Pages

samedi, février 07, 2015

Presa, a patra mizerie in stat (6)

Observ de pe margine cata treaba are DNA-ul in România in ultima vreme si, de ce sa nu spun, sunt surprinsa in mod placut. Vad rechini care pica in plasa procurilor, pe unii chiar i-am cunoscut la un moment sau altul al vietii mele, sau poate doar i-am intersectat si nu mai aveam vesti despre ei de cand am plecat din tara. Asta fiindca nu m-a preocupat niciodata ideea de a tine legatura cu lumea in care se invarteau. Nu am avut niciodata prea multa stima pentru oamenii politici pe care i-am cunoscut cand eram jurnalist, in tot cazul, nu respect mai mult de doi sau trei si se stiu ei foarte bine cine sunt. 
Una dintre lichelele politice care mi-au atins traiectoria profesionala este Laurentiu Mironescu, fost director al Administratiei Porturilor Maritime Constanta, APC-ul, cum il numeam noi. O institutie in fruntea caruia a fost numit foarte tanar deja, 30 si ceva de ani, gratie legaturilor intime cu famiglia Basescu. Ati inteles tot. Base i-a dat copilului jucarie, o favoare menita sa demonstreze prietenia fata de tatal lui Laurentiu. In fine, membru PD Constanta si toata lumea stie ce insemna PD Constanta la acea vreme, adica nu il cunosc personal foarte bine, insa stiu destule despre el.
Mironescu, pentru mine, a fost un antipatic total, dintotdeauna, genul de personaj respingator pe care l-am evitat atat de mult incat nici nu a apucat sa ma cunoasca vreodata. Nu l-am solicitat niciodata pentru vreun interviu, nu am scris niciodata despre el, nici macar tangential, in orice caz nu-mi amintesc de nimic important, nu i-am cerut niciodata niciun fel de favoare fiindca nu aveam nevoie. Pe scurt, fiinta asta am uitat-o complet pana acum cateva zile, am uitat-o in asemenea masura ca nici nu stiam ca este anchetat intr-un dosar de coruptie gigantesc, ca a fost arestat, in fine, habar nu aveam. Pana acum cateva zile cand a intervenit, pios si sfios, pe pagina de Facebook a Laviniei Siclitaru, jurnalist constantean, care il invitase la o emisiune. 
Fara sa fiu, deci, la curent cu faptele individului din ultimii ani, mi s-a parut un pic deplasat ca tocmai el sa vina intr-o emisiune ca sa latre despre Basescu. I-am spus deschis, cum am obiceiul, ca il gasesc IPOCRIT. Nici una, nici doua, ma vad atacata de madam' Mironescu, pare-se jurnalista la revista Ligii Navale (coincidenta, nu-i asa, cu statutul de Presedinte al Ligii Navale al lui musiu Mironescu). O ziarista inchipuita care scrie mult si cu pasiune despre cuticule, puteti consulta creatiile ei literare pe pagina sa de Facebook, Adriana Mironescu se numeste. 
Cum spuneam, madam' sotia «personala» cum o numeste chiar el, mi-a sarit la gat ca un caine turbat incercand, in micimea ei intelectuala sa-si apere sponsorul, tipand ca ar fi nevinovat. Eu credeam ca vorbeste despre ipocrizia de care il acuzam, apoi am inteles ca de fapt atinsesem un subiect mult mai sensibil.

Aflu astazi ca Laurentiu Mironescu se exprima despre mine, pe pagina nevestei personale, in termenii: «o fostă jurnalistă a Constanței, emigrată, instabilă ca opinii, dar și-aia plină de otravă gratuită». Si continua pe pagina lui, pe 4 februarie: "Și apropo de detașarea cu care fosta jurnalistă emite considerațiuni despre corectitudine și cinste și nu mai știu ce ... Facebook-ul ăsta pe care m-am supărat ieri vrea, cu tot dinadinsul, să mă împace ... și uite-așa, afli că a fost PRIMA jurnalistă care s-a căpătat, în 2002, cu un apartament de la ANL, via PSD, că a făcut parte din gașca lor de afaceri chiar și că la Impact a fost angajată tot pe pile. Zice lumea că, într-un final, după ce lumea s-a lămurit despre ea, a ajuns agent de vânzări sau ceva ... Concluzia celor care o cunosc: disperată după bani, caracter urât, om infect. Vaaai, reușise să mă păcălească, dom'le, când îmi spunea că n-am eu calitatea morală să mă exprim la teve ..." Nici nu vreau sa stiu cine povesteste astfel de lucruri despre mine, e limpede din text ca sunt unii care viseaza mult noaptea. Mai ales ca se spun lucruri despre cariera mea pe care nici eu nu le cunosc. Bine ca m-am extras din asa mocirla umana.
In fine, fiindca tine neaparat, ii comunic oficial urmatoarele : Mironescu, esti un Idiot de mare clasa si de mare potential. Mi-e scarba continuu de oameni ca tine care ajung personalitati publice tarand tara dintr-un rahat in altul. Imediat ce opinia publica, in fine, un cetatean, va adreseaza o intrebare incomoda despre MORALITATE (notiune care va e necunoscuta tie si nevestei personale), singurul raspuns de care sunteti capabili consta in invective de joasa speta (Precizez, pentru exactitate, ca nevasta personala m-a atacat cu "vorbe din popor" care fac trimitere la termeni genul: porc si bou). Borfasi, asta sunteti toti, si folosesc termenul expré fiindca vad ca e singura limba pe care o pricepi. Cand te-or pune la racoare, sper sa fiu pe faza, de aici, din «imigratie» ca sa sarbatoresc.

Acum, niste lamuriri:
- nu am primit un apartament de la Primarie, ci o garsoniera, in CHIRIE, si asta pentru ca, dupa Lege, aveam dreptul in prioritate fiind parinte singur cu copil. Prioritate insemnand ca am asteptat DOI ani dupa depunerea dosarului. Ceea ce ar fi bizar pentru o persoana din gasca de afaceri a PSD, cum afirma dumnealui despre mine. Si nu in 2002, ci in 2003. Si nu am fost nici PRIMA, ar trebui sa citesti mai bine lista de locatari, s-ar putea sa ai ceva suprize...
- nu am lucrat niciodata la Impact. Apropo, ce e aia, poate imi explica si mie cineva.
- am fost reprezentant medical pentru doua companii farmaceutice, daca la asta te referi cand spui "agent de vanzari" o profesie foarte onorabila in care se regasesc foarte multi absolventi de medicina si de farmacie. Fiindca noi chiar am facut studii, domnule Mironescu, nu ne-am luat diploma cu spaga si nici nu m-a trimis tata la "burse" in strainatate. Si fiindca eu nu aveam acces la posturi de director in administratia locala.
- "disperata dupa bani". Asta e chiar o gluma buna. Nu stiu care dintre noi doi era disperat dupa bani: eu, cu un salariu mediu pe economie, sau tu cu milioanele de euro confiscate in Port, in marfuri de la agenti economici?!
- in fine, as avea caracter infect; posibil, depinde cine apreciaza, e clar ca nu toata lumea ma iubeste. Dovada e ca prapaditul care ti-a dat asemenea "informatii" nu stie nimic despre mine.
Ca sa rezum, daca garsoniera inchiriata la Primarie face din mine o corupta, pai trebuie sa caut muuuult ca sa gasesc un cuvant pentru dumneata. Procurorul care te-a anchetat a zis: "profil moral catastrofal", avea dreptate, dupa cate ai facut, ai tupeul formidabil sa pretinzi ca esti curat ca un ingeras, sa jignesti pe toata lumea si sa apari la TV ca sa spui ce om ca lumea esti tu! Ce victima! In fine, daca asta e tot ce ai putut sa gasesti despre mine, ma felicit, am o reputatie mai buna decat credeam :)

De ce am inclus acest articol la seria Presa, a patra mizerie in stat? Fiindca, uitandu-ma pe pagina de Facebook a lui Mironescu, ca sa iau cunostinta de complimente, am vazut ca avem 6 (sase) prieteni in comun. Wow! Cine? Cinci ziaristi si un fost PD. Acu', stau si ma intreb: de ce, tu, ca ziarist integru esti prieten cu un sobolan ca Mironescu? Poate fiindca te plateste ca sa ii speli imaginea publica? Poate fiindca te-a cumparat, putin conteaza maniera, psihologica sau financiara, ca sa il inviti in emisiuni? Intreb, nu dau cu parul. Niciunul dintre cei 6 nu a miscat un deget cand musiu a scris ineptiile alea despre mine. Niciunul. E edificator, arata ce inseamna sa fii ziarist impartial si prieten :) Mai mult cu el decat cu mine. Iar daca nu v-a cumparat, atunci sunteti cu capul, dragilor.

Oricum, nenea, nu mi-e frica de tine, niciodata nu m-au impresionat viermii. Sunt aici, in picioare in fata ta, te infrunt cand vrei, pe mine nu ai sa ma strivesti dupa cum ai obiceiul, si nici nu poti sa ma cumperi. Tu, ai curaj sa ma infrunti? Ca sa ma pregatesc cu popcorn.

Bibliografie:






2 commentaires:

  1. Aoleu,Liliana,i-ai atins in paralaxa amorului propriu pe astia! Nu ii cunosc personal,ii cunosc "paralel",am fost maritata cu un alt vierme de genul,din aceeasi gasca,din aceeasi epoca ca omu' de mai sus...Asa de bine e departe de ei!...Nici nu stiu de ce mai privesti inapoi! E atat de bine fara ei!

    RépondreSupprimer
  2. Ruxandra, eu nu priveam inapoi deloc, s-a luat de viata mea fara niciun motiv, mi-a dedicat texte pe Facebook fara sa aiba macar idee despre ce vorbeste, asa ca nu puteam sa-l lase sa latre astfel de mizerii despre mine. Tocmai un penal ca el!

    RépondreSupprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.