Pages

dimanche, mars 29, 2015

Medic roman in Franta (70)

Lista rusinii incepe azi. Am promis adineauri, ma tin de cuvant. Si subiecte am, nu va imaginati cate! De ce fac asta? Nu fiindca francezii, medicii francezi ar fi imaculati si perfecti, ci pentru ca eu, ca român am muncit ca un câine aici, de 5 ani, ca sa demonstrez ca sunt la nivelul cerintelor, ca sunt competenta si imi merit locul in Franta. Si nu am chef ca altii, care se comporta ca niste infractori in Franta, sa ne faca de râs, sa ma faca de râs. Nu o sa ascund gunoiul sub pres, asta e, cei care calca pe bec vor avea placerea sa se citeasca aici.
Sa incepem cu o dentista, Dr. Daniela COMUSI si cu isprava ei de mai mare rusinea, pe care ziarele din Bretagne o aduc la cunostinta publicului. Dupa cativa ani de lucru la St. Brieuc, doamna a inchis brusc cabinetul lasand secretara fara salariu, furnizorii neplatiti, impozitele neplatite, si a sters-o. Scandalul e imens, plângeri depuse pe la toate tribunalele competente, iar eu, la numai 40 de km distanta de ea, in acelasi departament, cum sa explic pacientilor care ma intreaba "de ce a procedat asa?" Sa le spun ca asta-i românul, nu pot. Eu insami sunt românca. Nu am nicio explicatie sa le dau, dar pot sa fac cunoscuta isprava ei celor care o cunosc in România. Uite asa, pentru ca merita. Daca vroia sa se opreasca, nu o obliga nimeni sa ramana, putea, insa, sa o faca civilizat, sa isi plateasca datoriile, sa informeze Ordinul si sa inchida.
In acelasi timp, aviz naivilor care cumpara cabinete in Franta: aveti toate sansele sa sfarsiti ca ea.
Iata relatarea din unul din ziarele franceze care au scris stirea, Ouest France:




La dentiste quitte son cabinet sans prévenir


Installée au centre-ville de Saint-Brieuc, une dentiste a quitté son cabinet du jour au lendemain. Elle a laissé tomber ses patients. Et sa secrétaire qui s'est retrouvée sans travail. Tous les rendez-vous annulés

«J'étais en train de refaire un appareil dentaire. Aujourd'hui, il me manque la moitié des dents en bas. Je n'ouvre plus la bouche devant mes clients... » Remonté contre sa dentiste, qui a mis la clef sous la porte de son cabinet Saint-Brieuc sans prévenir personne, ce chef d'entreprise conserve néanmoins son humour. Et n'a pas la dent trop dure contre elle. «Ça me fait mal sourire... »
Depuis quelques semaines, le téléphone du cabinet, situé derrière la poste, répond inlassablement : «Les lignes de votre correspondant sont momentanément interrompues. Votre appel ne peut aboutir... »
D'origine roumaine, la dentiste avait racheté, il y a près de trois ans, un cabinet du centre-ville, après le départ à la retraite du précédent praticien. «Ce cabinet marchait très bien. Des centaines de patients se retrouvent dans la même situation que moi», poursuit ce dirigeant d'une petite PME de la région guingampaise qui se faisait soigner par elle tous les samedis. Pareil pour ses fournisseurs qu'elle a laissés tomber du jour au lendemain.
Et la secrétaire qui travaillait dans ce cabinet depuis 25 ans est encore toute retournée. «Le mardi17 février, elle m'a appelé pour me demander d'annuler tous les rendez-vous.» Elle lui a demandé de la rencontrer à son domicile à Langueux pour en savoir davantage. Et pour lui régler ses salaires et autres congés payés, recevoir son solde de tout compte... «Elle a refusé. Elle était déjà partie.» Depuis, elle n'a plus eu aucun contact avec son ancien employeur.
Difficultés financières ?
La secrétaire a engagé une procédure devant le tribunal des prud'hommes pour récupérer son dû. Étant la seule salariée, c'est à elle de provoquer le dépôt de bilan du cabinet dentaire auprès du tribunal de commerce. «La procédure est en cours», dit-elle. Aujourd'hui, elle a retrouvé un travail dans un cabinet.
Reste à savoir pourquoi cette dentiste a pris la fuite. «Ce cabinet avait une grosse clientèle. Au départ, ça marchait très bien», poursuit l'ex-salariée. Puis au fil du temps, tout lui paraissait «bizarre».
L'hypothèse de grosses difficultés financières pourrait expliquer son départ. Il semblerait qu'elle croulait sous les dettes et qu'elle devait faire face à d'importants emprunts contractés dans plusieurs banques.

Foto Google Maps. Cabinetul dentar se afla in aceasta cladire, deasupra Banque de Bretagne

12 commentaires:

  1. Ma gandesc ca nu te poti comporta asa, doar daca nu esti sanatos la minte, sau daca ai mari necazuri. Mai ales ca d-na doctor nu era incepatoare in Franta. Foarte ciudat.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Cand ai mari necazuri, nu fugi ca un hot. Ar fi anuntat Ordinul ca sa ceara radierea si si-ar fi reglat macar statutul profesional, daca de impozite nu avea bani. Si, poate, ar fi cerut ajutor. Mai ales ca, dupa spusele oamenilor, cabinetul ei mergea ca un foc. Deci, bani facea. Nu ar fi singura cu probleme in Franta, dar in general oamenii spun cand au necazuri si cer indrumare sau ajutor. Nu s-a gandit nici macar la secretara care a muncit pentru salariul pe care il merita. Asta cum se numeste, sa fugi cu salariul secretarei?

      Supprimer
  2. Si cui sa ceara ajutor? Romanilor care se poarta ca niste psihopati evitandu-i pe ceilalti romani? Sau alora care abia asteapta sa auda ca ai o problema ca sa te critice si sa te barfesca?
    Eu zic ca pana cand nu cunoastem varianta personajului negativ din aceasta poveste, sa nu dam cu pietre.

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Românilor, intr-adevar, nu are rost sa ceara nimeni ajutor. Am cerut o data, o singura data, ajutor unui român. Rezultatul a fost ca, la indemunul sotiei, cel mai probabil, nu au mai vorbit cu mine niciodata. Insa, am gasit totdeauna sprijin la francezi: la Ordinul Medicilor, la colegi medici, la banca. Si am iesit din necazuri, m-au ajutat sa ma stabilizez. Ceea ce ar fi putut sa faca si ea. Eu cred ca a fost o lovitura calculata, a strans un max de bani aici si apoi a sters-o in România cu toti banii, nu ar fi primul caz. Am mai auzit: "stau aici doar pana fac destui bani ca sa termin casa la Cluj" - de exemplu. Si dupa ei, potopul.

      Supprimer
    2. Nu poti stii. Asa cum romanii au fost clasati ca fiind escroci, din cauza a multor escrocherii facute de colegi sau de alti conationali, francezii sunt considerati mincinosi; de fiecare data cand deschid gura scot o minciuna impanata cu crampeie de adevar. Eu m-as mai gandi, acum dupa ce am citit articolul. S-ar putea insa sa ai si tu dreptate,Liliana, pentru ca sunt destui care au debarcat aici cu ochii pe ajutoare materiale si tras teapa. Ajutorul poate fi si altfel, nu doar material. Problema este ca si eu, cand am cerut ajutor in sfaturi mi s-a spus:,,eu m-am descurcat toute seule". Adica ,,eu m-am descurcat singur/a , sunt destept, descurca-te si tu". Cred ca in primul rand asta este o mare problema cand cineva cere ajutorul si este refuzat.Cu asta ne-am facut de cacao.

      Supprimer
    3. In tot cazul, consider ca trebuie sa discutam si aceste cazuri fiindca sunt mai numeroase decat credem. Cum am zis, nu e cazul sa ne prefacem ca suntem toti cei mai frumosi si cei mai destepti in Franta, nu e cazul sa ascundem gunoiul sub pres, cum am zis. Si, bineinteles, francezii nu sunt perfecti, niciodata nu am pretins acest lucru, insa noi suntem pe teritoriul lor, deci trebuie sa fim "doublement" atenti la ceea ce facem.

      Supprimer
    4. De ce sa mai discutati? Mi-aduc aminte ca am citit tot felul de intrebari pe aici, carora nu le-a raspuns nimeni. Unele persoane chiar au cerut sfaturi si au fost puse la respect cu raspunsuri batjocoritoare.date de ,,destepti". Doamna doctor dentist al carui nume l-ati mentionat in postarea asta poate chiar a intrebat aici care sunt procedurile lde facut la ordinul medicilor, atunci cand vrei sa inchizi un cabinet; mi-amintesc ca cineva a pus aici o intrebare de genul asta si nimeni nu i-a raspuns. Poate chiar ea o fi fost. Ce rost are sa criticati acum daca atunci cand v-a cerut sfatul ati ignorat-o? Pe blogul asta ar fi bine sa se aminteasca, cat se poate de des si de insistent, ca in Franta impozitele sunt in jur de 65% asa incat toti aceia care isi fac tot felul de vise cand ajung aici sa se trezeasca la realitate. Inclusiv tu, Liliana, nu cred ca nu o sa mai fi asa de sigura pe tine cand o sa constati, peste doi ani, ca vei munci doar pentru a plati impozitele pentru suma pe care o bagi in buzunar acum.

      Supprimer
    5. Aha, deci daca eu nu i-am raspuns pe blog acelei persoane care presupuneti Dvs ca era chiar dansa, asta ii da dreptul sa fuga in felul acesta. Cu salariul secretarei, in plus. O sa fiti surprins, dar persoana care pus acea intrebare nu era ea, stiu cine era si stiu si de ce nu i-m raspuns. Pentru aceleasi motive pentru care acelei persoane nu ii mai raspuns nici la mailuri de ceva timp: i-am scris si i-am explicat un an de zile si, pe langa ca nu a ascultat sfaturile niciodata, nici nu a inteles nimic. In plus, persoana care a pus intrebarea aici se plangea de lipsa de pacienti, ceea ce nu era cazul domanei doctor dentist. Si mai cred ca, pâna la urma, blogul meu nu exista pentru a inlocui autoritatea Ordinului Medicilor unde puteti adresa orice intrebare doriti!
      Cat despre impozitele mele, insist sa nu va ingrijorati: sunt platite la zi. Am un contabil cu care discut in permanenta, nu doar o data pe an, care imi anticipeaza taxele si impozitele si treaba merge snur. URSSAF-ul si CARMF-ul le platesc lunar, nu odata pe an ca sa ma cocoseze, impozitul la fel, deci nu am niciodata nicio surpriza si sunt la zi in permanenta.
      Toate aceste lucruri au fost explicate pe blog pentru cine are ochi sa vada si minte sa-nteleaga.

      Supprimer
  3. Draga Liliana, cred ca ar trebui sa discutam toate aceste cazuri. Din pacate sunt destule. Nu cunosc motivele, evident insa ca in nici un caz nu se procedeaza asa nu doar din respect pentru pacienti si angajati dar si pentru situatia in fata autoritatilor franceze. Din pacate oamenii isi inchipuie ca pot pleca asa pur si simplu fara a se gandi la consecinte. Desigur ca te simti afectata , imaginea e greu de construit dar usor de distrus. Nici mie nu mi-a cazut bine cand colegul francez mi-a povestit cazul sau cu doctorita romanca. Sincer m-am simtit prost ca si cum ar fi pus la indoiala si capacitatile mele. A fost discret ca mi-a zis doar mie dar oricum mi-a cazut cam greu. Nu e singurul caz, aflasem cu ceva timp in urma si despre un coleg de facultate ce a procedat similar. Imi aduceam vag aminte de el, nu era cu noi in serie dar m-am stresat la aflarea vestii. Nu e suficient ca apar imagini cu romani ce comit ilegalitati acu trebuie ca si colegii nostri sa ne puna intr-o lumina proasta.
    Iti inteleg foarte bine motivele de a nu mai incerca sa ajuti alti compatrioti. Sa stii insa ca si daca 20 ti-au multumit e extraordinar. Ai facut fericiti cativa oameni, daca ceialalti nu inteleg , nu pune la suflet, gandeste-te la noi astia care am ajuns aici datorita tie si care incercam sa nu ne facem de rusine. Repet ca fara existenta blogului tau nu as fi reusit sa plec din Romania, sincer nu stiu ce as fi mai putut face acolo. Acu sper sa ma instalez cu succes si ca oamenii vor fi multumiti de mine.
    Nu pot intelege atitudinea aceasta-eu m-am descurcat singur, descurca-te si tu la fel. Cunosc destul de bine diaspora altor natii si nu e la fel. Sincer eu am fost mult ajutata in viata de diaspora altor natii a caror limba o vorbesc fara a mi se cere nimic in schimb, ei stiau bine ca nu sunt de-a lor.
    E adevarat insa ca atunci cand vrei sa sfatuiesti compatrioti sfaturile sunt prost interpretate, te trezesti cu comentarii, chiar injurii( al scris chiar eu acum cateva zile). Asta e cauza pentru care Romania e unde e. Toti sunt destepti si nu accepta o parere.

    RépondreSupprimer
  4. Am mai citit intr-un comentariu ca dupa 2 ani de activitate in liberal, URSSAF-ul iti ia o cotizatie foarte mare pentru ca, pur si simplu, trebuie sa-si recupereze ceea ce nu ti-a luat de la bun inceput. Este adevarat ? Te ajuta la inceput si apoi te pedepseste in acest fel ?

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Nu, nu este adevarat. Cotizatia URSSAF se calculeaza anual in functie de cifra de afaceri a anului precedent. In primul an de activitate, cifra de afaceri a anului precedent este, evident, zero. Deci, cotizatia URSSAF va fi minima, cat sa va permita sa fiti asigurat medical in Franta, adica sa aveti Carte Vitale. Anul urmator se va recalcula si va fi, automat, mai mare fiindca ati avut deja activitate. Si tot asa, an de an.
      Un lucru trebuie sa fie clar: cand vine vorba de taxe si impozite, statul francez nu ajuta pe nimeni, nici la inceput, nici la sfarsit.

      Supprimer
    2. Multumesc pentru raspuns, doamna doctor.

      Supprimer

Comentariile nu apar automat, sunt moderate. NU RASPUND LA COMENTARII CARE CONTIN INTREBARI/SITUATII LA CARE S-A RASPUNS/EXPLICAT DEJA PE BLOG.