Pages

samedi, décembre 22, 2012

Top Chef (13): Joyeux Noël!

Nu v-am mai scris de aproape doua luni, asta nu inseamna ca am abandonat, ci doar ca nu am avut timp deloc. Multe, multe lucruri de facut in acelasi timp, dar mergem inainte chiar daca mai greu. 
Fiindca mai sunt doar 2 zile pana la Craciun, am preferat sa ne revedem in jurul prajiturii traditionale in Franta pentru Sarbatorile de iarna: la bûche de Noël. In traducere libera ar fi "buturuga de Craciun", in realitate este vorba despre o rulada a carei reteta a fost revizitata de infinite ori, de chefi mai mici si mai mari, astfel ca astazi circula mii de retete de bûche de Noël. Tinand cont de faptul ca in România nu se gasesc anumite ingrediente, tinand cont de asemenea ca retetele simple si rapide sunt de preferat, am ales o reteta de bûche glacée, ca o inghetata, care se prepara in 10 minute pe ceas si pe care am "sterpelit-o" de pe France 2, din emisiunea Télématin, unde a fost prezentata alaltaieri dimineata. 
 
Foto apartinand lovalinda.fr
Este vorba despre la bûche meringuée citron pentru care aveti nevoie de:

400 ml de smantana lichida
3 linguri de mascarpone
4 linguri de zahar pudra
zeama si coaja de la o lamâie
20 de bezele mici
6 linguri de marmelada/gem de lamâie si portocala 

Se bate smântâna pâna se face frisca (fara zahar), se incorporeaza mascarpone, dupa care adaugati zaharul pudra, jumatate din zeama de lamâie, coaja rasa de la o lamâie. Separat, faramitati bezelele si amestecati bucatelele in compozitie. In lipsa unei forme speciale de bûche (care ar da forma prajiturii din imagine), puteti folosi o forma de chec in care asezati un film alimentar, suficient de larg ca sa acopere la sfarsit toata prajitura. Turnati jumatate din compozitie in tava tapisata cu film alimentar, puneti un pic de marmelada (gem) de lamâie+/- portocala pe mijloc, de la un capat la celalalt al tavii, turnati restul compozitiei, acoperiti cu filmul alimentar si nivelati cu un cutit pe deasupra filmului alimentar. Puneti tava 3 ore la congelator. Scoateti de la congelator, indepartati filmul alimentar si decorati cu ciocolata alba, bezele si coji fine de lamâie, eventual zaharisite.

Va doresc tuturor un Craciun Fericit cu multa sanatate si un An Nou plin de speranta si realizari. Va multumesc pentru ca imi sunteti prieteni de atata timp si sa ne auzim cu bine in 2013!


Image du Blog dida.centerblog.net

9 commentaires:

  1. Crăciun fericit, Lili ! Mă bucur să aflu că aștepți Crăciunul cu bunătăți. :) Eu nu știam încă de „la buche de Noel”, deși sunt aici de ceva vreme. Oricum, de Crăciun voi pleca o săptămână în țară, așa că îți spun încă o dată Crăciun fericit, și La mulți ani pentru un nou an cât mai bun !

    Am avut multe griji, am fost și eu ocupată, de aceea nu am mai reluat legătura. Dar la anul, sperăm cu toții în mai bine ! Un nou an, o nouă lume, așa se spune... :)

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Florina: Craciun Fericit si un An Nou cu sanatate si realizari!

      Supprimer
  2. Credeam ca s-a intimplat ceva, ma bucur ca nu a fost decit ca ai fost ocupata.
    Sarbatori fericite si un nou an prosper si fericit!
    La Multi Ani!

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Anonim: Nu, nu s-a intamplat nimic, Doamne fereste, doar o perioada prea incarcata. Multumesc pentru urari, pentru gandurile bune si va doresc numai bine, realizari si multa sanatate in 2013! La Multi Ani!

      Supprimer
  3. Sarbatori fericite cu pace in suflete, bucurii nesfarsite si bucate alese!La multi ani cu sanatate, prosperitate,impliniri si idei bune!_

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Multumesc Stela! Multa sanatate si bucurie in anul care vine!

      Supprimer
  4. E o bucurie de fiecare data sa citesc articolele pe blogul dvs. Nu sunt medic, sunt profesor de limba franceza, dar, nu stiu de ce, am un sentiment de satisfactie sa stiu ca medicii romani sunt multumiti de schimbarile pe care le hotarasc in viata lor alegand Franta. Felicitari pentru blog, pentru mine e foarte interesant.
    Craciun fericit si numai bine in anul care urmeaza!
    Cu simpatie,
    Adela

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Adela: Va multumesc din suflet pentru aprecieri si pentru urari. Va doresc un Craciun Fericit, un An Nou minunat cu multe satisfactii si multa sanatate! Va imbratisez cu drag!

      Supprimer
  5. Un An Nou fericit!!!!Multa sanatate si realizari va doresc!Astept cu nerabdare noi postari!!!Mihaela

    RépondreSupprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.