Pages

mardi, décembre 13, 2011

Licence to Quilt (4)

Mi-am tinut promisiunea, am facut filmul cu masina de cusut Silvercrest aseara, dar am avut ghinion: la noi a fost furtuna si mi-a picat internetul, asa ca nu am putut sa incarc. S-a rezolvat in cursul noptii, asa ca ma grabesc dis-de-dimineata sa pun pe blog informatiile promise. Am facut in 5 parti ca sa le pot urca mai usor. As zice ca a iesit destul de bine pentru niste amatori ce suntem, daca mai aveti nevoie de alte precizari, imi spuneti si va raspund daca stiu. Spor la treaba!









43 commentaires:

  1. Buna din nou!

    Multumesc frumos pt promptitudine si bunavointa, am vazut video-urile dar din pacate nu le-am putut viziona pe toate, astept sa ajung acasa sa le pot vedea in voie. O masina buna, am vazut ca suporta si ac dublu, ce sa mai, o minunatie.....timp sa avem.
    Multumesc din nou!
    O zi buna1

    RépondreSupprimer
  2. Va multumesc mult doamna pentru aceste clipuri,si eu vreau sa-mi iau una din Lidl Ploiesti insa vazang greutatea ei de numai 5.8 kg in timp ce un Singer relativ nou (de 5 ani) are 7-8 kg m-am cam indoit de capacitatea ei.
    Insa dumneavoastra mi-ati dat increderea necesara de a o cumpara prin vizionarea clipurilor.Va multumesc din suflet.Magda Marin

    RépondreSupprimer
  3. Cu mare placere, doamna! Eu zic ca masina asta are un bun raport calitate-pret. Sigur ca o Pfaff sau o Bernina, chiar si o Singer sunt foarte performante, dar si costurile sunt foarte ridicate. Eu sunt multumita de Silvercrest, face treaba excelenta pentru 70 de euro cat am dat pe ea. In Franta se vinde ca painea calda, cand apare la Lidl stocul dispare in 15 minute.

    RépondreSupprimer
  4. Va uram un Craciun Fericit si un Nou An plin de bucurii si impliniri!
    din Los Angeles,
    with love and so much respect

    RépondreSupprimer
  5. Multumesc mult, va doresc de asemenea Sarbatori in liniste, cu masa imbelsugata, cu sanatate si toate visele sa vi se implineasca in anul care vine. La Multi Ani!
    Cu toata dragostea, Liliana

    RépondreSupprimer
  6. Buna,tomai miam achizitionat si eu o masina silvercrest din austria si nu am instructiunile in romaneste.am cautat peste tot si nu am gasit pe net.te rog foarte frumos sa imi zici si mie cum fac butoniere si daca pot surfila cu masina?multumesc mult.munca ta si explicatiile tale au fost intradevar un mare ajutor pt mine.e prima data cand pun mana pe o masina de cusut.dar datorita postarilor tale mam descurcat de minune.multumesc mult.imi poti scrie pe adresa mea de e-mail oana_amalia2006@yahoo.com

    RépondreSupprimer
  7. Sarbatori fericite si un an nou fericit!!!

    RépondreSupprimer
  8. nu stiu cum sa imi pun numele.ma numesc Oana.

    RépondreSupprimer
  9. Buna, Oana, nu e nicio problema, doar te rog sa astepti cateva zile pt ca nu sunt acasa. O sa fac un video cu butonierele ca sa vezi, e cel mai usor de inteles asa. Daca nu e foarte urgent si poti astepta pana duminica, o sa ai toate explicatiile necesare. Daca proiectul tau este urgent, scrie-mi pe maria_medical2@yahoo.com si o sa incerc sa te ghidez in scris. Sarbatori fericite in continuare!

    RépondreSupprimer
  10. Mi-am achizitionat si eu o masina de cusut silvercrest si nu am inteles cum pot surfila ... Daca puteti posta un filmulet ar fi de mare ajutor sau si in scris... Va multumesc!

    RépondreSupprimer
  11. Buna Liliana, in decembrie, in saptamana in care Lidl-ul din Romania a pus in vanzare aceasta masina de cusut, cautand pe net am gasit blogul tau. Dupa ce m-am uitat peste filmulete mi-am achizitionat si eu o astfel de masina. Nu am (inca) experienta in cusut, insa deocamdata sunt multumita de masinuta mea. Cand ma apuc de utilizarea ei, imi iau manualul de utilizare, imi deschid blogul tau si ma apuc de treaba :) As vrea sa te intreb daca ai incercat s-o folosesti aceasta masina pentru materiale mai groase (blugi)? As vrea sa-mi scurtez niste blugi insa imi e frica sa nu cumva sa-mi stric masina (lucrand cu un material mai gros). Ce ac trebuie folosit?
    Ildi

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Ildi: Eu mi-am scurtat blugii fara sa schimb acul cu care a venit din fabrica. Si am cusut si in trei straturi de quilt cu acelasi ac, fara nicio problema. Trece peste orice, singura precautie pe care o iau eu este sa nu cos cu viteza mare cand am materiale groase, ci mai incet. Masina vine din fabrica dotata cu ace de nr. 14 (sau 90 dupa sistemul american), cele pe care le-am folosit si eu pana acum. Dar, profit de intrebare care sa explic cum e cu acele.
      In manualul masinii de cusut scrie la Date tehnice ca sistemul pentru ace are referinta 130/705H. Este sistemul universal, adica cel care se adapteaza la foarte multe marci de ace. Cand o sa iti cumperi ace noi, uite-te sa scrie pe cutiuta 130/705H (sau 115x1H in sistemul american). Ca in poza de mai jos:

      http://www.rascol.com/machines-a-coudre/aiguilles/169-lot-de-10-aiguilles-pour-machine-a-coudre-schmetz.php

      In ceea ce priveste grosimea acului, aceasta este masurata de la 6 la 18, unde nr. 6 sunt acele cele mai fine, iar nr. 18 sunt cele mai groase. Iata si tabelul de corespondenta intre sistemul european si cel american al calibrului acelor de cusut:

      http://www.rascol.com/page-aiguilles-machine.php

      In fine, ca principiu, nr. 14/90 convine pentru toate tipurile de tesatura, cu exceptia celor extrem de groase unde o sa folosim 18/110. Deci, poti sa iti cosi blugii fara probleme, chiar indoind tivul, cu acul 14/90.
      Iata si un tabel care iti arata ce tesaturi poti coase cu fiecare tip de ac:

      http://www.rascol.com/page-aiguille-machine-coudre.php

      Este in franceza, dar termenii sunt usor de inteles. Pentru jeans se vede din acest tabel ca se folosesc acele incepand de la nr. 90 (adica 14) fara probleme. Spor la treaba si daca mai ai intrebari, sunt aici :)

      Supprimer
  12. Buna seara,
    Am achizitionat recent o astfel de masina de cusut dar nu reusesc sa o folosesc deoarece aduna ata sub material si se blocheaza de fiecare data cand incerc si nu stiu ce sa-i fac . Am procedat intocmai ca in film dar se pare ca imi scapa ceva.
    Multumesc anticipat.
    Ana

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Ana: incercati sa verificati presiunea firului, atat superior, cat si in suveica. Pentru firul superior trebuie sa rotiti spre minus, pentru suveica rotita trebuie sa fie pe Auto (prima rotita din stanga, deasupra desenelor cu programe). Daca tot nu merge, duceti-o la inapoi la Lidl sa va dea alta. O alta cauza ar fi ca nu inserati corect suveica. De asemenea, incercati cu alt fir, sus si jos, s-ar putea sa aveti o ata de proasta calitate. Daca sunteti sigura ca nu e niciuna din astea, Lidl trebuie sa va dea alta sau sa va ramburseze.

      Supprimer
  13. Asa voi face,

    Multumesc frumos!
    Ana

    RépondreSupprimer
  14. Buna!
    Iti multumesc pentru filmuletele explicative care m-au ajutat foarte mult. Vroiam sa te intrem rotita din stanga care este setata pe auto la ce foloseste? pentru ca nu am gasit explicatie in manual.
    Miruna

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Miruna: acea rotita regleaza tensiunea firului de dedesubt (din suveica) si e bine sa stea pe Auto, in afara de situatii speciale (depinde ce vreti sa faceti).

      Supprimer
  15. Multumesc pentru raspuns
    Miruna

    RépondreSupprimer
  16. Bună seara!
    În primul rând vă felicit și vă mulțumesc pentru videoclipurile realizate.
    Dacă nu e cu deranj, aș avea câteva întrebări să vă adresez:
    - mai aveți mașina? Încă sunteți mulțumită de ea? Vânez magazinele Lidl să o pot cumpăra și eu...
    - în ceea ce privește viteza ei de coasere, îmi puteți spune dacă are vreun buton care reglează viteza de coasere? Sau totul se face din pedală prin simț..?
    - am văzut într-un alt videoclip cu o altă mașină că atunci când s-a apăsat butonul de coasere înapoi, nu trebuia să se țină apăsat pe el în continuu. Această mașină permite așa ceva sau acel buton trebuie apăsat pe el în continuu atâta timp cât se dorește să se coasă în acel sens?
    Mulțumesc pentru răspuns. Îl aștept cu nerăbdare.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Kesepian: Sigur ca o mai am, merge ca la inceput. Nu are buton de reglaj pentru viteza, se face din pedala. Pentru coaserea inapoi, tineti apasat butonul atat timp cat aveti nevoie. Este o masina simpla, dar zic eu ca pentru uz casnic este mai mult decat suficienta, iar raportul pret/calitate este corect.
      Peste cativa ani as vrea sa-mi cumpar o Brother Quattro II (Innovis-I), daca nu apare Quattro III intre timp, insa tot nu voi renunta la SilverCrest, o s-o tin pe-aproape pentru lucruri de baza.
      Multumesc pentru aprecieri!

      Supprimer
  17. Buna seara
    Am cumparat si eu o masina de la Lidl, un pic diferita ca design de a dumneavoastra dar cred ca cu aceleasi operatiuni ce le are si masina dvs. Nu reusesc nici cum sa surfilez, materiale elastice gen Lycra. Sincer ce sa fac? sa cumpar alta ata (am din aceea de la Lidl) sau sa incerc sa schimb acul?

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Angela: Intre noi fie vorba, ata de la Lidl nu este de mare calitate, am patit-o si eu. Acul nu trebuie schimbat. Ca si tehnica, in afara de cea pe care am aratat-o in tutoriale, mai exista una: potriviti marginea materialului exact in mijlocul piciorului masinii de cusut (in spatiul prin care trece acul). Reglati tot la punctul B, zig-zag, latimea punctului la 3. Nu trageti de material! Este tentant sa trageti de el fiind elastic. Ghidati-l usor cu degetele, fara sa impingeti, fara sa trageti si coaseti, mai intai la viteza mica, pana stapaniti manevra. Trebuie sa functioneze. Promit un tutorial video pentru week-end-ul viitor.

      Supprimer
  18. buna ziua,tocmai mi am achizitionat o masina de cusut SILVER CREST din belgia de la LIDL si incerc sa invat singura sa cos,am urmarit filmuletele dvs,dar am o problema pe partea de sos a materialului cusatura nu iasa corecta,iasa mai multa ata decat e nevoie,va rog daca puteti sa mi raspundeti,multumesc.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. O posibila explicatie ar fi ca tensiunea firului din suveica nu este corecta. Incercati sa rebobinati si vedeti daca problema persista.

      Supprimer
  19. Buna Liliana.De o saptamana am cumparat si eu de la Lidl aceasta masina de cusut.Sunt novice in cusutul cu masina si filmuletele tale mi-au fost real folos.Am reusit sa fac tot ce ai aratat tu acolo.Dar am o problema:nu reusesc sa cac cusatura ascunsa.Daca ai timp,nu postezi un filmulet cu asta?Multumesc mult.Mariana G

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Mariana G: Ba da, promit sa fac imediat ce prind un pic de timp. Am promis sa fac si pentru surfilat, deci cred ca trebuie sa ma pun pe treaba :)

      Supprimer
  20. Buna ziua,

    As dori sa achizitionez o masina de cusut de la lidl si nu sunt hotarata pe care sa o aleg, intre una silvercrest si una pfaff. Mentionez ca nu am mai cusut niciodata la o masina de cusut si ma intereseaza sa confectionez o ie deci as dori sa brodez si sa fac elemente decorative.

    Va multumesc

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Melania Pitu: Depinde ce fel de elemente decorative doriti. In orice caz, broderie in sensul de care vorbiti nu veti putea face niciodata cu o masina de cusut. Va trebuie fie o masina de brodat, fie o masina multifunctionala, optiuni pe care nu le veti gasi in low-cost.
      Silvercrest sau Pfaff low-cost sunt foarte limitate in ceea ce priveste posibilitatile de broderie. Au doar cusaturi decorative, nu brodeaza ca o masina de brodat.

      Supprimer
  21. Multumesc. Intre timp mi a cumparat o sotul meu pe cea pfaff, era ultima si cand am vrut sa o pun in functiune am observat ca nu are manual de utilizare din pacate. Sa vedem cum reusesc sa i dau de cap, ma ghidez dupa filuletele de la silvercrest.

    RépondreSupprimer
  22. ESTE SILVERCREST IN OFERTA LA LIDL IN PERIOADA ACEASTA 17- APRILE SI ZILELE URMATOARE PROBABIL INCA VREO 3-4. MI-AM LUAT SI EU, IERI. 350 DE LEI.

    RépondreSupprimer
  23. Ce intamplare!Am cautat recenzii despre masina de cusut de la Lidl si am dat de tine.Pe youtube pentru inceput.Apoi aici.Ma bucur ca te-am regasit .Te-am cautat anii trecuti, dar fara succes.Habar n-aveam ca ai plecat atit de departe.Iti las adresa mea unde as fi incantat sa vorbim, mcosor01[]yahoo.com

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Daaa, ce intamplare, ma bucur sa ne regasim! Am plecat demult, de vreo 5 ani. Promit sa iti scriu curand.

      Supprimer
  24. Buna seara. VA rog sa ma ajutati cu cateva sfaturi. As vrea sa imi cumpar masina de cusut silvercrest, Este acum la lidl, dar e Putin diferita fata de a dvs. Nelamuririle mele sunt:
    1. Cusatura dubla se face cu UN AC special dublu sau prin atasarea a 2 ace normale?
    2. Piciorusul se poate schimba? sunt picioruse speciale pt silvercrest? Am vazut ca sunt picioruse pt butoniere, pt tiv, fermoar, transparente, din Teflon, etc. unele cred ca ar fi chiar utile.
    VA multumesc!

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Ac special dublu pe care il veti gasi alaturi de toate piciorusele in punguta cu accesorii a masinii de cusut. E prevazuta cu ce trebuie.

      Supprimer
    2. VA multumesc foarte mult pentru promptitudine!

      Supprimer
    3. Buna ziua. Mi-am cumparat aceasta masina de cusut dar am o problema...paseste cand merg incet. Am folosit ac de 90 pe diverse tipuri de materiale (ma refer la grosime) si la toate paseste daca merg incet. Daca merge repede...nu mai paseste, e totul ok. Acul si piciorusul sunt puse corect. Va rog sa imi spuneti daca e normal sa faca asa cand cos la viteza mica sau cum sa remediez problema.

      Supprimer
    4. @Ana: cum adica "paseste"? Explicati-mi mai bine fiindca nu inteleg termenul.

      Supprimer
    5. Imi cer scuze, adica sare peste cusatura, este lipsa, 2-3 pasi nu ii face

      Supprimer
    6. Nu, nu este normal sa faca asta, e ca si cum cateii care trag materialul pe dedesubt (feed dogs) se impiedica; incercati sa ii dati o "baie" de ulei si daca tot paseste, le-o dati inapoi.

      Supprimer
  25. Hei! Şi eu, ca şi cineva dinaintea mea, am căutat silvercrest pe google (că nu ştiam cât de bună e maşina) şi am dat de tine pe youtube, apoi aici. Mă bucur să te revăd (fie şi aşa, online) şi să aflu că încă eşti bine, în Franţa. Te pup

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Si eu te pup, Domnita, ce surpriza! Spor la cusut :)

      Supprimer
  26. Masina de cusut silvercrest are piciorus pentru fermuar ascuns?

    RépondreSupprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.