Pages

jeudi, décembre 01, 2011

P&P Conseil si identitatile false

La naiba, ce mica-i lumea! Va mai amintiti cand am scris despre o alta "mare" firma de recrutare, P&P Conseil, asezata in inima Parisului: in episodul Medic roman in Franta (22). Ziceam eu atunci, printre altele, ca tare mi-ar fi placut sa am si o imagine cu care sa asociez numele boss-ului, un domn pe nume Jorge PEIROTON PARADES. Nemultumirea mea a fost "stinsa" astazi cand am dat peste domnul Jorge cu ajutorul unei surse de incredere care il cunoaste personal. Sursa mea mi-a spus, insa, ceva ce m-a lasat ca la dentist si, nu numai ca mi-a spus, dar mi l-a si aratat pe dumnealui in carne si oase. Informatia si dovada ei mi-au parvenit azi dimineata, dar inainte sa v-o lansez o sa va tin un pic in suspans deoarece, acum cateva minute mi-a mai fost servita o intamplare cu P&P Conseil pe care o sa v-o relatez pe scurt. 
Ce ziceam eu data trecuta: ca "recrutorii" din Champs Elysées au placerea perversa de a chema medicii la interviuri in Franta pe banii acestora din urma. Asta, in primul rand, nu ar trebui sa se numeasca agentie de recrutare ci, in opinia mea, agentie de turism deoarece recrutarile, in niciun caz, nu se fac asa din motive usor de dedus. Hai sa vedem un caz concret, ce s-a intamplat cu o colega de-a noastra "recrutata" de domnul Jorge sau, ma rog, de firma dumnealui, si care mi-a dat acordul pentru a relata aventura ei aici. Doctorita noastra este medic internist si i s-a propus un post undeva in zona Metz, adica in Lorraine, estul Frantei. S-a dus la interviu pe banii ei, firma asigurandu-i doar cazarea in internatul spitalului, cazare care, intre noi fie vorba, era gratis fiind de fapt oferita de spitalul respectiv, nu de P&P. Drum lung, cheltuiala, efort, emotii, etc., va puteti imagina asta. S-a prezentat la interviu, toata lumea multumita, au acceptat-o, angajarea ca si facuta, in sensul ca i-au facut pe loc copii dupa buletin pentru contractul de munca, au intrebat-o cat dureaza sa isi dea demisia in Romania, ce mai, toate bune. S-a intors in Romania cu misiunea de a se pregati pentru marea emigrare si, deodata, astazi, a primit un mail de la P&P in care, brusc, i se reproseaza ca nu vorbeste bine franceza si ca nu poate fi angajata, cel putin deocamdata. Ups! Mai rau, i se sugereaza politicos sa ia cursuri intensive de limba franceza si sa se prezinte la examen ca sa obtina certificatul de limba B1. 
Colega noastra mi-a trimis textul integral al acestui mail ca sa imi dau cu parerea. Pai, asa cum i-am spus si ei, parerea mea este asa: treaba cu certificatul de limba si cu nivelul de franceza, odata ce trecuse deja interviul, este cusuta cu ata alba, este o scuza "bidon" cum spun francezii ca sa justifice faptul ca nu se mai face "afacerea". De ce oare nu se mai face afacerea, brusc si dintr-o data? Varianta de raspuns pe care o propun eu este urmatoarea: vazand ca spitalul este fericit ca si-a gasit medicul, P&P s-a simtit cumva "dator" sa pluseze la pret. Altfel spus, au folosit-o ca marfa si ca momeala in acelasi timp. Probabil si-au spus ca directorul si seful de serviciu nu o sa lase pasarea din mana tocmai acum si au mai pus ceva la nota de plata, altfel spus au facut un fel de santaj in ultima clipa. Numai ca spitalul nu a "pus botul" si cum nimeni la P&P nu isi asuma raspunderea si, mai ales, jena sa ii comunice medicului ca de fapt s-au certat intre ei, i-au servit o scuza oarecare. Este doar o teorie, dar cum cunosc oarecum manevrele multor recrutori, imi permit sa o lansez. 
Si acum, hai sa va servesc "desertul" pentru care ii multumesc foarte mult sursei mele. O sa intelegeti cam de ce factura sunt cei de la P&P Conseil imediat.
Am aflat, deci, cine este domnul Jorge si am aflat ca ii place sa foloseasca identitati false cand este filmat, de exemplu. Mai jos aveti o stire video publicata de Pagina Medicala, stire in care, vazand-o din intamplare, sursa mea a avut surpriza sa il recunoasca pe Jorge PEIROTON PARADES. Numai ca in fata reporterului il cheama Christophe Nicolas! Ups inca o data! Sa nu-mi spuna ca reporterul a gresit deoarece si eu am fost jurnalist si stiu cum se intampla interviurile astea: in mod sigur Jorge alias Christophe a dat ziaristei o carte de vizita si s-a prezentat. Altfel nu se poate. Bineinteles ca un ziarist nu poate sa-l caute la buletin, el citeaza numele de pe cartea de vizita sau cu care, in fine, se prezinta intervievatul. Ce motive a avut musiu Jorge sa isi ascunda adevaratul nume la acest targ de job-uri medicale? Ce interes a avut musiu Jorge sa se prezinte cu un nume fals? Nu o sa fac nicio sugestie, va las sa va faceti idei si, mai ales, va invit sa va ganditi de zece ori inainte sa le trimiteti candidatura. 
Doar o vorba o sa-i mai spun domnului Jorge: te-am avut la faza asta. Olé!

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.