Pages

mercredi, janvier 23, 2013

Presa, a patra mizerie in stat (5)

Vad ca toata lumea fierbe astazi din cauza stirii despre o doctorita românca, din Lestrem, caruia jandarmii francezi i-ar fi taiat cauciucurile. Stirea asta este, in primul rand, o enorma greseala a celor de la RTL la care nu mai am nicio pretentie de profesionalism de cand l-au invitat pe Blondin ca "expert in recrutari de medici romani". Da, exista si in Franta jurnalisti de joasa calitate, numai ca, totusi, mult mai rar decat in România. Dar exista, asta e, cred ca peste tot in lume se produc erori in mass-media. Scurta stire publicata de RTL a fost imediat preluata de Realitatea TV care a gasit, astfel, o minunata ocazie sa-si umple gura de ciocolata si sa vireze spre scandal. Ca de obicei.
Ma bag in problema asta si nu ca musca-n lapte, ci tocmai fiindca cunosc istoria de la A la Z, Viorica Crisan fiind prietena mea, iar instalarea ei la Lestrem fiind, in mare parte, opera mea. Sa incep cu inceputul.
Viorica a venit la Lestrem undeva pe la inceputul lui septembrie 2012, inainte de inceperea anului scolar. Cam la o luna dupa, m-a sunat sa-mi spuna ca si-a gasit masina cu doua cauciucuri dezumflate si sa ma intrebe ce parere am: sa faca sau nu plangere la Jandarmerie? Eu i-am spus ca nu cred in vreun act de rasism, ar fi ceva exceptional una ca asta, ca ar fi bine sa-i spuna totusi primarului si ca, daca incidentul se repeta, ar fi cazul sa ii alerteze pe jandarmi. Repet: cauciucuri dezumflate, nu taiate, si capacelele lipsa. Avand compresor in masina, sotul Vioricai a umflat imediat rotile si a cerut de la service-ul auto din zona doua capacele noi care le-au fost oferite, de altfel, gratis. Asta a fost TOT. Incidentul nu s-a repetat, toata lumea a uitat, inclusiv eu. Viorica nu mi-a mai vorbit despre asta, dar am sunat-o adineauri ca sa ii cer permisiunea sa scriu pe acest subiect si ca sa mai imi povesteasca odata totul.
Iata faptele:


Nu stiu prin ce mecanism si de ce dupa atata timp, un jurnalist de la RTL a aflat ca niste jandarmi au fost vazuti intr-o inregistrare video, facand ceva la o masina cu numere romanesti. Luni seara, 21 ianuarie 2013, a sunat-o pe Viorica si a intrebat-o daca este adevarat ca jandarmii i-au dezumflat rotile de la masina. Bineinteles ca ea a explicat ca nu e chiar asa si i-a spus ziaristului ceea ce s-a intamplat cu adevarat la acea vreme, anume ca doar doua roti i-au fost doar dezumflate, nu toate patru, ca ea a discutat cu jandarmii care si-au cerut scuze si i-au dezvaluit ca erau in cautarea unor tigani romani suspectati de mai multe spargeri. Viorica fiind noua in comuna, venita abia de cateva saptamani, jandarmii nu stiau ca exista un medic roman la Lestrem si, vazand masina cu numere romanesti, si-au imaginat ca ar putea fi cea suspectata. Au dezumflat rotile ca sa impiedice o eventuala fuga, dar nu le-au distrus. Numai ca jurnalistul de la RTL a scris altceva, varianta pe care o cunoasteti, probabil avand un interes anume. Solicitata sa faca o declaratie despre asta, Viorica a refuzat spunand ca nu a fost chiar nicio problema, incidentul a fost lamurit de atunci, iar jandarmii din La Couture (vezi foto), nu cei din  Laventie, s-au prezentat la cabinetul ei ca sa se scuze si s-au oferit sa ii plateasca pagubele, doar ca nu exista nicio avarie. Nicio clipa Viorica nu a afirmat "qu'elle ne pensait pas subir un tel traitement dans le pays de ses rêves peuplé d'habitants gentils". Aceasta declaratie nu ii apartine, lucru pe care mi l-a precizat azi-dimineata. Solicitata sa intre in direct, doctorita Crisan a refuzat din nou spunand ca chiar nu este cazul, nu exista niciun conflict, ea este la Lestrem ca sa munceasca si sa se integreze, nu sa creeze un razboi din nimic. Si va asigur ca daca Viorica ar fi avut probleme de asemenea amploare in comuna, as fi fost prima informata. RTL s-a oprit, totusi, aici cu aceasta stire "bomba".
Ce face insa Realitatea TV? Ehe, aici e alta poveste. Mancatorii de ciocolata de la Bucuresti au preluat cele cateva randuri de la RTL si le-au transformat intr-un adevarat conflict franco-roman, ca un avertisment adresat romanilor, medici sau nu, care vor sa vina in Franta: UITE ce vi se intampla daca va duceti in Franta!
Si mai zice mare in titlu Realitatea: "Viorica Crişan a mărturisit, pentru Realitatea TV, că nu şi-ar fi imaginat vreodată aşa ceva" Da, Realitatea a sunat-o, intr-adevar, dar nu a redat absolut deloc ceea ce le-a spus ea. Au INVENTAT o marturisire (!) care nu exista. "Nu am facut, draga mea, nicio marturisire eu la Realitatea", mi-a spus Viorica acum jumatate de ora. "Nu am spus niciodata asa ceva". Realitatea spune ca i-au fost TAIATE cauciucurile, ceea ce este FALS. Cea care a sunat-o de la Bucuresti a intrebat-o daca mai ramane la Lestrem dupa acest incident, Viorica a spus foarte clar ca nu exista niciun conflict intre ea si oamenii de acolo, nu are de gand sa plece, ramane cel putin pana se termina anul scolar si ca, daca se va muta vreodata din Lestrem, nu aceasta este cauza. Din nou, va asigur ca nu este o declaratie diplomatica, ci purul adevar intrucat sunt la curent de absolut tot vorbind cu ea in fiecare saptamana.
Pai, bai, rahati ce sunteti, cum va permiteti voi sa puneti vorbe-n gura unui om? De ce nu ati scris exact ce v-a spus Viorica? Sunteti dependenti de cacao ca drogatii de heroina. Daca cineva nu va povesteste o mizerie care sa va placa voua, o inventati voi fiindca va trebuie. Si da bine sa imprastiati panica si ura impotriva francezilor, nu e prima oara cand faceti asta. 
De ce nu scrieti, "jurnalistilor" de la Realitatea ca la Lille (40 de km de Lestrem) sunt 3.000 de tigani din Romania care au disperat orasul, deci actiunea jandarmilor din poveste nu are nimic surprinzator?  Sa mai comentez ceva despre voi? Nu dau doi bani pe pielea voastra, am scris numai ca sa se stie adevarul, asa cum e el.
Vreti sa ii descurajati pe medicii romani ca sa mai emigreze in Franta fiindca asa va cer politicienii care va platesc, politicieni la care stati mana intinsa? Asta e scopul real, sa fim seriosi. 
Pai, lasa ca le spun eu: veniti oameni buni, daca aveti chef sa veniti toti, dar toti medicii din Romania aici, veniti! Nu va taie nimeni cauciucurile. Nu va luati dupa oxiurii din presa romaneasca, slugi la talharii de la Guvern, care va spun ca daca va duceti in alte tari, mai ales in Franta, o sa va distrugeti viata. Adevarul este ca daca mai ramaneti acolo, in voma aia de tara, va distrugeti viata. Asta este Realitatea!

P.S.: Am prieteni la Realitatea TV: sper ca ati prins mesajul meu.

UPDATE, ora 12:00: Informatie utila comentatorilor de profesie de pe site-ul Realitatii: Viorica nu a fost adusa in Franta de Bianca Stanciulescu, ci de mine. Primaria din Lestrem nu a platit 40.000 de euro pentru ea fiindca nu a platit nimic. N-aveti decat sa il sunati pe primar sa intrebati, am facut totul gratuit, ca pentru multi alti medici. Viorica vorbeste franceza, nu perfect, e adevarat, dar vorbeste franceza mult mai bine decat cei care comenteaza acolo. Am zis!

9 commentaires:

  1. Draga Liliana,iti multumesc de ajutor. Povestea este exact asa cum ai scris,am gasit intr-o sambata 2 cauciucuri desumflate (nu taiate!). Am trimis un mesaj domnului primar care in urma anchetei a vazut ca de fapt erau jandarmii. Dupa vreo 3 zile au venit sa se scuze, eu i-am iertat,s-au oferit sa plateasca evntuale pagube. Cum nu am avut nici una normal ca nu am avut nici o pretentie. Inca mi-au zis * de acuma stati linistita ca va cunoastem masina*.Chiar nu inteleg de unde au auzit cei de la RTL acum dupa 3 luni si de ce mai scormonesc.Ca sa nu mai vb de cei de la Realitatea una zice omu si alta spun ei. Nu am spus niciodata ca in tara visurilor nu m-am asteptat sa patesc asa ceva!!!(sau cum au mai formulat ei acolo) Este o declaratie care nu imi apartine.Cu toata sinceritatea Viorica C.

    RépondreSupprimer
  2. Felicitari Liliana!
    Cat efort pentru a clarifica lucrurile. Te vad ca pe un valoros corespondent de presa in Franta. Pacat ca nu exista ziare sau televiziuni cu care ai putea colabora. In conditiile astea m-as uita la tv. Nu stiam subiectul dezbătut, poate as fi citit maine in ziare.
    Liliana esti o persoana rara.

    RépondreSupprimer
  3. Si totuși jandarmii or fii de a lui louis de funes . Este culmea sa iti dezumfle jandarmii rotile ca masina are numere de ro . Pai Munca lor nu era sa vada a cui e masina? Daca nu avea compressor ?

    RépondreSupprimer
  4. Nu conteaza compresor sau fara compreson mai desteptule/a!!!! Tu stai in ghena aia de mizerie care se numeste romania!
    Am luat drumul emigratiei acum la batrinete sa nu mor in mizeria de tara in care m-am nascut. Sa imi desumfle si mie rotile cind vor si de cite ori vor, dar prefer sa imi fac acte aici si sa stau la mila strainilor decit la hotia romanilor din romania.
    Felicitari Doamna Doctor! Cei care nu sunt aserviti si pupa fundul politicienilor si securistilor inteleg situatia. Sa stea restul prostimii in romania sa continue sa voteze hotii si criminalii.
    Am venit de citeva zile si am sa ramin aici si eu. Nu sunt doctor, dar mai bine viu decit sa traiesc in mizeria in care m-am nascut romania.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. hoti sunt peste tot; "tigani", ma refer la comportament si nu la origine, sunt peste tot; ai lor, ai nostri...
      mie mi se pare dureros cand oameni care nu au nimic de castigat incearca sa te "fure"; pentru ce sau cine? n-am gasit inca raspunsul...(pré-contracte nerespectate, indemnizatii neplatite, drepturi salariale incalcate...) Nici eu nu sunt de acord, esti om al legii, nu oricine de pe strada, verifici inainte sa faci o prostie!

      Supprimer
  5. Trebuie sa adaug ceva pentru persoana care ma hartuieste cu comentarii legate de expresia "Pai, bai, rahati ce sunteti". Iata definitia cuvantului rahat, potrivit DEX:

    RAHÁT, rahaturi, s. n. Produs de cofetărie cu aspect gelatinos, fabricat din sirop de zahăr, amidon și diferite substanțe aromatice și prezentat de obicei în formă de cuburi mici. ♦ Fig. (Fam.) Lucru fără importanță – Din tc. rahat[lokum].
    Sursa: DEX '98 (1998)

    L-am folosit in sensul figurat: lucru fara importanta. Sper ca este clar acum.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Buna ziua,
      Am trecut si eu printr-o situatie asemanatoare ,fiind oprita in trafic de catre jandarmii din localitatea unde lucrez . Dar ,pentru ca vazusem cu cateva zile inainte , intr-o localitate vecina,2 exemplare de conationali am inteles de ce m-au oprit...M-am recomandat chiar inainte de a da actele si totul s-a terminat.
      Incerc si incep sa inteleg atitudinea jandarmilor francezi.
      Lucrez de aprox . o luna intr-o zona de munte linistita, cu oameni destinsi si cu foarte putine fapte antisociale .Cred ca aceastta liniste se datoreaza si jandarmilor pe care i-am vazut prezenti si patruland tot timpul.

      Supprimer
  6. Ala care zici ca te hartuieste este securist cu siguranta. Au ramas ei sa distruga totul, sa faca ceafa groasa si sa prosteasca lumea fara aparare care a mai ramas in romanika.

    RépondreSupprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.