Pages

mercredi, novembre 05, 2014

Magazin romanesc la Pontivy

Am avut o zi extraordinara! In cea mai mare parte fiindca am descoperit-o pe Mihaela, o românca ambitioasa care a deschis in inima Bretaniei, la Pontivy, un magazin alimentar românesc. Am aflat din intamplare, o prietena de-a mea, frantuzoaica, mi-a spus sambata trecuta ca a vazut "une épicerie roumaine" la Pontivy. Mi-am zis ca nu e posibil, cine stie ce-a vazut Françoise..., dar, fiind azi in oras cu Claude, m-am decis sa dau o raita ca sa verific informatia. 
Si ce m-am bucurat cand am vazut steagul românesc in vitrina! Stiti patania mea cu Madam' Langlois, din episodul precedent, ei bine, azi mi-am luat revansa. Nu numai ca magazinul alimentar românesc exista de-adevaratelea la Pontivy, dar are TOT ce aveam nevoie. Din ce mi-a spus Mihaela, afacerea ei a inceput pe internet acum un an si, foarte recent, a deschis acest magazin la nr. 27, Rue du Pont. Pentru cei care cunosc Pontivy, este strada care coboara de la Trois Piliers spre Blavet. Pentru cei care nu cunosc (inca), puneti GPS-ul si veniti la Mihaela, va asigur ca nu o sa regretati o secunda drumul facut.


Deci, mi-am vazut visul cu ochii. Deja, sa nu uit, multumesc Ruxandrei care mi-a adus de la Constanta bors, esenta de migdale si vopsea de oua, si-a tinut promisiunea, mi le-a adus la Mur de Bretagne si o imbratisez inca o data pentru acest minunat gest. 
Si sunt linistita acum, bucataria româneasca nu va mai lipsi, am liber la sarmale, la ciorbe si orice altceva vreau sa fac. Ca idee, am cumparat azi urmatoarele: bors la sticle, varza murata pentru sarmale, castraveti in saramura, gogosari murati, pufuleti, esenta de rom, seminte de floarea soarelui (ca sa imi amintesc cum spargeam seminte in fata blocului la Constanta :), icre de crap cu ceapa, o sticla de visinata, cascaval Rucar, branza de burduf, slanina cu cimbru, carnati Cabanos, salam Sasesc, Delik'at pentru ciorba, apa minerala Borsec, pateu de porc Bucegi si cred ca uit acum ceva. La Mihaela gasiti mult mai multe: zacusca, cateva tipuri de bere româneasca, prajituri (cornulete si altele), toba, blat de prajituri de la Boromir, leustean, patrunjel, vinuri românesti, salam de Sibiu, palinca, branza telemea, carne de mici, foi de vita, cozonac, malai pentru mamaliga, halva, hrean, ciolan afumat, etc etc etc.
Are pagina de Facebook: 
unde am intrat si am dat un Like mare cat inima mea! Si puteti sa o sunati la 06 29 83 19 98. Magazinul e inchis lunea, dar e deschis tot restul saptamanii pana la 9 seara, inclusiv duminica. Vedeti orarul exact pe pagina de Facebook.
In concluzie, români bretoni, ca sa zic asa, si nu numai, apelati sau veniti la Mihaela daca va este Dor de gustul românesc!

2 commentaires:

  1. STIMA SI RESPECT, DIASPORA! DOAMNE AJUTA!

    RépondreSupprimer
  2. Draga Mihaela, te urmaresc de foarte mult timp, ani, si am dorit sa ma mut in Franta. Am citit sfaturile tale privitor la asigurari medicale si celelalte necesare. Stiu ca s-a schimbat situatia dupa 1 ianuarie 2014 si poate, sper sa faci un update pentru cei care vor sa se stabileasca in Franta. Eu sunt in UK acum si as vrea sa ma mut in Franta macar pentru 1 an de zile, sa inrolez copilul la scoala si sa invete si franceza acum ca e mica si prinde repede. As vrea poate sa raman mai mult in Franta daca conditiile impuse romanilor nu se inaspresc. Ti-as fi foarte recunoscator pentru sfaturi si sugestii. Te pup si numai bine.

    RépondreSupprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.