Pages

samedi, octobre 22, 2011

Medic roman in Franta (20)

Astazi discutam despre un lucru de care va veti lovi obligatoriu oriunde ati profesa, la cabinet sau la spital: plagi si pansamente. Uitasem de asta, noroc ca ieri m-a intrebat o colega unde gaseste tipurile de pansamente pe care trebuie sa le prescrie in functie de fiecare tip de plaga. Multumesc de intrebare si sper ca raspunsul sa va fie util tuturor.
De fapt, legat de asta, eu nu am prea multe sa va spun deoarece o sa va dau direct protocoalele utilizate in Franta in acest sens, care sunt foarte clare si care va dau pana si denumirile comerciale, exact cum o sa le scrieti pe ordonanta, ale produselor de ingrijire si cicatrizare. Trebuie sa stiti, insa, ca veti fi obligati sa luati foarte in serios pansamentele, deoarece aici se acorda atentie deosebita tuturor tipurilor de rani. Tratarea plagilor in Franta face chiar subiectul multor diplome universitare, iar cercetarea implicatiilor unei plagi in echilibrul organismului si, prin urmare, in realizarea unor pansamente din ce in ce mai performante si mai adaptate, este continua. Cei care vor lucra in spital vor vedea ca fiecare unitate sanitara are ceea ce se numeste Cellule plaies et cicatrisation unde medicii din spitalul respectiv se aduna periodic pentru a comunica observatiile lor practice si pentru a propune imbunatatiri ale protocoalelor actuale. 
In Franta exista sute de tipuri de pansamente, nu e gluma, fiecare are rostul lui si se utilizeaza, prin urmare, in conditii precise si in scop precis. De exemplu, pe o plaga exudativa, pentru a evita ca pansamentul sa se lipeasca si sa provoace durere atunci cand va fi indepartat, se foloseste tulle gras care este un pansament impregnat in parafina, balsam de Peru si ulei de masline. Ca o paranteza, acest tip de pansament a fost inventat de fratii Lumière in timpul primului razboi mondial. Daca aveti de-a face cu o plaga purulenta care miroase urat, veti privilegia pansamentele cu carbon care absorb mirosul. Inca ceva inainte de a intra in protocoale: aici fesele de pansament se numesc bandes crêpe, iar plasturii se numesc sparadrap. Leucoplastul care se foloseste pentru fixarea pansamentelor se numeste bande adhésive sau chiar sparadrap. Va spun asta deoarece va veti lovi chiar in vorbirea curenta de acesti termeni si cred ca v-ar prinde bine sa nu confundati les bandes crêpe cu clatitele. 
Practic, iata un prim protocol, zic eu cel mai util pentru ca include ideile esentiale, facut de firma 3M, pe care il folosesc multe spitale in prezent, afisandu-l direct pe perete in biroul infirmierelor, ceea ce va sfatuiesc si pe voi. Imprimati-l color, deoarece acest tablou va arata chiar imagini cu principalele tipuri de plagi, si afisati-l in cabinet, daca sunteti liberal, aproape de voi. Tot ce va ramane de facut apoi este sa copiati pe ordonanta pansamentul indicat in acest protocol. Varianta pdf aici


Aveti si posibilitatea de a alege pansamentul potrivit online. Firma Urgo va ajuta in acest sens aici. In fine, daca sunteti dermatologi sau vreti sa fiti savanti in tratarea plagilor, iata un protocol largit, foarte detaliat, dar la fel de util deoarece va da, practic, ordonanta pe care o veti scrie, aici
In orice caz, in momentul in care prescrieti soins de plaies, deci pansamente, nu uitati sa faceti si o ordonanta de infirmiera in care precizati ritmicitatea cu care infirmiera trebuie sa viziteze pacientul la domiciliu pentru a reface pansamentele. De exemplu: Passage infirmière une fois par jour, week-end et jour fériés inclus, pour observation, prévention et reféction de pansements au niveau de la jambe droite: nettoyage serum phy, application Jelonet, Cicaplaie et Allevyn Tallon sur le tallon gauche.
Pansamentele Allevyn sunt cele mai folosite pentru escare si sunt produse de Smith&Nephew
In fine, nu ar strica sa va inscrieti la un curs de plagi, trebuie doar sa sunati la cea mai apropiata Universitate de Medicina si sa intrebati ce cursuri sunt disponibile in anul universitar in curs sau sa urmariti pe site-ul CHEM, College des Hautes Etudes en Médecine, unde sunt anuntate toate cursurile utile pentru medici. Cele referitoare la plagi au durata de o zi, in general, asa ca va puteti rupe din program pentru a lamuri o data pentru totdeauna acest subiect. Iata, de exemplu, lista cursurilor la care mai sunt inca locuri acest an. 
Sper ca am mai clarificat un lucru important, ramane sa cititi protocoalele si va doresc spor la scris retete! 

5 commentaires:

  1. Draga Lili, te-am citit si dimineata asta. E bine, caut sa iau informatii care o sa imi foloseasca. Esti o mina de aur. Imi cam luasem speranta de la Franta pentru ca nu mi se parea ca e mai bine ca in Belgia; de la forumul romanasilor din Belgia citisem ghidul emigrantului si oamenii astia au pus la punct informatii foarte clare, care, ce si cum sa facem sa ne stabilim in Belgia. De Franta nu gasisem asa mai direct si la subiect, decit pe alte forumuri in limba engleza si ma cam speriase ideaa ca e cam greu sa ma stabilesc in Franta in comparatie cu Belgia.
    De ce Franta? Pai ca e mai mare si clima din Belgia e mai cetoasa.
    Limba e capitala, ca altfel as fi preferat Austria cu toate ca nu prea ma atrage cultura de acolo. Latinii sint ca noi…zic eu. Si Spania ar fi fost o alegere, limba nu ar fi fost o problema, dar sint mai tigani decit francezii si atunci ma orientez la o tara francofona, si ce e mai franacofona decit Franta.
    Sanatatea e pe primul plan: am nevoie daca va fi cazul de ingrijire medicala pentru mine si familie.
    Educatie pentru copii: am 2 minori.
    Societatea si cultura: pai are in Franta, nu duce lipsa.
    Deci astea sint motivele ce ma face sau mai bine spus, m-au facut sa visez sa ma stabilesc in Franta.
    Sint in Los Angeles, job bun, dar m-am plictisit de bine. Vreau in Europa pentru mine, pentru educatia copiilor, sa scap de viata plictisitoare de aici. Da, si acolo o sa ma plictisesc, dar nu imi vad fetele mergind in continuare aici la scoala, cu toate ca sint bine merci la carte.
    Daca nu incerc si aventura asta, pai o sa imi para rau mai tirziu, zic eu, viitorul isi va spune cuvintul..
    Marea problema cu care ma preocum pentru viitor aici in US e asigurarea de sanatate care se pare ca in Franta se poate face direct, mai cu ocolosuri, dar se poate si nu te omoara la portofel sau la propriu.
    Aici odata ce nu o sa mai am munca, pa si asigurarea se duce si costa
    $1000-1400/luna, deci o sa dau din buzunar economiile puse la ciorap si pe urma ce fac, cad in mare mizerie.

    RépondreSupprimer
  2. Deci de asta caut sa ma informez pe net cum si ce sa fac, si tu ai pus degetul pe buba, mi-ai dat speranta mare prin informatiile scrise care confirma banuielile mele si informatiile citite anterior.
    Cind ma voi muta in Franta? Pai poate la anul daca nu mai am servici sau cel mult in 2 ani. Situatia economica e incerta si sint pregatit financiar sa fac miscarea asta.

    Am si eu o intrebare si as vrea sa am opinia ta: auto-entrepreneur (self-employed cum se zice aici). Ce anume: ca sa nu am probleme cu legalizarea sau procesul de legalizare a statutului de rezident in Franta, sa devin auto-entrepreneur ar fi ideal din ce am citit pina acum.
    Deci, daca spun ca fac 100 euro pe luna din meditatii la romana, engleza, chineza sau mai stiu eu ce, sau ca fac baby-sitting si am un venit minim din activitatile astea, pot eu sa fiu din punct de vedere legal auto-entrepreneur si sa cotizez la asigurarile sociale in limita sumei minime, sa zicem 100 euro/luna si in felul asta sa beneficiez de posibilitatea sa fiu in sistemul asigurarilor sociale, medicale, alocatii copii, pensie, etc? Daca da, pai ar fi chiar de bascalie….Nu vreau sa declar ca vin de aici, vreau sa spun ca vin din Romania ca am si cetatenia romana si in felul asta economiile sa le folosesc la extra necesitati; masina, etc. deci vreau sa ma declar amarastean din Romania. Daca as putea sa gasesc un job nu m-as da inapoi, sau chiar sa fac pe voluntarul la vreo scoala sa predau Engleza, numai sa vada oamenii ca nu vin ca un vultur sa ma infrupt din potirnichiile lor. Mi-ar face placere sa contribui intr-un fel sau altul daca as putea, nu vreau numai pomana fara sa dau nimic inapoi.

    La inceput ar ramine problema de a gasi o casa, apartament de inchiriat in Franta ca sa pot sa am unde dormi, si sa incep viata acolo pentru famelie.
    Nu stiu citi citesc blogul tau, dar dintre toate blogurile de care am dat peste, ma surprinde placut si sint impresionat de informatiile utile pe care le dai. Iti multumesc mult de tot si iti urez sa ai in continuare parte de bucurii si fericire.
    Los Angeles, CA admirator si recunoscator

    RépondreSupprimer
  3. In Franta, rezidentii legali care nu au venituri suficiente pentru a acoperi plata asigurarilor de sanatate, au asistenta medicala gratuita care se numeste CMU (Couverture Médicale Universelle). De ea beneficiaza somerii si oamenii care nu mai sunt nici someri macar, cei care sunt inscrisi la Pôle Emploie in cautarea unui job. Deci, problema nu e asta, problema este sa ai o adresa oficiala in Franta si sa obtii cartea de sejur. Ideal este sa gasesti un job oarecare, atat cat sa ai un contract de munca, macar la inceput, ca sa obtii autorizatia de munca, aceasta dandu-ti dreptul la titre de séjour. Ca autoentrepreneur este cel mai usor sa te inregistrezi, dar uite ca asta nu stiu: cum obtii titre de séjour ca autentrepreneur. Promit sa ma documentez si sa vin cu informatii. In orice caz, daca esti hotarat sa te stabilesti in Franta este un viitor zic eu destul de bun pt copii, dar trebuie pregatita miscarea in detaliu, cu calm si rabdare. O sa ajut si eu cu tot ce stiu si pot. Un lucru e clar, insa: serviciile medicale aici nu au nicio legatura cu cele americane care sunt mai mult bussiness decat sanatate.

    RépondreSupprimer
  4. :) Am si gasit raspunsul la intrebarea ta. Este foarte simplu, scrie-mi pe mail, maria_medical2@yahoo.com, ca sa iti trimit lista de acte necesare pentru obtinerea titre de séjour ca autoentrepreneur. Dar o sa mai sap putin pt ca vreau sa ma asigur ca este chiar asa de usor. Sapam impreuna :)

    RépondreSupprimer
  5. iti multumesc Lili. o sa iti trimit un email, desigur. uite ce am gasit pe un forum englez legat de autoentrepreneur si vad ca se poate intregistra online si pare destul de inteles. noroc ca mai inteleg insa franceza scrisa, si asta e cel mai inportant factor de decizie pentru mutarea in Franta. sigur ca mutarea o s-o fac eu primul si dupa ce gasesc locuinta o sa aduc si familia. multumesc mult si poate toata discutia asta sa foloseasca si altora care au aceleasi ginduri.
    http://www.lautoentrepreneur.fr/

    RépondreSupprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.