Pages

mardi, novembre 08, 2011

Medic roman in Franta (22)

Doua episoade unul dupa altul, asa s-a nimerit. Fost jurnalist fiind, am obiceiul nefericit pentru unii de a scormoni acolo unde nimeni nu se asteapta. Si mai am un obicei: sa-mi fac surse de informatii. Asa am aflat si ma bucur, de altfel, ca am aflat ca mai exista un stil de recrutare la care nu m-ar fi dus capul 1000 de ani. Sper sa fie si pentru voi o informatie utila ceea ce voi scrie in continuare.
Inainte sa dau drumul la caini, am de facut o urare, din fair-play, pentru ca asa e frumos si civilizat: Joyeux anniversaire domnului Jorge PEIROTON PARADES care pe data de 9 noiembrie (adica maine) implineste 36 de ani deoarece aflu ca s-a nascut in 1975. Ca sa fie clar, urarea asta este sincera si fara rautate. Ceea ce urmeaza, insa, e mai putin funny. 
Nu il cunosc pe Jorge PEIROTON PARADES, nu am stiut despre existenta dumnealui pana acum cateva minute. Desi salasluieste pe Avenue des Champs Elysées, nu este vreun artist, in sensul clasic al cuvantului, inteleg ca este la baza contabil, dar recunosc ca este un artist in felul lui. Un artist al cinismului pur.
Ca tot vorbim de atata timp, masurat in aproape 25.000 de vizite pe blog, despre firme de recrutari, care-s bune, care-s rele, si despre medici romani care vor sa vina in Franta, ne vom opri in seara asta pe Champs Elysées si mergem in vizita la P&P Conseil. Dupa cifre, aceasta firma fiinteaza din vara lui 2009 si merge asa si asa, avand o cifra de afaceri de numai 157.000 de euro in 2010, ceea ce este putin pentru Franta si extrem de putin pentru un sediu pe Champs Elysées. Ca sa aveti o idee despre ce vorbesc, va spun ca anul acesta Compania Nationala de Posta din Franta si-a inchis agentia de pe Champs Elysées din cauza imposibilitatii de a mai plati chiria pentru sediu. Si vorbim totusi despre o companie-colos.
Ca sa nu fiu acuzata ca scot cifre din burta, iata dovada: bilantul anual declarat de domnul Jorge:


Am fost tentata sa zic: hai, orice inceput e greu! Dar, la naiba, sa stai pe Champs Elysées e si mai greu! Dar sa mergem mai departe. Primul lucru pe care il face oricine vrea sa afle ceva despre o firma este sa intre pe site-ul firmei in cauza. Site-ul lui Pepe Conseil (dati-mi voie sa glumesc un pic numindu-i astfel) este frumos, este albastru odihnitor care iti inspira siguranta si incredere. Asta pana deschizi pagina rezervata Clientilor firmei. Prin Clienti intelegem spitale si primarii, dragi colegi. Ce vad ochii mei cand accesez aceasta pagina? Ceva pentru care daca domnu' Jorge s-ar afla in fata mea, nu s-ar mai spala cu toata Sena. Ia uitati-va atent aici:



Tintiti, va rog, bulina albastra si vedeti ce scrie: "Exclusivité P&P Conseil: Satisfait ou Dédommagé si le candidat ne passe pas la période d'essai"!
Adica, domnu' Jorge, ce ne spuneti Dvs. aici: ca daca spitalul nu e multumit de mine ca medic, il despagubiti, il rambursati, nu-i asa? Pai, domnu' Jorge, medicii sunt OAMENI, nu vite, de ce ii vindeti ca la Lidl? Unde va treziti, domnule, sa faceti promisiuni clientilor Dvs. de parca le-ati vinde un pachet de biscuiti sau o tigaie de teflon? Mai ramane sa ne cautati la dinti, ca pe sclavi, ca sa fiti sigur ca nu facem probleme clientilor lui Pepe Conseil! Chiar asa, nu aveti niciun pic de respect fata de niste oameni de pe urma carora castigati, totusi, niste bani? Si sa inteleg ca daca directorul spitalului nu e multumit, vine la voi cu "bonul fiscal", va returneaza "marfa" si ii dati banii inapoi cum am facut eu la Lidl cand nu mi-a functionat ceasul de perete pe care il cumparasem?
La cat de jignita ma simt, ca om si ca medic, de acest Pepe Conseil, tare mi-ar placea sa am si o imagine a domnului Jorge, dar nu stiu cum se face ca e invizibil, Google nu il cunoaste absolut deloc. 
Si mai am ceva de zis, ceva ce sursele mele mi-au spus deoarece, imaginati-va domnu' Jorge, ca la cele aproape 25.000 de vizite pe care le am pana acum pe blog, am cu cine sa vorbesc: am auzit ceva rusinos tare, cum ca medicii pe care ii chemati la interviuri in Franta trebuie sa suporte din buzunarul lor cheltuielile pricinuite de acest lucru. Pai, treaba serioasa e asta? Parerea mea este ca profitati de faptul ca medicii romani nu sunt informati, nu cunosc "cum merge treaba" aici si nu stiu ca SPITALELE PLATESC TOT, insemnand transport si cazare. Mai mult, medicul chemat la interviu primeste si un card pentru a manca la SELF, cantina spitalului. 
Asa ca, dragi colegi, firmele care va propun sa faceti "turism" pe banii vostrii, trimiteti-le la plimbare, unde-or vrea ele!
Bun, legile scrise si nescrise ale jurnalismului obliga: daca P&P Conseil vrea un drept la replica, n-are decat sa mi-l trimita, DAR cu dovezi ca sunt cinstiti. Ii invit sa imi dea ocazia sa-mi schimb parerea!

8 commentaires:

  1. Liliana , ma bucur ca cineva sapa si scoate la iveala nesimtirile firmelor de recrutari .Si eu am avut tot felul de experiente ciudate pe vremea cind cautam un post in Franta , in cele din urma am postat singura pe site-urile spitalelor si am fost recrutata de un spital unde sint foarte multumita , dar pina aici a trebuit inclusiv sa aud jigniri prin telefon de la persoane care nu cunosc absolut nimic despre sitemul medical roman sau francez , jignire de genul...spitalul unde scrieti in cv ca ati lucrat nici macar nu exista pentru ca l-am cauta pe google...adica m-au facut mincinoasa ...
    Faci o treaba foarte buna , felicitari!

    RépondreSupprimer
  2. Sunt fericita ca am descoperit acest blog ! Un loc deschis , potrivit mie .
    Sunt medic , imi doresc enorm sa ajung sa lucrez in Franta , dar pur si simplu nu stiu de unde sa incep acum , dupa ce am toate actele necesare obtinute de la Ministerul Sanatatii . Ceea ce trebuie sa fac urgent , ca sa pot ajunge sa lucrez acolo , aproape de dvs , este sa deprind vorbirea fluenta a francezei . Si am ajuns la concluzia ca cel mai folositor mi-ar fi sa petrec asa cam 2-3 luni (prin insumarea unor zile , caci nu-mi permit sa lipsesc de la serviciu 3 luni snur)in mijlocul francezilor .
    Cum ma sfatuiti sa procedez ? Ma refer la cazare nu costisitoare , atat cat sa deprind franceza vorbita cursiv (nu-s incepatoare ci medie), si cat sa pot face fata material , caci castigurile mele in tara sunt cam de 2000 lei/luna . Ce solutii imi oferiti , va rog ? Astept nerabdatoare un raspuns , in sfarsit sigur avizat , si totodata multumita ca v-am gasit .

    RépondreSupprimer
  3. Cand am venit in Franta, acum 2 ani, nu mai vorbisem franceza de vreo 20 de ani. Lucrul acesta nu a fost absolut deloc o problema, in conditiile in care, ca si Dvs., aveam totusi bazele. Eu zic ca nu are rost sa va cheltuiti economiile in acest scop, o sa deprindeti franceza curenta aici, in timp scurt, prin faptul ca veti fi obligata de imprejurari sa o vorbiti incontinuu. Cred ca cel mai sanatos si mai eficace este sa va gasiti un post inainte de orice, restul va veni de la sine odata cu mutarea in Franta. Mult succes!

    RépondreSupprimer
  4. Da , aveti dreptate , nu prea-mi este teama ca nu m-as descurca sau ca nu voi deprinde limba(si iau in seama toate incidentele posibile ,prezentate aici).
    Dar ma gandesc ca imi gasesc mult mai usor ceea ce-mi trebuie daca reusesc sa comunic lejer si eficent cu cei cu care trebuie sa tratez . Multe depind de comunicare .

    M

    RépondreSupprimer
  5. Sunt un medic roman care profeseaza de putin timp in Franta.As avea nevoie de cateva informatii despre procedura de transfer a dosarului de la un Ordin departamental la altul.Multumesc.

    RépondreSupprimer
  6. Aveti toate detaliile aici:

    http://www.ameli.fr/professionnels-de-sante/medecins/gerer-votre-activite/votre-exercice-en-liberal/transfert-de-l-activite-dans-un-autre-departement.php

    RépondreSupprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.