Pages

vendredi, janvier 06, 2012

Licence to Quilt (5)

Vacanta s-a terminat si, asa cum am promis, iata explicatiile pentru realizarea de butoniere cu masina de cusut Silvercrest. Dupa cum o sa vedeti, e usor de facut acest lucru, trebuie doar sa exersati putin inainte de a face butoniera pe lucrarea voastra si, mai ales, sa nu va grabiti. Eu m-am grabit aseara si am facut-o putin aiurea, dar principiul l-am explicat, cred, destul de clar.
Primul lucru, trebuie sa schimbati piciorusul masinii de cusut: il scoateti pe cel obisnuit si puneti piciorul de butoniere. Schimbarea este foarte simpla, nu va trebuie surubelnite si nici manevre complicate. Trebuie doar sa ridicati parghia metalica din spate, pe care o vedeti in imaginea urmatoare:


I-am facut poza separat pentru ca in film nu am putut sa va arat foarte bine. Cand vreti sa schimbati piciorusul, ridicati parghia metalica din spate (cea pe care am pus foarfeca in aceasta imagine) si piciorul cade singur. Ca sa montati altul, tineti parghia ridicata pana il puneti in pozitie, apoi luati mana de pe parghie si o sa vedeti ca piciorul sta la locul lui. In fine, iata filmul:



Si pentru ca am lipsit ceva timp de pe blog, iata o idee bonus: decoratiuni pentru ghivecele de flori. Le-am facut in seara de Revelion (!) pentru ca imi venise ideea si am vrut sa o pun in practica imediat. Am folosit material maro, tip etamina, care imi ramasese de cand am facut sacul de paine, bucati de biais si resturi din materiale colorate in care am decupat diverse forme pe care le-am gasit aici. Sunt modele in dimensiune reala, pentru aplicatii in patchwork, pe care le-am scos la imprimanta, Maria le-a decupat si le-am folosit pentru a scoate aceleasi modele in material. Puteti sa va desenati si singuri, pe hartie, animale, flori sau alte decoratiuni, pe care sa le folositi apoi ca model. Cert este ca ma deranja plasticul verde de la ghivecele mele, asa ca le-am "imbracat" si iata cum arata acum "gradina" de la fereastra:


Ca sa fixez aplicatiile am folosit cusatura in zig-zag (cea de la litera B), mergand incet-incet de jur-imprejurul formei decupate. Simplu si rapid de realizat aceste decoratiuni care inveselesc niste ghivece cam goale iarna. Sunt convinsa ca la vara, cand plantele mele vor inflori, efectul o sa fie si mai spectaculos. O sa fac o poza la momentul respectiv.
In fine, daca ideea mea va inspira, apucati-va de treaba si lasati imaginatia sa va ghideze. Pe curand!

2 commentaires:

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.