Pages

mercredi, novembre 26, 2014

Medic roman in Franta (67)

In atentia medicilor generalisti, am un nou anunt interesant, o oportunitate care merita explorata. Mi-a fost trimis de Frédéric Mery, farmacist in comuna Rachecourt-sur-Marne. Au doi medici generalisti in comuna dintre care unul pleaca la pensie si cedeaza gratuit tot, inclusiv materialul medical. Primul an, chiria la cabinet e gratuita, apoi este la 375 de euro pe luna. Pomana curata. Va public anuntul exact asa cum mi-a fost transmis si va incurajez sa il contactati pe Frédéric la numerele de telefon afisate mai jos (adaugand prefixul Frantei) sau la adresa de mail cherchemedecin52@gmail.com. Comuna se gaseste in perimetrul: Troyes-Nancy-Metz-Reims, nu are foarte multi locuitori, e drept, insa medicul care pleaca lasa o clientela de 1500 de pacienti care vin si din comunele invecinate. Deci, nu trebuie sa va creati cabinetul.
Succes!

Bonjour Dr MIHAI,

Je vous joins l'annonce que j'avais déjà rédigé pour mettre en place dans les facultés de médecine françaises... 
Le praticien qui part a une grosse patientèle, donc nous cherchons quelqu'un ayant un certain volume de travail voire un couple pour le remplacer. 
Le cabinet est privé, il n'appartient pas à la commune. En fait, c'est moi (le pharmacien du village) qui gère la SCI qui détient les murs. Cela nous garanti une indépendance vis-à-vis des élus. J'ai réussi à motiver la communauté de communes qui participe activement à la réussite du recrutement. Ils s'engagent à payer le loyer du cabinet pendant un an et fournir un logement (l'ancien presbytère d'un village de la communauté de commune) et d'en prendre 50% du loyer pendant 6 mois. Il reste donc 375€/mois pour une maison de plus de 200 m2. Mais, si ça pose un problème, on pourra essayer d'obtenir un peu plus.
Le médecin ne demande pas un centime pour sa clientèle et laisse même tout son matériel. Son associée, une femme de 48 ans, pourra épauler le/les arrivants. Idem pour moi, la pharmacie est juste à côté. 
Je vous joins aussi les plans et une photo, je suis en train d'en faire d'autres que je vous ferai parvenir.

Bonne réception, 

Frédéric MERY
Président UNPF Champagne-Ardenne
Pharmacie du Javot
52170 Rachecourt-sur-Marne
Tél: 03.25.04.40.70 Fax 03.25.04.48.90


17 commentaires:

  1. eu am inteles din anuntul acesta ca ceea ce are de platit noul ,,instalat" este 375/luna chirie ptr logement de 200 m (adica jumatate) pe o perioada de 6 luni, 6 luni in care primaria plateste jumatate din chirie.
    Iar pentru cabinet este gratuit ptr un an fara a se mentiona ca apoi va deveni 375/luna.
    Nu stiu daca am inteles corect.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Ati inteles bine. Nu am precizat in text: chiria pentru cabinet am intrebat-o separat fiindca nu era scrisa in anunt. Mi s-a raspuns: 375 pe luna. Insa primul an gratuit.
      Oricum, daca merge bine treaba, medicul nu e obligat sa locuiasca pe veci in casa care apartine primariei, desi chiria e corecta (eu platesc 800 de euro pe luna, de exemplu). Poate sa se mute intr-o alta locuinta care ii convine mai bine.

      Supprimer
    2. ...sau, poate in scurt timp sa faca un imprumut si sa-si cumpere o casa. O chirie pentru o casa buna este cat rata pentru o casa. Chiar asa, Liliana, tu-ti doreai sa ai casa ta, de ce sa platesti o chirie, cand banii acestia pot fi investiti in propria casa ?

      Supprimer
    3. Pentru ca eu vreau sa construiesc. Deci, mai astept pana la anul, sa fac ceva bani si sa cumpar un teren mai intai; apoi, incep sa construiesc.

      Supprimer
    4. Exista localitati unde primariile vand terenuri pentru case la preturi foarte rezonabile.

      Supprimer
  2. Referitor la anuntul de mai sus, verificati toate amanuntele si instalati-va cu inscrisuri despre cele promise ca sa fiti siguri ca asa va fi. Discutati si cu primarul, ca sa vedeti ca cele doua pareri coincid.
    Eu am patit-o cu farmacista care era disperata sa-si aduca un medic in comuna si care mi-a promis lucruri care nu s-au putut realiza in final.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. cel mai important: sa te asiguri ca acolo unde vrei sa te instalezi ca MG este nevoie de tine. Adica, ca locuitorii de acolo au nevoie de medic in primul rand, si nu primarul sau farmacistul care isi pot vedea doar propriul interes si pot deveni niste mincinosi cu tupeu.
      Degeaba iti da primaria gratuitati pentru cabinet si pentru logement un an daca la expirarea gratuitatii n-o sa ai pacienti si consultatii suficiente. Uneori trebuie sa consimti prin contract sa ramai un numar de ani (3, 4, 5) in localitatea respectiva daca ai fost ajutat cu gratuitatile respective la instalare. Si ce faci 4 ani cu doar 7-8 consultatii pe zi?

      Supprimer
    2. Corect, insa repet pentru cei care mai semneaza inca astfel de contracte: sunt ilegale! Nimeni nu va poate obliga sa semnati un astfel de contract, nu exista in lege asa ceva. Daca cineva va cere sa semnati un contract de acest gen, oriunde in Franta, ii spuneti direct Au revoir!

      Supprimer
    3. Chiar si fara sa fii obligat sa semnezi un contract, ce sa cauti intr-un loc in care locuitorii nu au nevoie de medic, avand deja unul la mai putin 10 km distanta?
      Doar pentru ca ai niste gratuitati din partea primariei se merita sa stai degeaba 6 luni sau un an asteptand sa vezi daca se vor inmulti consulatatiile peste 7/zi?

      Supprimer
    4. 7 cosultatii pe zi sunt insuficiente, dar poate ca 3O sunt prea multe pentru cei care mergem din Romania direct in liberal.
      Liliana, ar fi grozav daca intr-o zi vei relua calculele pe care ni le-ai facut o data, cu cheltuielile pentru cabinet si pentru familie, acum ca esti in mijlocul problemei.

      Supprimer
    5. Daca aceste contracte sunt ilegale, de ce, oare, Ordinul este de acord sa le vizeze ?

      Supprimer
    6. Contractul meu a fost semnat de primar si de ARS si a primit avizul Ordinului. Este vorba despre ceea ce am povestit mai jos, in 03 dcembrie, ora 9:10.

      Supprimer
    7. Am inteles, din ceea ce a scris Liliana, ca doar atunci cand nu ai acordul ARS si al OM, aceste contracte sunt ilegale. Avizul OM si ARS este recunoasterea faptului ca zona este lipsita de medici si ca este nevoie de ,,favoruri" pentru a atrage medicul. Dar asta nu iti si garanteaza ca vei avea pacienti si ca nu te vei instala degeaba acolo. unii au patit-o. Dupa ce expira favorurile ramai acolo ca prostul si astepti pacientii, ba ii si mai scarpini in fund pe indivizii al caror medic din comuna alaturata nu are timp de asta, doar ptr ca tu esti disperat. Am vazut MG care isi doresc cu ardoare sa se intoarca in Rom, dupa experientele astea, ca este mai dulce coruptia romaneasca, dupa parerea lor.

      Supprimer
    8. Dupa ce expira favorurile, medicul care a castigat asa o experienta medicala in Franta, poate
      sa-si gaseasca in alta parte un cabinet sau un post intr-un spital. Poate ca pentru unii este mai bine asa, ca incepatori.

      Supprimer
    9. Poate in spital sa-si gasesca. Pentru ca dupa ce ai avut 5 consultatii pe zi timp de cateva luni sau un an nu cred ca iti mai permiti sa te plimbi ca sa cauti sau sa te instalezi din nou- financiar vorbind. Multi dintre cei sositi in Franta sunt medici care abia au terminat rezidentiatul si care nu au avut un praxis de vanzare in Romania ca sa poata veni aici cu buzunarele pline de bani. Libertatea lor este limitata asa ca ar fi mai bine sa fie atenti de la prima instalare pentru ca sa nu fie pacaliti si folositi si sa nu castige experiente din astea paguboase.

      Supprimer
    10. ... si uite-asa, ajungem tot la ceea ce ne-a sfatuit Liliana inca mai de mult: inceperea unei activitati medicale in Franta este mai sigura atunci cand lucrezi intr-un spital si abia dupa vreun an sa treci in liberal.

      Supprimer
  3. In cazul meu s-a intamplat cam asa : am vazut, mi-a placut, m-am inteles perfect cu primarul la intocmirea unui proiect de instalare, in care s-au stipulat ajutoarele pe care le voi primi timp de un an (cabinet si casa gratuite, prima de instalare 1000 euro). M-am mutat si abia apoi mi s-a spus ca primaria nu poate acorda nici un ajutor fara acceptul ARS. Mi-au cerut sa semnez un contract, conform nu stiu carei legi, in care se stipula ca daca vreau sa plec inainte de 3 ani va trebui sa returnez ajutoarele primite. Au insistat ca exista o lege in acest sens. Eu nu am vrut sa semnez acest contract pana nu au stipulat ca daca nu ating un venit brut de 6900 pe luna, sunt liber fara sa mai am vreo obligatie fata de ei. Aici m-am inspirat din contractul de PTMG. Le-am cerut acest lucru din precautie, desi am prevazut de la inceput ca voi avea pacienti destui. Asa a si fost inca de la inceput, dar eu sunt, cat de cat, asigurat cu ceea ce le-am cerut sa adauge in contract.

    RépondreSupprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.