Pages

lundi, décembre 01, 2014

Medic roman in Franta (68)

Mai am un anunt, venit in ziua in care l-am publicat pe precedentul. De data asta e vorba despre o comuna din Finistère, in Bretagne deci, care pierde anul acesta cei doi medici deodata: unul si-a schimbat orientarea profesionala, celalalt a plecat la pensie. Daca va intereseaza, miscati-va repede inainte ca pacientii sa se disperseze spre medicii din comunele vecine. 
Cazul acestei comune, Elliant, mi-a fost semnalat de colegul nostru, Gabriel Sover, care cunoaste bine potentialul si pacientura foarte numeroasa de acolo, deci puteti sa contactati primaria fara nicio emotie. Folositi adresa de mail din anunt.
Iata anuntul si va doresc o saptamana buna:

Bonjour Madame,
Je me permets de vous contacter sur les conseils du docteur Gabriel Sover, installé à Saint-Yvi, commune voisine de la nôtre.
Nous connaissons aujourd'hui une problématique de santé très importante, puisque, à partir du 1° janvier 2015, nous n'aurons plus de médecin dans notre commune.
Nous sommes une commune de 3500 habitants, située dans le Finistère, à quelques kilomètres de Quimper.  Plusieurs professionnels de santé exercent sur la commune : il y a deux cabinets dentaires, deux cabinets de kinésithérapie, deux cabinets infirmiers, une sage-femme, une podologue, une pharmacie,  un EHPAD de 62 résidents et, jusqu'à l'été dernier,  deux médecins généralistes, qui se partageait la patientèle de la commune et des alentours, et également les résidents de l'EHPAD. Nous avions en projet la construction d'une maison médicale pluridisciplinaire, dont la livraison est prévue pour 2017, permettant ainsi de mutualiser certaines ressources (secrétariat, accueil, ...)
Malheureusement, un des médecins est parti en retraite au mois de juillet, et le second vient de nous annoncer son départ au 31 décembre 2014, pour un poste de salarié en tant que médecin conseil dans une administration.
Elliant étant classé en zone prioritaire par l'ARS depuis le début de l'année, nous pouvons nous permettre d'offrir une aide à tout médecin qui accepterait de s'installer sur notre commune. Nous lui (ou leur) trouverions un cabinet et un logement, et nous pourrons également l'exonérer (ou les exonérer) de tout ou partie du loyer pendant une durée à déterminer (2 à 6 mois ...).
Je vous remercie d'avance de toute l'aide que vous pourrez nous apporter,

Bien cordialement,

Pascale Pichon
1° Adjointe au Maire
Action sociale, solidarité et  CCAS
Adresse : BP3 – 4 rue Brizeux – 29370 ELLIANT
pascale.pichon@elliant.fr


19 commentaires:

  1. Stimata Liliana, stimati colegi,
    Va rog sa-mi spuneti care ar trebui sa fie pozitia noastra fata de greva medicilor liberali, participam sau nu, daca nu, ce se poate intampla ?
    Eu m-am instalat doar de cateva luni in liberal, intr-un sat unde nu mai exista alti medici si stiu ca oamenilor nu le-ar conveni sa nu aiba medic o saptamana. Ce-i de facut ?

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. La mine in zona, Loudéac (22), generalistii au decis greva pe 23 decembrie, dimineata. Cabinetul va fi inchis (suntem 3 medici in grup), reluam activitatea la ora 14. Ca sa fie greva-greva, am dat liber la secretara in aces timp. Va raspunde din nou la apeluri incepand cu ora 14. Asta e, viitorul se anunta sumbru, cam cum era in România, daca nu ne manifestam.

      Supprimer
    2. Va multumesc,
      " Joyeuses fêtes " !

      Supprimer
    3. viitor sumbru ,,cam cum era in Romania"?
      Cam ce ar inseamna asta? La ce sa ma gandesc, la ceva mai rau decat este acum in Rom?
      Prospat instalat nu am multe informatii despre ce ar putea urma si de aia intreb; mi-e teama ca grevele nu pot schimba nimic.

      Supprimer
    4. Pai, interesati-va un pic despre noua lege de sanatate a lui Marisol: "tiers payant généralisé" ar trebui sa va spuna ceva... ca nimeni nu mai plateste medicul si ca medicul va fi platit de Casele de Asigurari. Suna cunoscut?

      Supprimer
    5. Eu am primit un afis de la CSMF pe care sa-l pun pe usa si pe care scrie ca as inchide cabinetul in perioada 24 - 31 decembrie, ceea ce imi este imposibil. Si nu exista o alta intelegere intre medicii din zona.

      Supprimer
    6. da, asta inseamna ca am putea ajunge salariatii casei de asigurari ca si in Rom.
      Chiar daca nu voi inchide cabinetul sunt hotarat sa nu primesc la consultatii pacientii colegilor din jur care vor fi in greva, pentru ca este necolegial.

      Supprimer
    7. ... este foarte delicat. Vor fi bolnavi care au nevoie mare de medic si daca nu vor fi consultati, riscam sa gresim !

      Supprimer
    8. Sa clarificam, deci: a raspunde la o urgenta medicala, e un lucru; a vedea, insa, pacientii altui medic numai fiindca ii deranjeaza greva, (de exemplu, pentru faimosul renouvelement) e altceva. Conform Codului de Deontologie, un medic are dreptul de a refuza pacienti. Cu exceptia urgentelor vitale, bineinteles.

      Supprimer
    9. Vai, ce ,,delicat". Exact ca in romania.

      Supprimer
    10. Pentru insensibili nu este delicat. Nici in Franta.

      Supprimer
    11. Dragi colegi, nu e vorba de sensibilitate sau insensibilitate! E vorba ca atunci cand colegii din zona fac greva, in plus cu un motiv foarte puternic, nu e colegial deloc sa le primim pacientii in afara urgentelor, evident. Asa ceva nu se face, colegul care a scris acest lucru mai sus are perfecta dreptate. Cred ca trebuie sa invatam si "confraternitatea" notiune care nu exista in România, si cred ca trebuie sa ne obisnuim si cu Codul Deontologic, diferit in foarte multe privinte de cel românesc. Asta e tot.

      Supprimer
    12. Bineinteles ca ai dreptate, Liliana ! Si daca am spus ca este delicat, nu am spus ca sunt impotriva participarii noastre la greva ! Am vrut sa provoc niste discutii in plus ca sa ma lamuresc pentru ca medicii francezi din jurul meu nu s-au organizat in nici un fel si nu mi-au spus cum au de gand sa procedeze in legatura cu ziua sau zilele cand vor tine cabinetul inchis ! Iar, povestea cu colegialitatea venea de la sine si nu am contrazis-o in nici un fel !

      Supprimer
  2. Profesez la tara si in jurul meu pe o raza de 15 km, nici unul din cei sase medici francezi nu-si inchid cabinetele.

    RépondreSupprimer
  3. totusi: aici MG face consultatii si in seara de revelion? Am avut solicitare de RDV pentru maine, 31 decembrie, la ora 18.

    RépondreSupprimer
  4. pai de-aia castiga medicii francezi incomparabil mai mult, pentru ca muncesc pe rupte. Prin alte parti se sta la cabinet doar 5 ore pe zi pentru cate 4000 de pacienti inscrisi pe lista sau pentru cate 1000, iar sarbatorile se lipseste de la cabinet incepand cu doua zile inainte si sfarsind cu doua zile dupa. Si daca esti vreun medic de familie din ala care se duce la cabinet si in ultima zi din an esti considerat de colegi ca fiind un neadaptat, unul fara rost, care nu are ce face pe acasa, un prapadit ce nu-si permite o vacanta de sarbatori, un anormal.

    RépondreSupprimer
  5. Da, de-aia se castiga aici atat de bine, pentru ca se munceste foarte mult, cateodata prea mult, poate.

    RépondreSupprimer
  6. Eu vreau sa opresc activitatea la cabinetul din liberal din lipsa de pacienti. I-as ruga pe colegii care stiu, inclusiv pe Liliana ea fiind la zi cu informatiile, sa imi spuna cum se procedeaza oficial. Cu cat timp inainte trebuie anuntat ordinul medicilor, casa de asigurari si celelealte institutii? Eventual sa imi indicati pe unde sa citesc despre asta deoarece nu am gasit nimic scris in acest sens, in nicio lege.
    Multumesc pentru toate informatiile,
    Cristina

    RépondreSupprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.