Pages

samedi, août 23, 2014

Medic roman in Franta (66)

Inca un anunt URGENT pentru Sable d'Olonne: se cauta de maniera disperata doi oftalmo. Anunturile precedente pe care le-am publicat pentru prietenul Pierre Laurent LA BOUCHE, pregistios oftalmolog francez, i-au "procurat" doi colegi romani pe care nu ii cunosc, nu i-am cunoscut niciodata si care - aparent, din motive personale, dar amandoi in acelasi timp - il parasesc, chipurile ca sa se intoarca in România. Pentru cine are timp sa creada... In fine, nu ii cunosc, nu mi-au scris niciodata cu un "multumesc" macar pentru a fi gasit posturi - foarte bune - in Franta datorita blogului, dar nu asta ma doare. Ma doare ca nu cred o secunda in aceasta simultaneitate de probleme familiale. Sunt mult prea obisnuita cu stilul românesc de a spala putina cu motive ascunse sau mincinoase. Pai cum adica poti sa-i spui unui om care te-a facut asociat fara sa platesti un leu, iti asigura un salariu de minim 15.000 de euro lunar, gaseste loc de munca si pentru sotie, etc. ca pleci fiindca esti... deprimat? Pai, frate, 15.000 + 5.000 minim de la sotie, fac macar 20.000 de euro net pe luna. Vreau sa fiu si eu depresiva in felul asta, toata viata chiar! Adica, 20.000 de euro pe luna (net) ma deprima in asa hal ca ma intorc in România sa traiesc cu 500 de euro pe luna. Haida de! In fine, intelegeti un pic cam cum devine cazul... Al doilea, are alta poveste, mai halucinanta, care e atat de debila ca nici nu am chef sa v-o spun.
Eu cred, mai degraba, ca cei doi amici români, o data ce au vazut cum e pe-aici si cam cum pot lansa o afacere proprie, si-au pus de gand s-o stearga si sa faca pe cont propriu. Foarte bine, dar ar fi putut sa spuna adevarul si, sincer, dupa cat i-a ajutat omul asta, sa ii faca una ca asta pe la spate, e nesimtire. E parerea mea care nu il angajeaza pe Pierre, ca sa ne intelegem.
Bun, caut deci doi oftalmo SERIOSI (pot macar sa sper, nu?) care sa stie sa aprecieze ajutorul primit. Iata anuntul trimis spre publicare acum cateva minute:

Société d'ophtalmologiste en Vendée cherche associé pour remplacer une collègue qui arrête brutalement son activité pour raison familiale. Le cabinet se situe a Aizenay près des Sables d'Olonne  dans une maison médicale récente. Le cabinet est neuf, tout le matériel est neuf et est fourni notamment OCT, laser.....
Au niveau du personnel vous avez orthoptiste et secrétaire a temps plein, vous serez totalement libre de gérer votre activité et serez totalement autonome. Si vous désirez opérer il n'y aura pas de problème. Notre société comporte:

Dr Bouche pierre
Dr Draganova svetlana 
Dr Dimitrov plamen
Dr Borna lenuta

5 orthoptistes,7 secrétaires,1 cadre 
cabinet aux sables d'olonne, à Saint Gilles Croix de Vie, à Aizenay

Au niveau de votre arrivée, AUCUN DROIT D'ENTREE, RIEN A PAYER, PAS D'ACHAT DE PARTS. Vous serez associé ou collaborateur, à votre choix. Votre salaire sera basé comme nous tous sur 36 % de votre activité, vous gagnerez en moyenne 15 000 net par mois, la société payant toutes les charges (et elles sont nombreuses en France), vous n'aurez que votre impôt sur le revenu a payer. Donc si vous travaillez  beaucoup vous gagnerez plus et inversement.

Nous vous aiderons pour votre installation et je pourrais vous loger a votre arrivée, nous avons déjà l'habitude de gérer ce genre de situation puisque 3 médecins sont roumains et 2 sont bulgares.

La région est agréable, climat doux, et station balnéaire. Contactez moi rapidement et à bientôt !

Dr BOUCHE PIERRE        mail:  loubinekiller@gmail.com
téléphone:  00 33 6 32 95 33 79

19 commentaires:

  1. Pe saitul ordinului a disparut Dimitrov si apare Chiritoi,adica a plecat un bulgar si a aparut un roman.Dom' profesor nu cauta doi ci unul.Cabinetul zice ca e la Aizenay nu la LES SABLES D OLONNE.Nu-ti asigura salariu de 15000 ci iti opreste 64% din venitul brut.Din 36%,asociatul isi plateste impozitul si restul e al lui.In vacanta ia procent din nimic,pentru ca e asociat nu salariat.Cam cum ti-ar fi ca din venitul tau anual sa ramai cu 36% din care sa platesti impozit.Ce job gaseste dom profesor la neveste de minim 5000 net.Stiu ca nu apare comentariul,nu-i gen esti minunata,iti multumim ca existi;tine-o tot asa.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Deci, din ce stiu: unul pleaca pe 22 septembrie, iar al doilea in ianuarie 2015. Autant faire tout à la fois!
      Cum aveti celelalte detalii? Fiindca e interesant, o sa il intreb pe Pierre. Apropo, nu e profesor...e expert autorizat pentru tribunale, dar nu e profesor. Ma indoiesc ca il cunoasteti asa de bine.

      Supprimer
    2. Apropo: in anunt se spune clar ca netul reprezinta 36% din cifra de afaceri. Cum mi-ar fi daca din 36% ar trebui sa platesc impozitul? Pai, sunt deja in situatia asta! E normal fiindca cheltuielile profesionale in medicina liberala sunt enorme! E clar ca habar nu aveti despre ce e vorba: CARMF, URSSAF, CFE, loyer, téléphonie, les matos, les assurances, cotisations pro, AGA, etc etc etc; Faceti un test si luati totul de unul singur in carca, ia sa vedem ce iese :)

      Supprimer
    3. Am uitat: salariul secretarelor carora trebuie sa li se plateasca si asigurarile sociale (sanatate, somaj, etc) si care sunt enorme in Franta; In concluzie: stati jos.

      Supprimer
  2. Bun, am intrebat, adica am cerut exact fisele de salariu: cei doi colegi nu au castigat 15.000 de euro pe luna pentru simplul motiv ca in 8 luni de munca si-au luat 9 saptamani de vacanta! Pai, nene, nimeni nu poate sa iti dea 15.000 de euro daca freci menta, e limpede. Despre plata taxelor, este exact cum am spus: societatea plateste tot ce e cheltuieli profesionale, dar nu o sa i cereti acum sa va plateasca si impozitul personal! Bine, tupeul românului e inegalabil.
    Sa ma adaugam si faptul ca pentru unul din cei doi, Pierre Laurent a cumparat dotare de cabinet in valoare de 180.000 de euro! Pai, da, ea nu a cheltuit o centima, a primit acest cadou si acum ii intoarce fundul indrugandu-i o poveste de doi lei.
    Concluzie: ca sa castigi tre' sa pui osul, e simplu. Asta e medicina liberala, castigi proportional cu munca depusa. Asa ca nu mai vorbiti chestii debile, mie mi-e rusine ca doi români i-au facut una ca asta lui Pierre Laurent si sper sa gasesc niste oameni seriosi si muncitori pt ca investitia lui sa nu se duca pe apa sambetei. Subiect inchis.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. 180.000? i-a facut sala de operatii?

      Supprimer
  3. Pentru dvs o fi o oferta extrem de interesanta si nemaipomenita, dar oftalmologii pot si mai bine. Au dreptate colegii romani sa isi deschida singuri cabinet, medicii francezi nu vor decat sa castige pe spatele altor medici. Anuntul mi se pare un pic ciudat, fie e contract de salariat in care netul e net si atunci nu e nevoie sa se laude ca el plateste Urssaf, Carmf..., fie e liberal si atunci e o struto-camila mai ceva decat la romani, cand bietul roman munceste si medicul francez se face ca ii plateste partea sociala. Aceasta a doua situatie este mult mai frecventa decat credeti: medicul angajator promite ca va plati tot in afara de impozit, cand stiti foarte bine ca in primii 2 ani statul francez cere un minim de la medicii proaspat instalati, pentru ca apoi, cand vine regularizarea, sa pice tot pe spatele celui care e lucrat pentru 36%. Daca e asa o oferta minunata, de ce are numai medici est-europeni si nu francezi? Fiindca francezii se prind mai repede. Sper ca sunteti doar foarte convinsa de bunatatea si marinimia medicilor francezi si ca nu sunteti in cardasie cu acest doctor,

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Ce cardasie, domnule? Nu va e rusine sa lansati asemenea acuzatii la adresa mea?! Habar n-aveti pe ce lume traiti, sunteti paralel cu medicina liberala. E foarte corect ca venitul net sa se calculeze in functie de volumul de munca, eu mi-l calculez singura si e la fel. Nu sunt salariati in acest cabinet de oftalmologie, sunt ASOCIATI. Care parte nu o pricepeti? Daca vreti salariu garantat mergeti in salariat unde nu o sa va dea nimeni 15.000 sau 20.000 pe luna, o sa fiti la 4.000, dar taiati frunza la caini, doar va faceti ca munciti, cred ca asta cauta românii.
      De ce nu are francezi? Intrebare mai idioata n-am vazut! Fiindca e criza de medici in Franta, va amintiti? Sau nici nu ati fost la curent vreodata despre numerus clausus. Si n-o sa pierd eu timpul sa va explic chestii cunoscute de 30 de ani aici.
      In tot cazul, Pierre e dezgustat, eu la fel, poate mai rau fiindca mi-e rusine pentru români. N-are rost sa indrazniti sa mai imi scrieti astfel de comentarii fiindca nu le voi publica. E de ajuns de rusinos ce ati scris pana aici.

      Supprimer
  4. Liliana, imi pare foarte rau ca persoane care nu stiu, sau se prefac ca nu stiu cati medici ai ajutat sa-si realizeze visul de a lucra in Franta, te supara intr-un mod inadmisibil !
    Celui in cauza ii voi spune doua vorbe : Liliana este cea mai onesta si cea mai altruista persoana ! Nici nu as fi crezut vreodata ca pot exista asemenea oameni ! Este UNICA !... Mojicia iti este imensa, domnule !

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Se vede clar ca e rau intentionat/a; mi-a mai scris tampenii, dar nu i-am mai publicat comentariul fiindca nu permit sa fiu insultata pe blogul meu, mai ales dupa atata munca. Asta e, dam si peste din astia din cand in cand :)

      Supprimer
  5. Liliana,eu zau! Ca nu mi-as mai bate capul nici sa postez anunturi,nici sa mai raspund la astfel de mesaje.Vorba ta:"te reintalnesti cu Romania" mai des decat iti doresti!..

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Ruxandra: Sincer, chiar nu vroiam sa mai postez anunturi, dar cand Pierre Laurent mi-a povestit cat de mult a investit pentru cei doi români (ENORM) mi-a fost si rusine si mila si sila si... de toate. Asa ca trebuia sa il ajut.

      Supprimer
  6. oare mai este ceva de genul: "facerea de bine..." si la alte natii sau numai la noi se aplica?

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Probabil exista si la alte natii, pe ici pe colo, dar sunt convinsa ca românii raman campioni. Cel putin, in Franta, nu pot sa spun ca am vazut pana acum asemenea... saloperies!

      Supprimer
  7. Avem un imbecil printre noi care nu vrea sa priceapa: sotia respectivului este tot medic, de aceea am zis ca salariul ei era/este la minim 5.000. Si, da, brutul unui oftalmolog "mediu" in Franta este minim 50.000 pe luna, este exact.

    RépondreSupprimer
  8. Uau !
    De ce nu suntem toti oftalmologi ?
    Liliana, as vrea sa nu pui la suflet ! Noi, majoritatea, te respectam enorm si te iubim !

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Adevarul e ca si eu mi-am zis acelasi lucru cand Pierre mi-a aratat "la fiche de paie": de ce nu am facut oftalmo? :))) Nu unul celebru ca el, unul mic... :D Insa au cheltuieli de cabinet foarte mari, aparatura Laser si celelalte, deci onorariile lor se justifica.
      Multumesc pentru incurajare :)

      Supprimer
  9. Buna ziua! Ma numesc Radu Stanescu, sunt medic de familie in Romania, si va urmaresc de 2 ani de zile! Imi permit sa va scriu asa pentru ca nu gasesc adresa dumneavoastra de mail la care sa ma adresez! Vroiam doar sa multumesc pentru informatii si postari! Atunci cand va citesc ..."normalitatea-mea" nu mai este pedepsita,...ci este chiar posibila! Cu stima!

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Cu mare placere! Nu va pierdeti niciodata increderea in sine :)

      Supprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.