Pages

vendredi, octobre 03, 2014

Escroc roman in Franta

Din ciclul "lupul isi schimba parul, dar naravul ba", iata cum am dat eu peste lup in persoana unei doamne pe care nu o suspectam de rele intentii: Madame Langlois. 
Cine este Madame Langlois? Este Alice Langlois, detinatoarea magazinului Dalice Shop, situat undeva in Normandie, magazin de care va sugerez sa fugiti ca dracu' de tamaie daca nu vreti sa va treziti cu o gaura in contul bancar. Madame Langlois vinde produse alimentare cu specific românesc, adica se face ca vinde fiindca clientul plateste comanda, dar nu o va primi niciodata. Vina mea este ca am vrut sa fac ciorba si, ca orice romanca, am nevoie de bors. Tare m-am bucurat cand am dat peste Dalice Shop, multe lucruri bune din România are Madame Langlois pe site, asa ca duminica acum doua saptamani m-am grabit sa fac o comanda cu bors, foi de vita pentru sarmale, vopsea de oua, esenta de migdale pentru prajituri, etc. etc., intelegeti ce vreau sa spun. In total, 79.76 euro. Plata cu cardul bancar, evident. Imediat am primit confirmarea platii si a comenzii, prin e-mail, ca pe orice site.
In treacat fie spus, sunt obisnuita cu comenzile on-line; 90% din cumparaturi le fac pe internet, am primit produse de pe toata planeta: din Japonia pana in USA si nu am avut probleme niciodata. In plus, Madame Langlois e situata in Franta, plata securizata prin Credit Agricole, deci nu m-am ingrijorat de nimic.
Numai ca, la vreo cateva zile dupa, am incercat sa sun magazinul ca sa intreb de ce intarzie expeditia coletului. Am format numarul de telefon afisat pe site: ciuciu, nu exista!
Ups, mi-am zis, avem o problema. Asa ca am trimis un mesaj, in limba franceza, prin formularul de contact de pe site si am asteptat o zi, doua... ciuciu raspuns, din nou. Bun, am sunat la firma care ii gazduieste site-ul sa vad daca nu cumva respectivul site are o problema tehnica: nicio problema, site-ul functioneaza normal. Deci, am tras concluzia, par la suite, ca Madame Langlois plateste intretinerea site-ului, deci daca e escrocherie, e cu buna stiinta. Am scris pe pagina de Facebook, fiindca Dalice Shop are pagina de Facebook: niciun raspuns de la Madame Langlois. Am scris apoi un e-mail la adresa indicata pe site, in limba româna de data asta, cu acelasi efect. 


Ce imi ramanea de facut? Plangere la Jandarmerie. Azi dimineata m-am prezentat frumos la Jandarmerie si am depus plangere contra Dalice Shop pentru escrocherie, cu probele de rigoare: dovada platii, confirmarea de comanda si toate detaliile pe care ofiterul mi le-a solicitat. Daca nu e escrocherie, Madame trebuie sa dovedeasca sa bonne foi.
Adica, nu mi-au dat tzeapa chinezii, coreenii, italienii, nemtii, englezii, americanii, francezii, elvetienii, japonezii, hong-kongonezii, natii care mi-au expediat colete si de la 10.000 de kilometrii si imi da tzeapa un român! Pai, da, am uitat sa va spun: Madame Langlois este romanca; la baza, o cheama Neagu. Alice Neagu. 
Dovada plangerii o depun la banca si - noroc cu asigurarea cardului bancar - imi recuperez banii. Da' mi-a fost rusine. Mi-a fost rusine pentru noi toti cand am explicat la Jandarmerie ca am fost escrocata de un compatriot, un roman. 
In rest, stiu clar acum ca nu pot sa fac ciorba. Nu am bors, pana la urma. Nici restul. In fine, sanatosi sa fim!

UPDATE: 25 octombrie 2014

Se vede ca Madame Langlois a primit jandarmi in vizita. In mod subit, am fost rambursata de suma platita, respectiv 79.76 de euro. Am primit acum cateva zile un mail - culmea, de la adresa la care scrisesem deja de doua ori si nimeni nu mi-a raspuns - care zicea ca mi se dau banii inapoi. Am asteptat sa vad daca e real, adica sa vad miscarea in contul bancar, iar miscarea s-a produs. Madam' mi-a dat banii inapoi. De unde se vede ca adresa de mail functioneaza, trebuie doar ca persoana sa vrea sa raspunda. De unde se mai vede si ca totul a fost facut cu buna stiinta!
Oricum, MERCI jandarmeriei franceze, RUSINE sa-ti fie Madam'!

21 commentaires:

  1. Lili,eu vin acum pe 25 oct.Daca vrei,iti aduc eu vopsea de oua,bors magic doar,si esenta de migdale.Ce naiba?! Trebuia sa spui!

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. @Ruxandra: In ce zona vii? Fiindca, sincer, macar niste bors si vopsea de oua. Le duc lipsa serios. Merci d'avance!

      Supprimer
  2. Poate este momentul sa va povestesc si eu ce ni s-a intamplat in aceasta vara, ca sa nu vi se intample si voua. Ar fi bine sa va atentionati parintii, copiii, rudele din tara.
    Varul meu din Romania, sotia si copilul lor au petrecut doua saptamani la noi, in Franta. Erau aici de cateva zile cand, acasa, mama lui a primit niste telefoane prin care a fost anuntata ca li s-a intamplat un accident groaznic si ca au nevoie urgent de o suma mare de bani. Cineva plangea la telefon si implora sa fie ajutat... Era " varul " ... care, de fapt era bine, merci, pe plaja la Benodet cu noi toti.
    I-a spus sa-i dea banii omului care era deja la ea in casa. Si ea i-a dat. Tot ce avea. O suma considerabila. Banii ca banii, dar socul a fost groaznic.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Doamne fereste! Cum stiau astia ca varul era plecat in Franta?! Trebuie sa fi avut informatii de aproape de familie. Cineva a fost in cardasie cu ei. Inca o data, Doamne fereste!

      Supprimer
    2. Si noi ne-am gandit la cunoscuti. Politia zice ca au mai fost si alte cazuri identice. Poate au fost membrii unei retele foarte bine organizate, care stiu sa-si culeaga si informatiile, poate au fost altii care i-au copiat. Oricum, politia romana, varza !

      Supprimer
  3. As fi curioasa daca in cazul lui Arsinel, care a primit exact acelasi tip de telefon s-a investigat ceva pentru a-i prinde pe "actorii" de la celalalt capat al "firului".

    www.libertatea.ro/detalii/articol/alexandru-arsinel-victima-escroci-fiu-accident-masina-453124.html

    Se stiu foarte multe cazuri de genul acesta, dar eu una nu am auzit inca sa prinda pe careva....poate ca or fi protejati chiar de cei care ar trebui sa-i inchida...chiar as fi curioasa: cunoaste cineva vre-un caz de acest gen in care au fost identificati cei vinovati?


    RépondreSupprimer
  4. Da Eu cunosc; Am avut un pacient sunat acu 3 ani -cica fiul sau ar fi avut un accident in Germania, era in spital sotia idem iar individul se dadea drept un cunoscut ce vroia bani sa plateasca ceva spitalizare.Batrinul a vtrimis 2000 de euro apoi si-a dat seama ca ceva nu e in ordine, a sunat la politie si la fiu .Ghinionul hotilor a fost lacomia , au sunat a doua oara sa mai ceara si politia hat i-a inhatat. Dar asta e un caz f rar; Acu 1 an si jumatate mama mea a fost sunata de matusa mea care plingind ii explica ca unchiul a facut accident si ca ar fi lovit poate omorit un copil pe trecerea de pietoni si ca e arestat si ea la fel si sa-i trimita bani la avocat ca nu au cum sa-l plateasca.Va dati seama mama a fost convinsa ca e matusa -ia si zis pe nume mamei. Mama ma suna instant ,pe moment(urcam in tren cu valiza) nu eram prea atenta la ce mi-a zis si chiar am luat-o de buna dar aveam mereu un sentiment straniu de ireal. noroc ca mama e desteapta si a sunat la Politia locala si a aflat ca nu e nici un accident si ca e o retea de infractori ce face asta. Evident insa ca nu au vrut sa primeasca nici o plingere -ca doar nu isi fac dosare aiurea.Si cand m-a resunat mi-am amintit de pacientul meu;grav e ca stiu infractorii in ambele cazuri numele, locul unde se aflau toti in acel moment , foarte multe date personale.Singura concluzie la care am ajuns , mai precis suspiciune e ca asculta telefoanele fixe si string date .In general sunt doar batrini sunati ce cad usor in plasa.Asta o confirma si faptul ca mama e sunata mereu sa vina la tot felul de prezentri de oale da alte minuni(la fel ca si pacientul meu) si asa au baze de date cu batrini .Si apoi asculta si afla informatii despre membrii familiei. Un politist mi-a povestit ca sunt retele de infractori ce suna din puscarii si asa isi fac banii(dar asta cu cunostiinta sefilor penitenciarelor ca altfel nu se poate) Nu stiu daca e adevarat dar imi vine sa cred ca da.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Se intampla cu cunostinta sefilor penitenciarelor si cu cunostinta sefilor sefilor penitenciarelor si asa mai departe. Exista mijloace de bruiaj pentru telefoane. De ce, oare, nu le folosesc acolo unde trebuie ? Pentru ca nu vor ! Sunt manjiti cu totii ! Halal !

      Supprimer
  5. In Romania excrocii au functii foarte importante in stat, nu trebuie sa ne miram ca unii nemernici fura in felul acesta banii batranilor. Nu exista nici o diferenta intre cei care sunt pusi sa gestioneze avutia nationala, dar ei o fura si acesti excroci marunti care nu au nici un D-zeu si se pot bucura de banii greu munciti ai unei persoane in varsta. Marii nostri politicieni au furat mult si inca mai vor. Aspira inca sa devina presedinti si prim-ministri ... un adevarat cosmar. Nu cred ca "tarisoara noastra draga" isi va putea reveni curand, nu am cu cine sa votez "neicusorule" ! Voi ?

    RépondreSupprimer
  6. ufff,e atit de greu sa tin capul sus cind raspund la intrebarea "d'ou venez vous?"....mi-e ciuda ca trebuie sa ma rusinez de originile mele,ca trebuie sa platesc pentru mizeriile altora.
    dar in acelasi timp am inceput sa am dubii,poate chiar e adevarat,poate chiar e o trasatura nationala de caracter,poate chiar avem ceva in adn-ul nostru,ceva care ne impinge sa furam...altel cum naiba se explica ca numai noi am reusit sa ne facem atit de "cunoscuti"?
    priviti asta: je suis roumain (e amuzant sau nu?)
    https://www.youtube.com/watch?feature=share&v=qDfl78d26U4&app=desktop

    te pup,draga Lili

    Marcela

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. gena mostenita de la dacii care furau de la romani si le falsificau moneda !

      Supprimer
    2. Suntem la fel ca EI. Sau EI sunt la fel ca NOI.
      Studiati-va mai bine releves de compte bancaire, studiati-va bonurile fiscale primite in supermarche si o sa aveti surprize uriase, chiar daca nu in fiecare zi.
      Singura deosebire dintre natiile noastre este ca, din cauza frustrarilor, noi suntem predispusi sa vedem doar gunoiul din ochiul nostru nu si pe acela din ochiul lor cand este vorba despre furturi si despre smecherii.
      Am zis.

      Supprimer
    3. Nu cred. Eu chiar imi supraveghez conturile bancare pe internet, IN FIECARE ZI, si supraveghez toate tichetele din magazine. In cinci ani, poate mi s-a intamplat de cateva ori sa gasesc o diferenta de 10 centi pe ici pe colo. Am prezentat tichetul inainte sa ies din magazin si INTOTDEAUNA mi s-au dat inapoi cei 10 sau 20 de centi platiti in plus.
      Nu, nu suntem ca ei si nici ei ca noi. Am zis.

      Supprimer
    4. P.S.: Si stiti de ce nu suntem la fel? Pentru ca aici 10 centi ceruti in plus se numeste frauda. In România, 10 centi pe care nu are sa ti-i dea la rest ("n-am marunt") nu se cheama frauda ci se transforma in Orbit sau bomboane, ceea ce - dupa lege - este si mai grav. Stiti ce a facut Claude o data in România? A strans toate Orbiturile si bomboanele primite ca rest timp de o luna si s-a dus la acelasi magazin, si-a facut cumparaturile si la casa a prezentat Orbiturile si bomboanele. Casiera i-a spus, evident, ca nu poate plati cu Orbit. Serios? - a zis Claude. Atunci de ce mi le-ati dat in loc de bani?! Voi mi-ati dat Orbit in loc de bani, eu va dau la fel, Orbit in loc de bani. E valabil doar pentru voi aranjamentul asta? Bieninteles ca, la sfarsit, si-a platit produsele, dar a demonstrat ca TOATE magazinele din România fraudeaza in fiecare minut.
      Vi s-a intamplat asa ceva in Franta? Ala care spune ca a patit asa ceva aici e un mincinos fara rusine. Aici nu au voie sa greseasca de un cent, asa ca: Nu, nu sunt ca noi si nici noi nu suntem ca ei!

      Supprimer
    5. Nici vorba, comparatia este gresita.
      Mi-am reparat aici masina, am platit inainte vreo 500 euro, dupa devizul care fusese facut in prealabil. La sfarsit mi-au inapoiat mai bine de 100 euro, spunand ca, totusi, una din piesele vizate nu trebuia schimbata. M-am tot minunat, pentru ca in Romania m-au jecmanit toti mecanicii si masina tot nu era bine reparata.
      Poate ati urmarit ce se intampla in ultima vreme acasa. Hotia la nivel inalt este ceva foarte obisnuit, dar parca nu-ti vine sa crezi cat de multi hoti sunt pusi la loc de frunte. Din cauza lor mi-e cel mai tare rusine ca sunt roman.

      Supprimer
    6. Inseamna ca eu trebuie sa fiu o persoana f fericita daca pot spune cu capul sus ca sunt din Romania si nu am nicio problema din cauza originii mele. Trebuie sa fie greu sa te ascunzi.
      Din primele zile de cabinet in Franta am avut un pacient portughez care a fost surprins, in mod eronat, de o anumita grimasa a mea cand am spus ca vin din Romania si mi-a zis: de ce reactionati asa cand spuneti ca veniti din Romania? Romania si romanii nu au nimic rau, doar oamenii de aici (francezii) sunt de vina pentru impresia rea pe care incearca sa o faca vorbind urat despre romani.I-am spus ca grimasa mea era de de dor.
      Intr-o alta zi mi-a intrat in cabinet o doamna care a tinut f mult sa ma intalneasca si care s-a prezentat a fi farmacista dintr-o localitate apropiata. M-a consultat intr-o problema medicala iar dupa aceea, cu oarecare retinere, mi-a cerut voie sa-mi vorbeasca despre o problema personala: ,,fiicele noastre sunt studente la Iasi, se simt foarte bine acolo, au fost foarte bine primite si vrem sa ne primiti ca pacienti ai dumneavoastra aici si in acelasi timp vrem sa va invitam la noi, sa ne imprietenim si cand aveti nevoie sa va ajutam" (desi eu nu sunt din Iasi sau din apropiere). Am acceptat invitatiile spunand ca avem un punct comun- Romania.
      Nu pot sa va explic ce multumita si entuziasmata a fost; mi-a spus ca isi doresc f mult sa viziteze toata Romania, dupa ce au vazut cateva regiuni si au fost incantati, incantati si de romani.

      Supprimer
  7. uitati de romania, o groapa de gunoi cu oameni la fel!

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Tigania din Romania nu o mai gasesti nici sa dai cu tunul, inclusiv medicii se poarta intre ei ca adevaratii tigani, adica se fura si se smecheresc unii pe altii, se ataca pe la spate iar concurenta in sistemul sanitar este precum aceea dintre manelisti; scopul scuza mijloacele cand vrei sa ai mai multi pacienti pe o lista in asteptare de servicii, pe care primesti bani chiar daca nu faci nimic(vezi generalistii)
      Este adevarat ca am avut unele experiente neplacute anul trecut dupa ce am sosit in Franta dar astea mi-au crescut vigilenta: Am cumparat 3 cutii de struguri la supermarche dar pe bon am vazut ca platisem 5, mi-au disparut cam 800 de euro din cont in mod inexplicabil, era sa raman fara stampila cabinetului dupa ce am uitat-o la o firma de telefonie care, in loc sa ma sune si sa imi spuna ca este acolo tamponul meu, a preferat sa astepte o luna ca sa ma duc eu si sa intreb daca nu l-am uitat cumva pe la ei.
      Totusi, Ca in Romania nu este niciunde. Daca vrei regres, acolo este mediul potrivit.

      adriana

      Supprimer
  8. BREAKING NEWS: Stenograma unei convorbiri interceptate luni, 3 noiembrie, ora 9.37:
    - Şefu! O veste bună şi una rea...
    - Zi-o întîi pe-aia rea...
    - Ăla are 60%!
    - Paştele şi cristelniţa mă-sii...!! Şi care-i vestea bună!?
    - Dvs. aveţi 70%!

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. haz de necaz... poate-i mai bine asa... nu cred ca ar mai putea cineva sa-i opreasca

      Supprimer
  9. Jungla politica din tara a confiscat Romania ! Romanii nu mai au tara ! Si cand te gandesti ca si-au facut-o mereu cu mana lor ! Indobitociti, bineinteles de clasa politica mafiota ! Ce bine ar fi daca am putea pleca toti !

    RépondreSupprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.