Pages

mercredi, mars 06, 2013

Medic roman in Franta (45)

Am primit acum 5 minute pe e-mail un anunt foarte interesant si ma grabesc sa vi-l fac cunoscut imediat fiindca imi place ce am citit. Primaria orasului LAVAL, capitala departamentului MAYENNE (53), exact la intrarea in Bretagne, cauta de maniera urgenta un medic generalist/de familie. Este pentru prima oara cand vad un anunt publicat de primaria unui oras mare, de obicei orasele mari nu duc lipsa de medici generalisti, ceea ce inseamna ca criza devine din ce in ce mai profunda. In plus acest anunt nu se adreseaza firmelor de recrutari, ci direct medicilor.
Va redau anuntul exact asa cum l-am primit de la colegii din grupul Yahoo! carora le multumesc. Daca cineva este interesat, ar face bine sa isi trimita candidatura din seara asta, astfel incat primarul sa o poata citi deja maine dimineata la prima ora. Doar o informatie suplimentara: Laval are 51.000 de locuitori si, bineinteles, un mare spital. Am verificat adresa de e-mail din anunt, apartine farmacistului din cartierul respectiv. Curaj si succes!

          RECHERCHE URGENTE D’UN MEDECIN GENERALISTE LIBERAL

                                     A LAVAL (France-région Bretagne)

Suite au départ du précédent médecin pour raisons médicales graves

Cabinet médical situé dans un quartier de 6000 habitants comprenant une pharmacie, une kinésithérapeute, un infirmier et une infirmière et pouvant accueillir un ou deux médecins.

Aide à l’installation (Mairie) :
·        Loyer gratuit
·        Matériel médical fourni
Transfert de l’ensemble du cabinet prévu fin 2014 dans un nouveau centre de santé pluridisciplinaire (dans le cadre de la réhabilitation du quartier.)
Situation de la ville de Laval :
·        1H00 du Mans (24 heures automobile)
·        45 mn de Rennes.
·        1H45 du Mont Saint Michel et de la mer.
·        1H15 de Paris en TGV.
Téléphone :
·         02 43 53 71 15   (pharmacie)
·         02 43 56 91 59   (heures repas)
·         06 26 92 43 47  (portable).
Email :       legault.philippe@wanadoo.fr

Laval

25 commentaires:

  1. ,,Urgent" si poate in doua saptamani trebuie sa te prezinti acolo la treaba. Ce te faci daca nu te descurci cu limba si nu pricepi perfect ce-ti spun pacientii, desi nu esti chiar afon la franceza?

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Anonim: Daca nu te descurci cu limba, nu candidezi pentru post. Stai acasa si mai iei cursuri de franceza.

      Supprimer
  2. Urgent nu e exact ce credem noi in Romania.Asta in primul and apoi e evident ca nu vorbim perfect franceza dar daca nu intelegem intrebam ca orice lucru poate fi spus in mai multe moduri.Medicina nu e vorbitul cu pacientul 100% mai te uiti si la semnele fizice si la examene paraclinice.Anuntul e interesant si evident nu va aplica decat cineva ce e hotarit sa mearga si nu se sperie asa de usor.Multi din colegii mei ce culmea nu vorbeau franceza au venit au invatat si in cateva luni erau deja medici de familie si se descurca forte bine.Daca e sa cautam cusururii gasim la orice.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Fara sa intentionez a gasi cusururi, m-am gandit, cand am postat mesajul, la nemultumirea Lilianei cand a scris pe blog despre o colega mai in varsta care a venit in Franta sa se instaleze si vorbea in romaneste in loc de franceza, din nepricepere. Am citit, atunci, printre randuri,dezamagire si un sfat indirect:nu este ok sa te prezinti pentru a practica in Franta fara sa cunosti totusi limba.

      Supprimer
    2. Si imi mentin punctul de vedere. Colega de care ziceam, nici acum nu stie sa zica altceva decat "bonjour".

      Supprimer
  3. Serios Liliana?!Si ce face?Bunt acum sunt mai multe categorii de oameni.In ceea ce privesc limbile pot sa spun ca e si o chestiune de motivatie si curaj.Nu poti pleca fara sa stii cat de cat numai ca perfect nu e cazul.Daca poti sustine o conversatie si intelegi tot ce ti se spune nu vad care e problema.Insa sunt oamneni ce stiu destul de bine dar de teama sa nu greseasca pur si simplu nu vorbesc.Asa am facut eu cu multe din limbile pe care le-am invatat si am realizat mai tarziu ca e o greseala.Evident ca acestia isi fac probleme .Cei din categoria Doamnei din poveste nu au nici un stres.
    Liliana face un lucru extraordinar ajutind oameni.Sper ca odata sa fiu si eu de folos.Si sper sa se gaseasca un roman interesat de oferta.
    Iti tin pumnii cu hartia!Cum este procedura ?Se publica undeva pe site lista cu cei "admisi" si apoi primesti hartia sau iti vine raspunsul direct?

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Adina: Raspunsul nu se publica nicaieri, vine direct in cutia postala. Deci, e numai asteptare, asteptare...
      Cat despre colega cu pricina, o sa iti spun ce face: a disperat tot spitalul, in traducere m-am cam saturat sa imi vorbeasca toti colegii de ea si sa ma intrebe ce cauta la spital, nu numai ca nu vorbeste franceza (nu e vorba ca nu are curaj sa vorbeasca, pur si simplu nu stie), insa si competentele profesionale sunt mai mult decat dubioase... ne face de cacao intr-un mare hal, asta face.

      Supprimer
    2. Liliana draga, sincer, nu stiu cum se descurca doctoria aia in spital fara sa cunoasca franceza....... si cum o tin ei acolo, pentru ce? Stiu cum e sa nu intelegi ce ti se spune, sunt in Franta de aproape 2 saptamani, la un spital(apropo, iti multumesc din suflet pentru ajutor, ti-am urmat sfatul si am trimis mail-uri la mai multe spitale si m-au acceptat), si cu toate ca am invatat franceza, pot sa spun ca nu prea inteleg ce vorbesc oamenii aici.... primele zile au fost infernale, nu intelegeam mai nimic pentru ca ei vorbesc foarte repede... si trebuie sa merg la pacienti si sa discut cu ei... acum e deja putin mai bine, dar departe de a fi perfect, ei ma tot incurajeaza... "ca va venir "... dar eu sunt pur si simplu disperata...

      Supprimer
    3. @Irina: Diferenta intre tine si ea este ca ea nu e disperata deloc, ea "stie tot"...
      Ma bucur ca ai reusit, mult succes si numai bine!

      Supprimer
  4. @Irina: totusi, este extraordinar ca v-ati descurcat la interviu si v-au acceptat sa lucrati pentru ei, dupa cum spuneti ca nu intelegeati ,,mai nimic pentru ca ei vorbesc foarte repede". Mie mi se pare ca daca ati trecut pasul cu interviul dupa aceea totul decurge spre bine.

    RépondreSupprimer
  5. Buna ziua, dna Liliana Mihai
    As vrea sa va rog, atunci cand dispuneti de putin timp sa spuneti cate ceva despre cum se obtine doctoratul in medicina in Franta (ce presupaune si cat de dificil este) Asata daca sunteti cat de cat la curent cu subiectul.
    Un sfarsit de saptamana placut!

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Din pacate, nu cunosc absolut nimic despre doctorat in Franta. Insa, ceea ce stiu, este ca e destul de dificil pentru straini, atat din pdv administrativ, cat si din pdv stiintific (trebuie sa va adaptati la programa scolara/bibliografia franceza). Cred ca va puteti deja orienta aici:

      http://www.bladi.net/forum/345732-acceder-cycle-doctorat-france/

      Supprimer
  6. Buna Liliana, nu ne-am mai "auzit" de mult timp, dar sunt inca prezenta :)
    Ma uitam cu drag la anuntul publicat de primaria Laval (tin sa mentionez ca locuiesc la 30 de km de oras). Si vai ce mi-as fi dorit sa fiu acum in postura de a pleca in Franta pentru un prim post. Dar poate ca totul se intampla cu un motiv nu? ;) (a, da, asta intra la alta categorie de povesti :) )
    Orasul il recomand cu cel mai mare drag, la fel si pe locuitorii lui.
    Cat despre vorbit franceza, eu zic ca poate nu e nevoie de 100% comunicare cu pacientul, dar un 90% tot iti trebuie, ca nu il mai vezi a doua oara daca tu nu intelegi ca pe langa GEA pe el il doare si degetul mic de la picior ;). Glumesc evident, dar este important sa ai macar habar de notiuni basice la inceput...chiar daca nu reusesti sa exprimi tot ce vrei, sa fii capabil sa intelegi ce iti spune. Sunt si ei oameni, nu balauri, dar care stiu ce vor de la medicul lor. :)
    Sunt mult mai dezamagita de faptul ca nu vad nici un comentariu care sa ceara mai multe informatii despre post sau inscriere in Ordinul Medicilor sau orice ce alta informatie mult mai pertinenta..dar poate ca nu stiu eu sa citesc printre randuri? ;)

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Della: Ma bucur sa te revad pe aici! Da, Laval il recomand si eu cu mare drag, altfel nu as fi publicat anuntul. Cat despre intrebarea ta, te asigur ca stii sa citesti printre randuri, doar ca - asa cum ai spus - nu e nimic care sa ne atraga atentia, din partea colegilor. Ori au inteles tot (!) ori le e frica sa se lanseze. Sincer, desi medicii romani emigreaza in Franta deja de 6 ani (de la 1 ian. 2007) am observat ca inca fac apel la firme de recrutari! Oricat de ilogica pare situatia asta, este reala. Am o explicatie, dar prefer sa nu o scriu aici.
      In rest, ai dreptate in tot ce spui :)

      Supprimer
    2. va raspund eu,doua dintre morive sunt:1. majoritatea nu mai intreaba nimic deoarece apropape toate informatiile se regasesc in postarile anterioare ale doamnei Liliana; iar o intrebare legata de ceea ce este deja postat se stie ca nu mai poate primi raspuns.
      2.Circula zvonuri prin Romania ca in Franta cabinetele se cumpara, si sunt vehiculate sume gen 60000 euro pentru un cabinet. Chiar aseara am vorbit despre o colega din Romania, plecata de curand in Franta -aproape de Elvetia, care ne spune ca acolo a cumparat cabinetul MG cu 60000 euro.

      Supprimer
    3. @Anonim: Curata prostie sa cumperi cabinet in Franta! Asta era explicatia pe care nu am vrut sa o scriu aici. In rest, am impresia ca blogul meu este INUTIL din moment ce in 2013, medicii romani sunt inca convinsi ca trebuie sa cumpere cabinetele aici. Isi merita soarta!

      Supprimer
  7. blogul dumneavoastra nu este inutil, pentru aceia care-l citesc.
    dar nu toti citesc, de aceea si eu denumit zvon ceva neconform realitatii aflate aici, iar atunci cand am auzit despre cabinet cu 60000 eur in franta am si spus ca nu cred ca este adevarat.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Anonim: Cu riscul sa va dezamagesc, este adevarat ca se cumpara cabinete de medicina generala cu 60.000 de euro, nu sunt doar zvonuri. Primesc multe mailuri de la medici (ultimul exact pe acest subiect acum cateva zile) care imi spun ca li s-a propus acest lucru. In afara de cei care se intereseaza inainte sa faca asemenea prostie, sunt multi altii care tin secret fiindca au impresia ca l-au prins pe Dzeu de-un picior, si se arunca in credite bancare uriase pentru a cumpara cabinete care valoreaza zero euro.
      Dar, totdeauna am zis ca prostia si fitzele se platesc...

      Supprimer
  8. sa nu uitam ca anuntul e dat de farmacist ,probabil in cautarea mariri cifrei de afaceri
    da localul gratis ,mai mult ca sigur , apartine farmacistului chirie gratis cateva luni apoi .....
    eu cel putin nu am nici cea mai mica incredere in ce a ce spun ,cel mai bine contactati medicii din zona sau primaria direct ,daca stie ceva de asta primarul !poate aveti o surpriza

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @florin diaconu: Este scris in anunt ca facilitatile vin de la primarie. In franceza se numeste "Mairie", va sugerez sa reciti. Apoi, am doua lucruri sa va spun:
      - chiar va imaginati ca un farmacist dintr-un oras ca Laval s-ar putea regasi intr-o situatie atat de disperata financiar incat sa alerge dupa medici??? Laval nu este un satuc de 200 de locuitori. Daca nu cunoasteti, nu va bagati!
      - sa intelegem ca firmele de recrutari care isi umfla conturile cu zeci de mii de euro trase direct din buzunarele medicilor romani, or fi cinstite? Ele nu imping medicii la credite bancare pentru cifra lor de afaceri, ci din altruism, nu-i asa?

      Supprimer
    2. Si inca un lucru care dovedeste ca nu stiti despre ce vorbiti: in Franta, de foarte multe ori, farmacistii isi asuma sarcina de a fi persoane de contact pentru primariile care cauta medici. Nu am auzit decat o singura data ca farmacistul sa ceara onorariu de la primarie (nu de la medic) si, oricum, nu s-a concretizat. Farmacistii fac asta voluntar fiindca nu au neaparat nevoie de onorarii de acest gen ca sa traiasca. Cifra lor de afaceri nu se compara cu cele ale farmaciilor romanesti care sunt la mila statului...

      Supprimer
  9. Din pacate multi medici cumpara inca cabinete uneori la sume foarte mari.Cunosc o doctorita ce a cumparat in Franta un cabinet(asta include insa in acest caz si cladirea) cu 120000 euro.Apoi a aflat ca medicul ceruse unor medici francezi jumatate din suma deoarece cabinetul era in stare deplorabila si nu o obtinuse.Dar evident ca firma de recrutari din Romania a gasit o fraiera.Acum va plati la rate de ii va trece cheful.Romanii sunt usor de fraierit mai ales daca cumpara si cabinetul fizic.La nebunia imobiliara ce a fost la noi 120000 pare un fleac.(Acu 3 ani pentru un apartament amarat de 3 camere se cereau 120000)Acu nu face nici 45000.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Adina: Am intalnit medici care, cand le-am spus sa nu cumva sa cumpere cabinete, m-au privit crucis, aveau impresia ca sunt invidioasa... :) Unii inca mai cred acest lucru si insista ca cel mai bine e sa cumpere fiindca "cabinetele bune sunt alea de vanzare nu alea gratuite"! DAR, in afara de a explica, eu nu pot sa fac mai mult, fiecare isi organizeaza viata si viitorul cum il taie capul. Daca e sa plece din Ro ca sa faca credite in Franta, nu vad deloc unde este progresul.

      Supprimer
  10. Viata este totusi complicata si de multe ori esti nevoit sa te abati de la reguli.
    La nici un an, ati incercat sa cumparati un cabinet, Liliana.
    Eu, acum, sunt obligata sa fac acest lucru, chiar daca stiu ca este riscant. Voi fi foarte atenta, dar nu este usor.
    Si mai vreau sa va spun ca nu intotdeauna anunturile date de farmacisti sunt foarte corecte. Cunosc un caz de acest gen.
    Va multumesc pentru existenta acestui blog si va urez mult succes in liberal !

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Nimeni nu va poate obliga sa cumparati un cabinet! Nu sunteti obligata. Daca nu ati gasit inca locul ideal, exista varianta de medic remplaçant pana gasiti ce va trebuie. Va castigati viata la fel de bine si fara niciun risc. Cand dati peste cabinetul care va place si care e GRATUIT, va instalati si gata.

      Supprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.