Pages

dimanche, juin 17, 2012

Oare sa scot o carte?

Recunosc ca ideea asta imi circula de ceva timp in cap, dar incep sa o iau in serios astazi, cand constat ca ma apropii de 70.000 de vizite pe blog. Marina Bernhard a fost prima persoana care mi-a spus, anul trecut, ca toata munca asta ar trebui pusa pe hartie ca sa nu se piarda. Apoi, Emilian, prieten al Crengii, mi-a spus, repetat, acelasi lucru: de ce nu fac un ghid al emigrantului in Franta? Daca stau sa ma gandesc, cartea ar fi scrisa deja, mare parte din postari putand face obiectul unei publicatii editoriale, dar oare nivelul scrierilor mele se preteaza la asa ceva?
Deci imi permit sa va adresez voua, cititorilor, rugamintea de a-mi spune ce parere aveti despre aceasta idee. Merita sa devina Creanga o carte, un Ghid al emigrantului roman in Franta? Ar avea o utilitate asemenea tiparitura? 
Apoi, presupunand ca ajung la concluzia ca trebuie tiparit continutul acestui blog, ar exista vreo editura interesata? 
Astept, deci, un semn de la voi sau de la un editor si va multumesc deja pentru parerea voastra de care voi tine, negresit, cont.

15 commentaires:

  1. Buna Liliana,
    In primul rand felicitari pentru tot ceea ce faci aici.
    Da. Cred cu tarie ca ar fi un lucru foarte util sa publici acest Ghid si te sustin 100%.
    Regretul meu este mare, insa, ca nu am aflat de blogul tau cu cateva saptamani sau zile mai repede.
    Sunt venita in Franta pentru a cumpara un cabinet de MF, prin intermediul Biancai. Problema mea este ca am aflat foarte recent de toata aceasta hotie a firmei FS si a Biancai, la cateva zile dupa ce am facut viramentul in contul medicului cedant, care urmeaza sa plateasca firma foarte curand. Afland toate acestea si vazand ca numarul de pacienti nu mai este acelasi sunt hotarata sa iau atitudine fata de acesti hoti!
    Ce ma sfatuiesti sa fac?
    Inca o data multe felucitari! Ghidul acela va fi o mana cereasca pentru alti colegi care vor sa lucreze in strainatate si se gandesc sa apeleze la astfel de firme.
    Mult succes

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Vifor17: Daca ai apucat sa platesti, nu cred ca iti mai recuperezi acesti bani. Insa, ce as face eu in locul tau, macar ca sa imi fac bine la nervi: as traduce contractul in limba franceza si m-as duce cu el la un avocat ca sa il studieze. Avocatii gasesc totdeauna ceva de facut, iar contractele Biancai sunt scandaloase din punct de vedere al legii. Intrucat "afacerea" s-a derulat pe teritoriul Frantei, ai tot dreptul sa depui plangere la Jandarmerie aici, dar cu avocat, altfel dureaza foarte mult, ani de zile, solutionarea. In felul asta, macar o obligi sa cheltuie banii de la tine pe avocati :)
      Cat despre numarul de pacienti... bieninteles ca nu mai este acelasi, este o minciuna curenta la multi recrutori.
      Si mai poti sa faci ceva: fa-i "reclama" Biancai peste tot, pe toate site-urile, pe toate forumurile, oriunde poti!
      Imi pare rau ca ai avut acest ghinion, dar trebuie sa te mobilizezi acum mai mult ca niciodata. Sper sa-ti fie bine, iti doresc din tot sufletul sa depasesti acest moment. Tine-ne la curent si spune daca te pot ajuta cu ceva :)

      Supprimer
  2. Buna Liliana,
    In primul rand felicitari pentru tot ceea ce faci pe acest blog. In al doilea rand, referitor la intrebarea ta, cred cu tarie ca un astfel de Ghid ar fi foarte util. Mie, personal, mi-ar fi prins foarte bine toate aceste informatii, da' sa le fi aflat cu cateva saptamani mai repede.

    RépondreSupprimer
  3. Am spus ceva mai devreme ca mi-ar fi fost de mare ajutor, deoarece sunt venita in Franta, prin intermediul Biancai si a firmei FS, pentru achizitionarea unui cabinet de MF.
    Si, din pacate, am aflat de acest blog si de hotia acestor persoane care recruteaza medici romani, doar de cateva zile. Exact dupa ce banca a facut viramentul in contul medicului, care urmeaza, desigur, sa achite "onorariul" minune si foarte gras catre acesti recrutori.
    Nu sunt dispusa sa muncesc si sa platesc o rata la banca pentru acesti recrutori. Sm aflat de toate acestea tarziu. Poate prea tarziu.
    Ce ma sfatuiesti sa fac? Nu pot continua asa.
    Ghidul acesta ar fi foarte util, dupa parerea mea.
    Bafta multa!

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Vifor17: Asa cum am spus mai sus, pentru moment nu ai multe variante. Insa un lucru e sigur: in Franta, contractele cu recrutorii sunt ILEGALE. Poti sa depui plangere penala impotriva Biancai, dar va trebui sa platesti un avocat. Insa pana la sfarsitul procesului, ai un credit de platit la banca. Din pacate, deocamdata muncesti pentru Bianca... Eu scriu despre ea din luna februarie incontinuu in ciuda amenintarilor pe care mi le-a trimis, dar se pare ca in Romania oamenii inca nu stiu unde sa caute ca sa se informeze.
      Daca esti de acord, trimite-mi pe e-mail ce documente ai, la adresa maria_medical2@yahoo.com
      Fara sa public numele tau, ii mai trag o palma Biancai, nu ca s-ar simti ea in vreun fel, dar macar mai sporim cantitatea de informatii despre ea, pentru ceilalti...

      Supprimer
    2. Scuze. Nu eram sigura ca s-a trimis primul comentariu si de aceea am scris urmatoarele.
      Maine de la cabinet iti trimit mail si povestim mai multe.
      Multumesc. Noapte buna.

      Supprimer
  4. Draga Doamna Lili,

    V-am trimis un email, ati fost atit de amabila si mi-ati raspuns, v-am citit si va citesc blogul, am mai raspuns pe blog ca Anonyme, si va iubesc pentru ca iubesc oamenii buni.

    Un om mi-a dat un sfat acum 30 ani si cu toate ca nu era ceva ce nu stiam, ei, creierul a avut nevoie de acea desteptare, ca sa ii spun asa, ca sa faca click in capul meu; si mi-a schimbat viata.

    Imi place sa invat de la altii, si normal ca am invatat si pe pielea mea, munca, scoala, etc, iar dvs. chiar daca nu vi se spune de la cei din cauza, afectati o multime de oameni asa cum si eu am fost afectat de o “vorba”, si oamenii isi schimba viata cu ajutorul asta.

    Am citit de ani de zile, pregatindu-ma de eventuala revenire in tara de bastina, informatii de pe diferite forumuri inclusive urmatoarele: in Franta http://www.filiera.fr si cel preferat din Belgia http://www.rombel.com. Mai e unul nou tot in Franta http://www.efranta.ro care are fel si fel de informatii pentru noii veniti in vest.

    Rombelul are un ghid si e pe site-ul lor publicat online si pe hirtie; destul de informativ si practic. Le-am enumerate pentru ca poate veti vrea sa va aruncati ochii sau sa intrebati direct la sursa ce si cum.

    Am citit si urmaresc postarile dvs. Mere Marianne si unele informatii au confirmat ceea ce stiam si nu mai eram in dubiu si altele nu le stiam. Saptamina viitoare pun piciorul in apa sa vad cum e, vin la Paris si incep cu hirtoagele; locuinta, cont bancar, etc. La fiecare pas o sa revin la blogul dvs. la postarile pe care trebuie sa le recitesc ca sa imi improspatesc cunostintele inainte sa incep un demers sau altul.

    Da, toate postarile dvs. sunt foarte bune si folositoare. De vreti sa le stringeti intr-un ghid, e cum nu se poate mai bine. Cei din Belgia de pe Rombel au unul bun, dar desper Belgia. In Franta nu am vazut unul similar asa de bun ca cel de pe Rombel, plus ca postarile dvs. au informatii practice si mai la subiect de interesul emigrantului pe care pe cel al Rombelistilor nu le-am vazut.

    Felicitari sincere si toata recunostinta Doamna Lili!

    Va pup pe suflet, cum spune cineva la OTV,

    Anonyme

    RépondreSupprimer
  5. Lili, te sustin 100%, mie mi-au folosit mult postarile tale, si cred ca nu numai mie ! E bine atunci cand poti sa faci ceva pentru ceilalti, asta ar trebui sa faca fiecare dintre noi.
    Din pacate, nu cunosc edituri, dar cred ca e de-ajuns sa trimiti textul scos la calculator la cat mai multe. Asa cum ai facut si cu spitalele ! Desigur, problema este ca azi nu se mai publica nimic gratis, probabil iti vor cere o suma. Dar cred ca merita sa incerci.
    Bafta, si salutari lui Claude si Mariei !

    RépondreSupprimer
  6. draga Liliana,

    stiu ca esti un om modest dar modestia ta ar trebui sa faca concesii de data asta...deci,eu si alte sute(mii)de cititori care am depins la un moment dat in viata noastra de un raspuns aflat pe blogul tau VOTAM PENTRU CARTE!
    nu te mai intreba daca s-o scoti sau nu,cauta-i un titlu.Ai dubii in legatura cu editura?N-ar trebui,atita timp cit se scot carti de genul"ghidul viselor","ghidul ghicitului in palma"sau "cum sa ne cucerim partenerul,cum sa scapam de partener?" si tot felul de alte ineptii.Piata e suprasaturata de carti de genul asta,fara o utilitate in viata nimanui.
    In schimb,intelegi citi oameni(medici,prieteniilor,familiile lor)ar citi cartea asta daca ar fi bine promovata?Intelegi citi ai putea sa "salvezi"?
    Si mai ales intelegi ce lovitura de gratie ai da asa-zisilor "recrutori"?
    Totul se reduce la a gasi o editura serioasa.Ai putea sa ceri un sfat si Ambasadei Frantei in Romania?
    Cauta-i un titlu frumos,aduna tot ce ai scris,sparge sampania si da-i drumul la apa!Sa calatoreasca libera aceasta carte si sa ridice cortina de pe aceasta piesa misterioasa care este plecarea medicilor.
    Subiectul cartii este de actualitate,la moda chiar,crede-ma.Bine,n-o fi el exodul evreilor din Egipt,dar e exodul medicilor din Romania,un subiect fierbinte care preocupa chiar si guvernele celor doua tari implicate si care la un moment dat va fi mentionat si prin vreo carte de sociologie(daca nu este deja).Plecarea atator medici din tara lor este deja un fenomen,iar despre asemenea fenomene de masa(cu tot ce implica asta,esecuri,succese,lupte,abandonuri,adaptate,naturalizare,etc)
    eu zic ca merita scris.
    SUCCES LILIANA!

    cu mult drag si recunostinta prietena ta din Grecia.
    Marcela.

    P.S.Sper in curind sa pot cumpara cartea ta(una cu autograf,bineinteles)sa o am in biblioteca si peste ani sa imi aminteasca de aventura vietii mele numita Franta.

    RépondreSupprimer
  7. @Vifor17, Anonim, Marcela, Florina: va multumesc pentru incurajari si argumente. Cred ca o s-o fac! :) Ma voi interesa serios despre cum se intampla publicarea unei carti si sper sa o scot si sa v-o pot oferi cu autograf, bineinteles!
    Multumesc inca o data pentru aprecieri, fidelitate si incurajari!

    RépondreSupprimer
  8. Lili, daca iti amintesti, eu am spus asta inca de anul trecut, inainte sa plec din Montréal. E-adevarat, am spus-o asa, in gluma, ca o sa-mi listez toate postarile tale si o am ghidul cu mine peste tot - dar ideea era ca ai foarte multa informatie de calitate pe blogul tau. Subscriu la idee si te incurajez s-o faci - poate in felul asta ma urnesc si eu din loc, ca sa vin sa-ti cer un autograf! :)

    RépondreSupprimer
  9. o carte in format electronic (Amzanon sau Apple) - au aplicatii gratuite pentru editare, le incarci in magazin - eficient si fara costuri initiale; e oricum mult mai eficient sa citesti in format electronic, in plus oricum deja asa s-au scris articolele.

    RépondreSupprimer
  10. Cu siguranta merita sa scrii o carte. Intradevar ceea ce gasim aici sunt informatii foarte importante despre cum trebuie pregatatita o emigrare in Franta. Din pacate eu nu am avut asa ceva cand am emigrat in Spania. Daca as fi avut blogul tau poate eram si eu in Franta, dar niciodata nu e prea tarziu..... Cipirian
    PS. O sa iti scriu cateva cuvinte pe email, dupa care daca vrei sa le publici, bine, daca nu le poti tine pentru tine..... Cu stima si consideratie Ciprian

    RépondreSupprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.