Multumesc!

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Da, merge, eu am cusut si panza de cort in 3 straturi.

      Supprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.