Pages

samedi, août 31, 2013

Medic roman in Franta (55)

In urma cu aproape doua luni publicam un anunt despre un post de oftalmolog la Sable d'Olonne, langa Nantes, si spuneam ca este o ocazie incredibila. Nu mai reiau argumentele, daca vreti sa va reamintiti sau sa luati la cunostinta, revedeti Medic roman in Franta (51). In orice caz, spuneam si sustin si acum la fel de puternic ca acest post este o sansa unica pentru cel care il va ocupa, o sansa cum se iveste o singura data in viata. Intr-un cuvant, este intrarea in elita oftalmologilor Frantei.
Anuntul mi-a fost trimis de patronul cabinetului, Dr. Pierre Laurent BOUCHE, care imi este amic prin intermediul UFML. 
La momentul la care am publicat acest post, mai multe candidaturi au fost trimise, una a fost aleasa, iar oftalmologul roman selectionat a venit la Sable d'Olonne pentru a vizita clinica si a-l cunoaste pe Pierre Laurent. Nu spun cine, vorba lui nenea Iancu, insa pot sa dezvalui ca era "prins" intre aceasta oferta si o alta venita din directia unor prieteni stabiliti in mediul rural. La final, a ales-o pe cea de-a doua si a declinat propunerea doctorului Bouche, lucru pe care l-am aflat azi si care m-a lasat perplexa. Cum sa refuze cineva sa lucreze in clinica unui om care se numara printre greii oftalmologiei in Franta???
Daca argumentul decisiv a fost existenta unor prieteni in nu stiu ce comuna, as avea si eu o intrebare: ce fel de prieteni sunt aia care te conving sa renunti la sansa vietii? In tot cazul, ei sunt, cred, multumiti, eroul povestii nu va fi mai "tare" ca ei in Franta, daca intelegeti ce vreau sa spun.

Bun, in concluzie, Pierre Laurent este din nou in cautarea unui oftalmolog si mi-a trimis astazi un nou text spre publicare, text pe care il redau intocmai:

Creation d'un nouveau cabinet secondaire dans une petite ville près des Sables d'Olonne

Un cabinet tout neuf dans une maison médicale neuve avec 8 médecins généralistes, 4 dentistes, une pharmacie et des professions para médicales en tout près de 25 professions médicales (superbes locaux).

Ce cabinet sera complet avec une sécrétaire, 2 box, un pour le médecin et un pour une future orthoptiste
dès le début: laf, tono refracteur, refractomètre, projecteur de test, table tournante, logiciel o plus, laser yag, laser argon, fronto.

Rapidement ensuite l'orthoptiste, CV, oct, biomètre si le médecin se plais et que cela fonctionne bien: entrée dans établissement chirurgical pour opérer tout les patients, grosse activité chirurgicale possible SI DESIRE FAIRE SIMPLEMENT OPHTALMO MEDICAL PAS DE PROBLEME (le cabinet principal comporte 2 chirurgiens).

Le médecin sera entièrement autonome de son activité, de ses vacances et gèrerai ton temps a sa volonté il SERAI LE PATRON DE SON CABINET

Au niveau financier, comme tous les autres médecins de la société: 36% des honoraires pour lui, le reste sur le compte de la société qui paye tous notamment les charges (sauf, bien sûr, impots personnel sur le revenu et assurance perso professionelle) Elena et Svetlana les 2 associées médicales du groupe gagnent environ 12.000 euros par mois sans opérer.

ET SURTOUT RIEN A PAYER POUR ENTRER DANS LA SOCIETE, le futur médecin NE PRENDS AUCUN RISQUE FINANCIER c'est le cabinet principal qui prend tous les risques.

DR PL BOUCHE
9 rue du maréchal leclerc
85100 les sables d'olonne
loubinekiller@gmail.com
tel: 00 33 6 32 95 33 79

Imi cer scuze daca am comis vreo greseala in ceea ce priveste termenii tehnici cu care nu sunt obisnuita, important este ca cei care sunt de meserie vor intelege despre ce este vorba. 
Si daca va decideti sa va incercati sansa, tineti cont de un sfat pe care imi permit sa vi-l dau si pe care il asum: nu va luati dupa alti romani. Rar am vazut aici romani care sa ajute alti romani sau sa fie cinstiti cu alti romani. Sa stiti ca romanii tot romani sunt si aici, spre rusinea noastra, au aceleasi obiceiuri ca acasa, gandesc si traiesc tot dupa regula cu capra vecinului, altfel spus nu uitati ca lupul isi schimba parul, dar naravul ba.

5 commentaires:

  1. poate ca acel coleg oftalmolog a dorit sa-si ajute el, in primul rand, prietenii, desi...ai dreptate spunand ca romanii nu prea se pot descotorisi de invidie.
    Adica: daca pe mine m-ar ruga un coleg oftalmolog francez sa il ajut si m-ar ruga si un oftalmolog roman sa il ajut, intai l-as ajuta pe colegul roman (daca nu ar fi posibil sa-i ajut pe amandoi deodata).

    RépondreSupprimer
  2. @Anonim: Poate! Si inteleg ca dvs., de exemplu, ati prefera sa il ajutati pe roman, numai ca - din experienta mea aici - cand se va intoarce roata vreodata, romanul nu va intoarce ajutorul pe care l-a primit. Cei care va vor ajuta vor fi... francezii.
    In afara de asta, foarte bine sa ajuti un prieten, dar asta nu inseamna sa sacrificam o cariera si o sansa unica in viata pentru asta. In acest caz, nu mai e ajutor pentru acel prieten, ci sabotaj din partea lui. Si sa va mai spun ceva: cineva care e deja medic oftalmolog in Franta nu prea vad ce nevoie de ajutor ar avea...

    RépondreSupprimer
  3. Buna ziua Liliana,

    Am intrat pe blogul dvs. din intamplare, cautand informatii despre medicii romani in Franta. Sunt romanca, venita in Franta la studii in 2000, si lucrez ca si recrutor in Luxembourg, in domeniul finantelor si juridic. Cum vin dintr-o familie cu multi medici si cum merg foarte des la doctor (din pacate) acum vreo doi ani a inceput sa-mi incolteasca ideea de a-mi creea propria mea societate pentru a recruta medici romani, pentru Franta, Belgia si Luxembourg (piete pe care le cunosc bine in domeniile in care activez). Asa ca mi-am luat inima in dinti si am demarat de cateva saptamani, in paralel cu activitatea mea profesionala la care nu am renuntat deocamdata. Catalizatorul deciziei a fost ca din intamplare am intalnit o doctorita care a infiintat in 2012 o clinica de urgenta privata in nordul Frantei, menita sa fie deschisa 24/24 pentru a oferi o alternativa urgentelor spitalicesti foarte incarcate. Intentia e buna, doctorita este foarte dinamica (a luat un imprumut enorm de la banca pt a putea demara) insa pana la urma s-a trezit ca trebuie sa lucreze singura pentru ca nu gaseste medici francezi seriosi (se mai intampla si pe la francezi, nu doar pe la noi :-)). Ideea este sa o ajut in a gasi medici romani (despre care a auzit multe lucruri bune) seriosi, muncitori si cu pasiune pentru meserie. Precizez ca seriozitatea este o trasatura esentiala, atat pentru mine cat si pentru ea. Ideal ar fi nevoie de trei medici generalisti / urgentisti care sa lucreze 10 zile pe luna (in total, in garzi alternate bineinteles) pentru care vor avea un salariu brut de 4500 de euros la care se adauga 20% din beneficii. Precizez ca nu exista nici un comision pt candidati (ideea mi se pare complet absurda), iar noi ne vom deplasa la Bucuresti pt interviuri. Pentru mine este foarte important sa gasesc oameni seriosi si de incredere ( cateva persoane pe care le-am contactat déjà s-au dovedit neserioase ; uitasem ca asta este mentalitatea anumitor romani, fie ei si doctori). Contractul va demara cu un CDD de 6 luni, urmat de un CDI. Eu ma voi ocupa de toate detaliile organizatorice (inchirierea unei locuinte etc etc). In aceste prime sase luni am prevazut si cateva sedinte de coaching pentru ca integrarea persoanei in structura (inclusiv din pct de vedere cultural) sa se petreaca in cele mai bune conditii.

    Cum am citit blogul dvs. si mi-am dat seama ca avem aceleasi valori, va intreb daca ati cunoaste persoane care au profiluri interesante pt acest tip de post.

    Pentru mai multe detalii despre mine va trimit link-ul de mai jos :

    lu.linkedin.com/pub/gabriela-nguyen-groza/4/b08/124/

    Va multumesc mult si daca doriti ma puteti contacta la elagroza@gmail.com.

    O zi buna !

    Gabriela

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Gabriela: Din pacate, nu cunosc persoane care sa se incadreze in standardele Dvs. E greu, foarte greu sa mai gasesti romani seriosi si o spun din propria experienta: am ajutat o multime de oameni fara sa cer o centima de la nimeni si, la final, multi mi-au rezervat "frumoase" surprize de obraznicie. De accea, nu indraznesc sa va recomand pe cineva.
      In schimb, cei care - la recrutori ma refer - nu au standarde de morala si competenta, gasesc candidati peste tot si ii vand la preturi uriase. Putin conteaza ca rezultatul final este o CATASTROFA, lucru care mi-a fost confirmat in repetate randuri de medici francezi aflati in diferite Consilii Departamentale ale OM: incompetenti, nepoliticosi, nuli in franceza, un dezastru. Constatarea se aplica, in special, celor care vin in liberal. Cei care se duc in spitale publice sunt incadrati imediat si, intr-un fel, obligati sa invete si sa avanseze.
      Insa, in situatia Dvs., pentru a pune pe cineva intr-o clinica privata, mai ales de Urgente unde responsabilitatea si competenta se masoara in secunde, iar standardele sunt extrem de inalte, va trebuie un curaj enorm Dvs, ca recrutor. Nu stiu daca cautati bine in Romania...
      Eu va doresc succes!

      Supprimer
  4. ai dreptate: primii carora nu este bine sa le ceri sfaturi, in aceasta situatie, sunt colegii romani; apoi colegii francezi (si de acolo am primit ,,informatii" eronate, ca sa nu le zic rautacioase.

    RépondreSupprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.