Pages

lundi, juin 23, 2014

Medic roman in Franta (65)

Sunt aici, chiar daca scriu mult mai rar. Raspund la mailuri, la comentarii, cu articolele stau mai rau fiindca, pe de o parte, am scris tot ce era esential, pe de alta simt ca am facut deja destul pentru colegii romani si, in fine, am inceput sa imi ocup timpul liber cu... gradinaritul.
Impresii despre noul meu loc de munca despre care va vorbeam in ultimul episod: sunt bine! Sunt foarte bine, mi-am gasit linistea in sfarsit. Lung a fost drumul si foarte anevoios, dar sunt rasplatita pentru toate eforturile si toata perseverenta. Si este, in acelasi timp, si dovada ca aceasta este solutia cea mai buna: preluarea gratuita.
Apropo de asta, va rog mult nu mai imi trimiteti mailuri in care imi cereti sa va recomand "o firma serioasa de recrutare" sau sa imi dau cu parerea despre contabilitatea cabinetului pe care vreti sa il cumparati. Consider ca dupa mai mult de trei ani de munca pe acest blog in care am insistat atat de mult pe: nu cumparati cabinete si nu faceti apel la firme de recrutari, consider, deci, ca astfel de intrebari sunt o jignire fara egal din partea celor care mi le adreseaza. Ori nu va raspund la mailuri, ori va raspund, dar ... risc sa fiu dezagreabila.
In fine, nu de asta va scriu in principal. Am primit o oferta de preluare gratuita in foarte bune conditii, in Sud. Cititi cele cateva randuri pe care Doctorul Philippe COUDANNE vi le adreseaza prin intermediul blogului si trimiteti candidatura - CV si scrisoare de intentie - pe adresa sa de mail: coudanne-philippe@orange.fr
Mi-a telefonat acum vreo ora jumate dupa ce a citit un articol in ziarul Sud-Ouest, articol care publica, intre altele, cateva declaratii ale mele. Va las link-ul sperand ca veti putea accesa:


Deci, nu e nimic de plata, iar Doctorul COUDANNE asigura ca veti avea de munca din prima zi. Anuntul:

"Madame et cher confrère

Suite à notre conversation téléphonique, je vous adresse quelques précisions. 
Je suis un médecin  généraliste vivant dans une petite ville de un peu plus de 3000 habitants, Labouheyre, dans les landes située à mi chemin entre Bayonne et Bordeaux à 30 km des plages de l’atlantique Biscarrosse, Mimizan à 1 heure d’Arcachon etc ...
Nous sommes trois médecins dans 3 cabinets séparés sur la commune et nous entendons très bien depuis 30 ans. J’ai tenu ma patientèle pendant 38 ans et je compte prendre ma retraite à 67 ans en avril 2015.
Mes confrères âgés de 63 et 60 ans craignent beaucoup la surcharge de travail qui leur incombera si je part sans laisser de successeur. En attendant avril, je suis tout à fait disposé à prendre mon ou ma successeur comme remplaçant afin qu’il se familiarise avec mes patients.
Un projet de maison médicalisée avec infirmières, kinésithérapeutes, chirurgiens dentistes, est débuté depuis quelques mois avec l’appui de la mairie et de la caisse agricole. Il existe une antenne du SMUR  dans la commune qui se charge en général des urgences lourdes.
J’attends avec impatience toutes les propositions qui me seront faites.
A noter que je pars en vacances du  1er au 11 juillet et donc que je ne pourrai lire mes messages E Mail  pendant cette période.
Bien amicalement."




11 commentaires:

  1. Nu o sa uitam niciodata, Liliana, ca ai fost alaturi de noi pas cu pas pentru stabilirea noastra in Franta, pentru trecerea in liberal de mai tarziu ! A contat foarte mult ajutorul tau, dar a mai contat si altceva. Ai pus mult suflet si te-ai bucurat pentru reusita noastra, chiar daca nu ne cunoastem ! Am avut onoarea si fericirea sa stim ca exista si oameni exceptionali, prietenia care ne leaga acum este speciala si o pretuim enorm !
    Avem o satisfactie deosebita ca esti foarte bine si ca ti-ai gasit linistea in sfarsit. Am avut emotii pentru tine, dar acum suntem extrem de bucurosi ca iti place unde te-ai asezat si ca ... gradinaresti.
    Felicitari, sa-ti mearga intotdeauna bine, ca o meriti din plin !
    Salutam cu drag intreaga familie,
    Vasile si Felicia

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Si noi va salutam cu drag, va multumesc pentru cuvintele frumoase si vi le intorc asemenea. Ce a fost mai greu, voi ati facut, prin curaj si perseverenta, deci meritati din plin sa va fie bine.
      Va imbratisez cu drag!

      Supprimer
    2. In ceea ce ne priveste pe noi ,imi pare rau sa-ti precizez D-na Liliana,dar te-ai inselat profund;daca te-am fi ascultat eram si acum in Romania,insa totusi iti multumim pentru cateva sugestii utile de pe blog si iti dorim mult noroc si numai bine!

      Supprimer
    3. @Anonim: Ar fi interesant sa precizati si in ce anume m-am inselat, daca m-am inselat si daca acest blog are doar "cateva sugestii utile". Cine sunteti "voi"?

      Supprimer
  2. Multumesc din suflet, sunt Anamaria si o sa trimit cv si scrisoare de intentie, Doamne ajuta!

    RépondreSupprimer
  3. Buna ziua.
    Te rog mult sa ma ajuti si pe mine cu un raspuns referitor la urmatoarea intrebare: am 31 ani, am terminat o scoala postliceala de asistent medical. Nu am experienta, dar am facut voluntariat la SMURD.
    Am sanse sa gasesc un loc de munca in Franta in asistenta medicala? Limba o cunosc bine, nu am probleme...
    De asemenea, spune-mi te rog care e relatia dintre medic si asistent medical in Franta?
    Sunt asistentii medicali respectati acolo?
    Multumesc.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Iti raspund eu, deocamdata, pana isi face timp Liliana.

      Toti cei care merita sunt respectati, fata de Romania unde medicii si asistentele sunt trasi in mizerie fie de sistem fie si-o fac intre ei speriati de concurenta.

      Supprimer
  4. Buna ziua, sunt Anamaria, v-am trimis si mail , astept cu nerabdare raspunsul dumneavoastra!!!! Va multumesc mult pentru toate sfaturile .

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Anamaria: Daca nu v-am raspuns la e-mail, inseamna ca intrebarile pe care mi le-ati adresat au deja raspunsul pe blog. Am avertizat de foarte mult timp cititorii ca "Imi rezerv dreptul de a nu mai raspunde la comentarii si e-mail-uri care contin intrebari la care s-a raspuns deja pe blog." Este scris cu rosu, in dreapta, sus.
      Numai bine!

      Supprimer
  5. Buna ziua , sunt tehnician radiolog de imagistica medicala, am 7 ani de experienta pe RMN si CT, credeti ca pot gasi ceva asemanator in Franta? Stiu ca se elibereaza certificate de conformitate doar pentru asistenti generalisti.Se poate lucra numai cu diploma de imagistica tradusa si legalizata, plus acte care sa demonstreze experienta?

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Nu, bineinteles ca nu. Trebuie diploma si certificatul de conformitate. In mod normal, TOATE diplomele sunt recunoscute in UE. Nu vad de ce numai asistentii generalisti pot primi certificate. Ati intrebat la Minister?

      Supprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.