Pages

samedi, mars 16, 2013

Medic roman in Franta (46)

Sau The Judgement Day. Din seria daca nu va spun eu, nu o sa va spuna nimeni, in atentia celor care fac sau vor sa faca procedura de autorizare de exercitiu in Franta (Medic roman in Franta 3).
Dupa cum stiti si v-am spus, am facut-o si eu, am depus dosarul in iulie 2012, a fost examinat in comisia de medicina generala pe 11 decembrie 2012 si am primit rezultatul joi, pe 14 martie 2013. Si am picat! Voilà, uite asa, in comisia din 11 decembrie 2012 au trecut doar 3: un roman si doua bulgaroaice, dupa cum am citit in Jurnalul Oficial de azi.
Ce inseamna asta? Cum, adica, nu am primit autorizatia de exercitiu desi muncesc aici din 2010, desi am avut rapoarte de evaluare mai mult decat excelente, desi fac si o Diploma Universitara in ginecologie, la Brest? Desi sunt deja praticien senior la mine, in medicina polivalenta, de 2 ani, la spital? 
Eu am avut un soc, toata lumea din jurul meu a avut un soc la aflarea vestii si, totusi, iata explicatia: mi se cer inca doua stagii, 3 luni in pediatrie si 3 luni in ginecologie. Asa scrie in notificare. Sau, am posibilitatea sa dau un examen dupa programa lor scolara ceea ce, sa recunoastem, este sinucigas fiindca noi nu putem invata intr-o luna sau doua, cursurile din facultatile lor.
Acum, din fericire pentru mine, anul trecut, dupa ce am trimis dosarul la CNG, asteptand comisia, seful meu mi-a zis, asa, intr-o discutie, ceva de genul: "auzi, ce-ar fi sa faci tu si pediatrie cat mai esti pe aici?" Ideea mi s-a parut foarte buna si pot sa spun acum ca inspiratia a fost divina. Stagiul e deja facut si voi putea, deci, sa le furnizez aceasta hartie fara probleme. Cat despre stagiul in ginecologie, fara sa critic CNG, asta mi s-a parut cam aiurea ca exigenta in conditiile in care aveau in dosar dovada ca fac, deja, mai mult decat atat, o DU in specialitatea asta. Si ca, mai ales, stagiul este oricum obligatoriu in cadrul studiilor. Cu alte cuvinte, le voi putea furniza si acest document fara probleme, imediat ce termin si acest stagiu. Cu putin noroc, reintru in comisia din 21 mai 2013, daca nu, urmatoarea e pe 10 septembrie. Dupa comisie, se vede ca timpul de asteptare a deciziei este cam de 3 luni, as zice ca pana la sfarsitul anului ar trebui sa am aceasta autorizatie.
In concluzie, am picat de data asta, dar nu e dracul chiar asa de negru, nu mi-au spus ca nu as avea dreptul la procedura, nu mi-au spus ca nu e valabil ce am facut pana acum, doar mi-au cerut doua chestii in plus. Foarte bine, le vor avea, a doua oara va fi OK. Se amana instalarea in liberal, asta e, o sa fie mai tarziu.
Mesajul meu pentru voi este, prin urmare: aveti grija sa va "procurati" din timp cele doua stagii, in pediatrie si gineco, stagii care pana acum erau impuse numai medicilor cu diploma din afara UE, fiindca, iata, au devenit brusc extrem de severi si e mai bine sa nu riscati nimic. V-o spun eu fiindca, altfel, nu v-o spune nimeni, desi sunt ceva romani pe lista de candidati de la CNG. Insa, ca de obicei, niciunul nu vorbeste, niciunul nu ar face un schimb de informatie cu un coleg, nici picat cu ceara. Spre deosebire de colegii hors-UE care, nu numai ca tin unii de altii indiferent de nationalitate, dar chiar s-au organizat in sindicat pentru a-si apara drepturile in fata Ministerului Sanatatii francez. Eu m-am inscris pe forumul lor si incrucisez informatii cu ei, chiar daca procedura lor e diferita de a noastra, fiindca pe romani nu ma pot baza in niciun caz. Dar tot e mai bine sa vorbesti cu cineva care e in aceeasi lupta ca tine, decat sa te dai cu capul de pereti de unul singur. Daca va intereseaza, ii gasiti la adresa http://snpadhue.forumactif.fr/. Sunt oameni ca lumea, dispusi sa partajeze cu voi si cea mai mica informatie pe care o au.
Ideea e sa nu va descurajati, chiar daca nu e usor. In anii trecuti, se obtinea autorizatia chiar si numai cu geriatria, acum e mai strict, dar nu imposibil. Daca aveti ce trebuie la dosar, vi se da fara probleme.
Oricum, sa ii felicitam pe cei trei care au reusit si sa ne incurajam pe noi, cei care mai avem inca de luptat. Sa fim optimisti!

Sursa: Legifrance

11 commentaires:

  1. Bună seara!
    Mai întâi vreau să vă felicit pentru acest blog, care este de departe unul dintre cele mai bune bloguri pe care le-am citit până acum, în special datorită calității informațiilor despre sistemul medical francez. L-am citit cap-coadă și verific zilnic dacă există vreo postare sau comentariu nou.
    De asemenea vă felicit pentru optimismul de care dați dovadă și vă urez multă baftă la următoarea evaluare!

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Bercant Ilias: Va multumesc frumos! Numai bine si Dvs.!

      Supprimer
    2. Cum poate fi vazut fiecare nou comentariu ce apare la oricare dintre postari(mai vechi sau mai noi)?
      Pana in urma cu cateva zile si eu aveam posibilitatea sa vad fiecare comnentariu nou si subiectul la care apare, acum nu mai pot vedea asta decat daca deschid si postarile anterioare si verific.
      Nu de alta, dar vreau sa citesc tot ceea ce se comenteaza si se scrie aici, pentru ca da, blogul este foarte reusit.
      Cine este capabil de a avea asa blog...sigur va avea succes la evaluare. Bafta!

      Supprimer
    3. @Anonim: Problema vine de la blogger.com, nu de la mine. Am observat si eu ca aplicatia cu ultimele comentarii nu mai functioneaza, sper sa o repare in curand. Daca cineva imi poate da o alta solutie, multumesc anticipat fiindca ma deranjeaza si pe mine aceasta situatie.
      Va multumesc frumos pentru aprecieri!

      Supprimer
  2. Liliana,
    Toată admirația mea! Ți-am mai scris că numai faptul că te citesc și îmi dă curaj de viață. Mult noroc și spor în toate!

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Liliana eu sunt in aceeasi situatie, mi s-a cerut sa fac 12 luni de stagii, 3 gineco, 3 pediartie... si 6 med polivalenta. Am gasit un spital care m-a angajat pe post de attaché associé ca sa le pot face, sunt abia la inceput (2 saptamani), inca nu stiu ce ma asteapta in viitor dar as fi bucurosa sa tinem legatura si sa facem schimb de informatii, daca esti de acord, desigur.

      Supprimer
    2. @Irina: Bine ca ti-au cerut doar un an. Trece repede. Eu am deja 2 ani jumatate de polivalenta si un DU in gineco, cred ca ar fi putut sa ma scuteasca de aceste stagii. Dar, nu-i nimic, nu ma descurajez, merg inainte, nu o sa ma inec ca tiganul la mal.
      Bineinteles ca sunt de acord sa facem schimb de informatii, tocmai asta e durerea mea cea mai mare, ca romanii tac ca rahatul in iarba, pardon de expresie. Ma gandesc, de cand am vazut forumul SNPADHUE sa fac unul similar pentru Hocsmann-Dressen, dar sa fie legat de blog. O sa studiez problema.
      Multumesc frumos, Irina!

      Supprimer
    3. Ti-am trimis o solicitare la yahoo messenger. Mai cunosc inca 2 medici care fac/au de facut stagii si cu care tin legatura.

      Supprimer
  3. Imi pare rau ca ma ai de asteptat.Sper sa se termine cat mai repede.Eu acum m-am intors de la Orleans si directoarea mi-a spus si ea ca o sa am nevoie de ceva stagii pentru recunoastere,stia destul de bine pt ca au mai facut ei procedura pt cineva.Daca totul va fi bine voi pleca prin iunie ((e geriatrie)pt ca le va pleca un medic.Mie mi-a placut acolo.Nu vad dificultati de limba dar ca tratamente da.Mai ales de ingrijire pt ca la noi nu sunt la fel de bine ingrijiti.Eu cred ca as incerca pt moment sa ramin la Spital (ma refer dupa cei trei ani)pt ca imi vor pastra postul de PH.Trebuie si eu sa ma interesez cam ce stagii vor sa mai fac.Mai ar fi ceva in afara de gineco si pediatrie?Acolo voi face si garzi la urgenta la spital dar la adulti.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Adina: Eu zic ca trebuie sa faci si in medicina polivalenta. Dar cel mai bine, trimiti dosarul dupa vreun an, stiind clar ca ai 90% sanse sa fi respinsa, dar in felul asta primesti scrisoarea de refuz in care ti se spune ce vor de la tine. Problema la CNG este ca nu exista nicaieri scris EXACT ce trebuie sa facem, ci aprecierea e de la caz la caz.
      Mult succes la Orléans!

      Supprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.