Pages

jeudi, février 16, 2012

Medic roman in Franta (26)

Doamne, mare ti-e gradina! Este singura introducere pe care am gasit-o pentru cele ce urmeaza. Am primit aseara pe e-mail, de la un medic roman, un contract pe care un recrutor i l-a propus. Numele medicului nu il divulg, dar recrutorul se numeste Bianca Stanciulescu, nume care mie nu-mi este necunoscut, o sa vedeti mai la sfarsit de ce. Deja, cred ca este inutil sa mai zic ca semnarea oricarui fel de contract cu firmele de recrutari este interzisa prin lege (cred ca am spus asta de "n" ori pana acum), o sa va arat continutul acestui contract care este absolut halucinant. Ca sa nu avem vorbe la proces, mai intai poza, pentru a face dovada ca sunt intr-adevar in posesia acestui document. (Stiti ca eu nu fac niciun fel de analiza niciodata fara probe.)



Bun, am identificat, deci, subiectul, sa vedem ce zice el. Va promit ca merita toata atentia voastra deoarece asa ceva nu vedeti prea des.
Parcurgand contractul propus de Bianca Stanciulescu, ma lovesc deja - pentru a cata oara ? - de certificatul de limba B2 pe care acest recrutor (?) il cere, pretinzand ca el, certificatul, sa fie "recunoscut de un organism abilitat şi autorizat de Statul Român şi de Ambasada Franţei în România" (am facut copy-paste direct din contract).Cum am zis, explicat, scris si repetat si in episodul trecut, asa ceva nu exista aici!
Dupa acest pasaj, contractul devine din ce in ce mai interesant: medicului i se pune in vedere sa isi acopere singur toate cheltuielile "recrutarii" si sa fie gata sa faca un... credit la banca (!) pentru a cumpara un cabinet. Pai, vanzarea si cumpararea de clientela este ilegala in Franta, din start, apoi faptul ca platiti cateva sute de mii de euro pentru un cabinet nu obliga clientela sa ramana la voi, nu-i asa? Si apoi, am si o intrebare simpla: daca medicul plateste tot, pana si biletul de avion, pot sa stiu si eu care mai este rostul Biancai Stanciulescu in "afacerea" asta? Raspunsul imi vine imediat: probabil sa incaseze comisionul din vanzarea cabinetului.
Iata si dovada, extrasa din contract, pentru ceea ce spun:




Bianca stie ca instalarile in liberal in Franta se fac GRATUIT, fara credite la banci, ba chiar cu sprijin financiar de la primarii pentru dotarea cabinetelor, dar nu vrea sa stiti si voi, in mod evident.
Odata depasita introducerea in acest contract care te tine cu ochii lipiti in monitor timp de 9 pagini, de altfel, am avut surprinderea sa constat ca am parte si de putina distractie. Bianca incepe sa puna conditii medicului candidat, unele amuzante, altele de-a dreptul fasciste. Poza:

Nu, draga Bianca, nu cred ca un medic poate absenta de la serviciu din cauze muzicale chiar daca medicina se spune ca este apropiata de artele frumoase ca sensibilitate. Dar ma intereseaza mai putin o greseala de ortografie, cand ceea ce urmeaza dupa aceasta greseala este halucinant. Ce fel de conditii sunt astea? Parca ar fi scrise de fantoma lui Hitler si dictate de Dr. Mengele! "să nu fi fost internat în spital în ultimii 10 ani mai mult de 15 zile şi/sau să nu fi suferit intervenţii chirurgicale (altele decât intervenţii chirurgicale pentru următoarele cauze: apendicite, hernii ale peretelui abdominal fără sechele, hemoroizi, amigdalite, vegetaţii, deviaţie de sept, cezariană, vezică biliară, varice venoase, măseaua de minte, întrerupere de sarcină la cerere)" Altfel spus, daca, de exemplu, am avut o fractura anul trecut, viitorul meu e ruinat, nu mai sunt buna pentru Franta! Sau domnii care au avut nesansa sa se fi operat de varicocel, sunt terminati deoarece aceasta afectiune, chiar daca e banala si inofensiva, nu face parte din lista Biancai. "să aibă o diferenţă între înălţime (exprimată în cm) şi greutate (exprimată în kg) cuprinsă între 85 şi 115" Nu cumva recrutarea asta se face pentru Miss France sau pentru vreo misiune spatiala??? De ce sa nu fie si blonzi cu ochi albastrii candidatii, ca sa fie arieni, rasa pura? Si i-as mai da eu o idee Biancai: candidatii sa semneze cu sange un angajament ca nu or sa faca caca mai mult de o data pe zi, si nici sex mai mult de 3 ori pe saptamana. Ce este nazismul asta? Pe cine priveste cate kilograme am eu? Pe cine priveste ce boli am avut eu in viata mea? Bianca nu a auzit de secretul medical? Cu ce drept cere ea astfel de informatii unor oamenii carora mai vrea sa le si scoata o gramada de bani din buzunare? 
Dreptul la emigrare nu il reglementeaza PFA Bianca Stanciulescu, ci legislatia europeana si legislatia fiecarui stat in parte, oriunde pe planeta asta. 
Si contractul asta continua, cum spuneam timp de 9 pagini, din delir in delir, dintre care o sa mentionez unul: medicul trebuie sa recunoasca in scris ca acest contract nu ii ingradeste libertatea de alegere si independenta profesionala! Ha! Asta e cireasa de pe tort! Bineinteles ca ii ingradeste tot, pana si viata intima! Si iata si dovada: "Pe toată durata prezentelor, Dl / Dna ………………………. îşi interzice reluarea unei activităţi sau a oricărei alte forme de exercitare a medicinii generale, cu excepţia cesiunilor prezentate prin intermediul PFA STANCIULESCU BIANCA FLORINA pe durata prezentelor." Ei, la naiba! Asta tupeu maxim! Odata scos porumbelul asta, Bianca insira liste de despagubiri pe care medicul ar fi obligat sa le plateasca daca nu respecta vreo clauza sau daca a zis vreo minciunica (de exemplu, ca nu e operat de apendicita?): sume de la 2.000 la 10.000 de euro. Adica, va consider deja buni de plata daca ati facut greseala sa semnati asa ceva, dragi colegi. Gestapo-ul e pe voi! Glumesc, evident, dupa lege, nu aveti niciun ban de dat la Bianca, chiar daca incearca ea sa va sperie. Nu "puneti botul".
Si mai e o parte care-mi place:
-          părţile se angajează să considere ca informaţii strict confidenţiale conţinutul prezentei convenţii, totuşi cu rezerva că acest contract chiar există între subsemnaţi, cât şi oricare alte informaţii, de orice natură, şi pe orice suport, transmise de una sau alta din părţi către cealaltă, cu ocazia executării prezentei convenţii, totuşi cu rezerva cu privire la informaţiile faţă de care, partea care le-a primit, poate face dovada că ele se aflau în mod legal în posesia sa, înainte de a le primi de la cealaltă parte ;
-          sau că informaţiile picaseră în zona publică la data semnării prezentei convenţii, sau ulterior ;
-          sau că informaţiile i-ar fi fost comunicate de un terţ de bună credinţă, fără ca acest terţ să fi cerut un angajament de confidenţialitate cu privire la acele informaţii.

He, he, uite ca nu mai e confidential! Cititi, fratilor, si deschideti bine ochii la ce vi se cere sa semnati. Si sa vad ce-mi face mie Bianca, eu nu am semnat nimic cu ea si, mai ales, nu ar fi prea inspirata sa deschida vreo actiune in justitie: ma intreb cam ce impresie ar face acest contract unui judecator francez, Ordinului Medicilor, presei franceze, Curtii Europene a Drepturilor Omului, etc. etc. Iar sursa nu o s-o afle in veci. Eu zambesc deja.
In concluzie: NU va sfatuiesc, colegi medici, sa apelati la astfel de "servicii", din contra stati cat mai departe de asemenea "oferte" generoase. Aceste practici eu le numesc: fasciste, ilegale, imorale si inumane. Am zis!

P.S. Am precizat la inceput ca acest nume nu imi este necunoscut. De fapt, Bianca a avut si ea o experienta nefasta cu Blondin, experienta din care ma asteptam sa fi invatat ceva. Ce-i drept, vad ca a fost un bun elev: si-a depasit profesorul!

23 commentaires:

  1. Forcément, ce genre de gag d’horreur nécessite un petit complément d'information par écrit...Ouf ! Du calme ! Respirons un grand coup et reprenons un instant nos esprits. Ne nous faisons cependant pas trop d'illusions, car, juste la lecture du contrat, nous les fera perdre à nouveau. Un tir atomique menace notre cerveau : le contrat de cette nullissime Bianca Stanciulescu est apparue! Des proposition d'une extravagance extrême, déterrées directement de l'archive commune KGB-STASI s’enchaînent dans son contrat...et cela de manière parfaitement constante, rythmée comme une symphonie du délire, de la première phrase jusqu'à la toute dernière, ne laissant, lorsque notre salvatrice modératrice met enfin le point final, qu'une masse organique de lecteurs hagards, pantelants, l'écume au bord des lèvres, les yeux exorbités devant tant d'absurdité au paragraphe, le corps crispé par les tressaillements nerveux et poussant de petits gloussements hystériques interrompus, de temps à autre, par quelques hurlements sourds, mis K.O. par ce qui semble être un grossier mélange d'uppercuts de Mike Tyson et un shoot massif de « brown sugar ». Vous qui contactez cette Bianca, abandonnez toute espérance…Elle est parvenu à revisiter le mythe Blondin de manière exponentielle et hystérique, en sortant des contrats qui alternent entre schizophrénie, philosophie naziste et propositions chiasseuses. Avec ça elle signe ce qui constitue une vérité nonsensique, maniant un humour absurde et décalé, qui touche paradoxalement et simultanément la partie scatophilique de l'esprit humain, la pure initiative de proxénétisme médical et le tragi-comique de l'esprit roumain post-décembriste (en vrai pérenne), ce que la « Cantatrice Chauve » aurait été si Eugène Ionesco avait carburé régulièrement, à grande dose, un mélange de crack, amphétamines, somnifères et ecstasy…

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Incredibil dar adevarat, exista oameni care au semnat acest contract cu hemoroizi. Ma gandesc cu groaza ca acei medici, oameni cu pregatire superioara, deci care ar trebui sa fi avut ceva minte in cap, s-au lasat masurati, cantariti, anchetati in stil nazist si apoi goliti in buzunare de aceasta individa. Chestia asta imi face parul maciuca...

      Supprimer
  2. Stati un pic,cum poate cineva sa scrie asemenea chestii intr-un contract? De cand francezii nu mai primesc numai medici perfect sanatosi? si care sa nu fi avut mai mult de 15 zile de spitalizare in ultimii 10 ani? Adica eu care sufar de Diabet zaharat sa inteleg ca nu pot profesa in Frantza?? aberatii. Luna trecuta am depus dosarul la colegiul medicilor si nu m-a inrebat nimeni ce boli am ,cate zile de spitalizare am avut,sau ce greutate,inaltime, sau numar la pantofi am.Am avut si eu certificat B2,eliberat de o universitate de limbi si nu s-a uitat nimeni la el.Norocul meu a fost ca am ales universitatea asta si am platit taxa doar 200 ron,dar la Centrul Cultural Francez unde mi s-a sugerat sa merg era taxa 150 euro.Pierduti erau. Si eu am vrut sa merg in Frantza printr-o recrutoare care mi-a spus ca ar trebui sa iau un credit de 500 000 euro pentru a achizitiona o casa un teren un apartemnt,cabinetul etc...Da, nu am scris gresit.Va dati seama in ce jug as fi intrat?? as fi distrus viitorul intregii familii.Multumesc Lilianei ca mi-a deschis ochii la timp, am mai verificat si alte surse de informare si am ajuns la concluzia ca nu pot sa ma bazez pe nici un cabinet de intermediere si am facut demersurile de una singura trimitand anunturi pe la primarii, si in cateva saptamani deja aveam o localitate spre care sa ma indrept.Peste cateva zile am interviul. Deci stimati colegi,mai repede va faceti un rost pe cont propriu fara nici o doamna intermediara. Poate ca intermediarii instaleaza unul sau doi medici fara " nici o obligatie " ca mai apoi acestia sa le faca reclama. Eu am primit de la doamna intermediara prin care am vrut sa merg numerele de telefon de la doi medici pe care i-a instalat foarte bine,ca sa ii sun si sa imi confirme si ei seriozitatea dansei,si curios lucru pe site-ul dansei era pusa tot adresa si nr de tel doar a celor doi medici din cei cativa zeci pe care s-a laudat ca i-a instalat.De ce nu a scris despre toti? eu una sunt satula de intermediari.Multumesc cerului si Lilianei si altor colegi instalati in Franta care mi-au deschis ochii.S-auzim de bine.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Buna ziua!
      Imi puteti spune si mie va vor unde ati facut sau cum se numeste scoala absolvita pentru certificatul B2 cu doar 200 ron
      Multumesc!

      Supprimer
    2. NU, nu o sa va spunem deoarece nu facem reclama pe acest blog cheltuielilor inutile si celor care profita, in acest fel, de pe urma medicilor care vor sa plece.
      Pentru Franta nu trebuie niciun fel de certificat de limba, asa ca intrebarea Dvs este ... inutila :)

      Supprimer
    3. Scuze....acum am vazut ca scria mai sus.
      Multumesc mult!

      Supprimer
  3. un singur comentariu:cedarea clientelei contra cost e perfect legala in sistemul liberal, in franta;d-na Liliana, ar fi indicat sa va informati mai bine inainte de a face unele afirmatii

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. aici asa e trebuie sa va uitati pe site-urile cu anunturi de vanzare de cabinete unde e spscificat si asta .
      doar nu iti iei tu cabinet , vasilica din Romania, si dau aia navala la tine in cabinet.....

      Supprimer
  4. @Anonim: nicio problema, sunt informata, o sa fac curand o postare despre ce inseamna vanzarea de clientela in Franta ca sa inteleaga toata lumea CORECT ce inseamna asta si sa nu va mai inflamati atat. Voi adauga textele de lege ca sa vedeti exact pe ce anume "joaca" recrutorii care va baga in datorii in acest sens. Dupa asta, va astept cu comentarii, dar va asigur ca o sa vedeti altfel lucrurile.

    RépondreSupprimer
  5. CE SE MAI STIE DE SYLVAIN BLONDIN ????? A TRECUT 9 FEBRUARIE 2012????

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Da, a trecut 9 februarie 2012... Nu stiu inca ce mai e cu el deoarece ziarele nu au mai scris. Cred ca nu e inca inchis pentru ca are dreptul la apel, dar e doar o chestiune de timp. Statul francez nu te lasa de capul tau dupa ce ai sterpelit jumatate de milion de euro, mai ales cand e vorba de un recidivist...

      Supprimer
  6. Buna ziua
    PFA Stanciulescu Bianca Florina si acolitii sa francezi SCI Jevin si Farey Services tocmai au jupuit o doctorita de origine româna de suma de peste 50.000 de euro . Sunt o banda organizata specializata în astfel de lucruri .

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. ASA ESTE SI PE MINE M AU INSELAT CU PACIENTURA VOLATILA SI PLATESC CREDIT 7 ANI regalmed@yahoo.ro

      Supprimer
    2. Nu va lasati prostiti. Fiind avocat si perfect vorbitor de franceza am instalat-o pe sotia mea
      in Departamentul Gers, cumparand un cabinat dentar. Am gasit oferta de vanzare pusa de medicul francez pe site, l-am contactat, am vizitat cabinetul, am facut promisiunea de vanzare dupa care ne-am dus la banca acestuia si am luat imprumutul. Asa ca nu am dat nimanui comision. Va sfatuiesc sa va descurcati singuri fara nici un intermediar roman. Francezii va sprijina, va ajuta mai ales in departamentele unde este crize de medici stomatologi. A se evita departamentele de pe coasta mediteranei. caba.dorin@yahoo.com tel. 0745 605746

      Supprimer
  7. Bianca Stanciulescu si Jerome Faramia sunt specializati în escrocarea medicilor români ce doresc sa se stabileasca în Franta

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Spun asta de doi ani de zile, tot se mai gasesc naivi sa le cada in plasa...

      Supprimer
    2. ,,naivi"? De-a dreptul prosti: medicii romani au inceput sa reinstaleze obiceiul preluarii de pacientura contra cost, aici in Franta. Chiar si cand atunci cand nu li se cere nimic ei ofera, pentru ca li se pare ca este mai sigur asa si pentru ca apoi sa se laude ca ,,eu m-am descurcat singur, mi-am facut singur pacientura".
      Repet: aproape disparuse practica vanzarii praxisului in Franta (cel putin in rural) din cauza cererii slabe si au venit medicii romani si au inceput s-o resusciteze. Ca in Romania: cand vreau sa fac pe desteptu scot banu.

      Supprimer
    3. Fara sa jigniti nu reusiti sa legati doua vorbe, dvstr. care le stiti pe toate. Auzi : "chiar si atunci cand nu li se cere nimic, ei ofera...". Nu am auzit o absurditate mai mare. Daca tot vreti sa interveniti, veniti cu lucruri pertinente. Si poate ne spuneti si noua conform carui studiu, desteptu de medic roman care scoate banu ca si Becali, doar sa se laude, a resuscitat practica vanzarii praxisului in Franta ?

      Supprimer
    4. Cine se simte jignit dupa mesaj? Amicul meu, care m-a indemnat sa scriu mesajul pentru a folosi celorlalti si care el insusi, acum 4 ani cand a venit in Fr, a oferit bani pentru pacientura unui medic francez ce a publicat anunt de predare praxis, fara ca acesta sa-i fi cerut nimic, nu s-a simtit jignit, din contra, se simte bine ca ceilalti sa nu fie prosti ca el (expresia ii apatine). Acum regreta banii dati, chiar daca suma nu a fost mare. Dar a vrut sa fie sigur ca nu pierde locul a cote de Paris.

      Supprimer
    5. Foarte nostim, dvstr. generalizati si-i faceti prosti pe toti, chiar daca amicul este unul singur !

      Supprimer
    6. Nu, nu cred ca ii face prosti pe toti, nu asta era ideea. Bineinteles, nimeni nu spune ca suntem toti prosti, dar va asigur ca exista cazuri de prostie cutremuratoare. Credeti-ma ca am vazut destul de multe din pacate.

      Supprimer
    7. Liliana, va pretuiesc mult si va sunt recunoscator pentru acest blog unic.
      Cred ca ati intervenit pentru ca ar trebui sa punem punct acestei polemici prea putin importante. S-a intamplat, insa, ca d-l sau d-na doctor sa intervina de doua ori in ultima saptamana cu aceeasi idee fixa : nu exista medici care sa o fi luat de la zero in Franta si care sa fi si reusit, iar cei care spun contrariul se lauda mintind. Ma simt direct lezat, ca si alti colegi, de altfel. Am reusit muncind enorm si uite cum vine cineva care nici nu ma cunoaste si-mi spune "du-te, d-le, ca minti si-ti dezinformezi colegii". Nimic mai neadevarat. Intervenisem tocmai pentru a le spune medicilor romani care vor sa lucreze in Franta ca daca vin aici foarte bine pregatiti si daca deschid foarte bine ochii atunci cand isi aleg unde sa lucreze, au toate sansele sa le fie bine.
      Atitudinea rautacioasa a unui coleg pe care nici nu-l cunosc mi se pare de-a dreptul puerila, dar si foarte enervanta.

      Supprimer
    8. Cred ca adevarul este, ca intotdeauna, undeva la mijloc si ca nu ar trebui sa generalizam nici unii, nici altii. Va cred ca ati reusit de la zero, iar Dvs. credeti-ma ca nu am reusit de la zero. Cand am creat un cabinet, s-a terminat in catastrofa. Cand am preluat actualul cabinet, a fost un succes pe toata linia. Nu stiu daca sunt un medic extraordinar de bun sau de prost, insa tot eu eram in ambele situatii.
      Hai sa acceptam experienta fiecaruia fiindca scopul declarat al acestui blog si, prin urmare, al tuturor discutiilor care au loc aici este sa invatam unii de la altii, nu sa ne certam.
      In orice caz, eu va multumesc la amandoi pentru ca ati impartasit cazul personal aici si consider ca este un plus de informatie pentru colegi in sensul: atentie, se poate termina foarte bine, dar si foarte prost, depinde de sansa si de foarte multi alti factori.

      Supprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.